Kansien erot?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

No sen verran annan periksi että koskaan ei voi tietää auton koko historiaa.
On ollut tapaus että -89 autossa on ollut -83;n kansi ja ajettu lyijyttömällä ja senhän tietää miten seeteille kävi. Kaikki pakovenat kantoi ja sitä rataa.

Jos ruiskuista on kansi halennut niin tahtoo olla että kaasarikansia on ollut käytettynä helpompi saada ja vaihdetan vain nokka, jos sitäkään ja paikoilleen. Uusimmat OG satkutkin lakkaa olla jo kohta 15 vuotiaita ja historia on mitä on ja kansiongelmien takia kansia on vaihdettu luultavasti sinä aikana.

On sitäkin tullut vastaan että strtti on pakosarjan alla vaikka auto on -88...

B-koneissahan ei ollut kuin turbossa ne natrium-venttiilit.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ja se että on ollut Saabilla huoltomiehenä ei takaa että tietää kaikista kaiken . :wink:
Olen nähnyt / kuullut melko törkeetä toimintaa ja sen että osia vaihdettu turhaan ja kalliita sellaisia vaikka vika ollut 10 euron osassa.... kun olisivat tienneet...ja käyttäneet järkeä.
Ei ollut Raahelainen huolto.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

toms kirjoitti:Ja se että on ollut Saabilla huoltomiehenä ei takaa että tietää kaikista kaiken . :wink:
Olen nähnyt / kuullut melko törkeetä toimintaa ja sen että osia vaihdettu turhaan ja kalliita sellaisia vaikka vika ollut 10 euron osassa.... kun olisivat tienneet...ja käyttäneet järkeä.
Ei ollut Raahelainen huolto.

No teoriassa ainakin pitäs tieto/taito saabia kohtaan kehittyä paremmin,saabin asentana kuin "SHELLIN BAARISSA"! :wink:
Mutta eipä vedetä herneitä nenuun vaikka natrium venttiilejä löyty enemmän!!! :P :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

No, mun kantis on "kesoilin baari" ja siellä ei paljon saabeja rapata , kelkkailaan ja kaahataan konepyörillä sitte senkin eestä... mut kyllä kokemus on tullut rappaamalla ja pitämällä korvat auki ja kirjoista ja KORJAAMOKÄSIKIRJOISTA jne ja jo siitä että meillä ei oo ikinä ollut eikä tuu olemaan muita kuin saabeja !
Kävin muuten kattomassa varastosta noita kansia ja nimen omaan H-moottorisellasia niin ei ollut ne "N" venttiilit kuin halenneessa -83;n turbon kannessa, et ilmeisesti kannet on vaihdettu ruutiin ennen kuin koneet on päätynyt varaosahyllyyn, et voi harmi vaan.

Niin se tietotaitokin on sitte välillä niin ja näin kun sekin on nähty et saabin loovaa asentaja ( ei uusi/nuori) purkaa korjaamokäsikirja avoinna työjärjestystä kattoen kun itellä se menee vaikka silmät kiinni...Et duunareita on moneen lähtöön. Jotku on töissä vain... :wink: niin palikoita korjausehdotuksia / korjauksia on tullut eteen...

ja toinen oli kun OG 900;n Laatikon poskilaakereita on kiristetty / vaihdettu vaikka pienen vetopyörän laakerit on loppu...Tietämystä vai ei... :wink:
Murhaavia katseita sai kun sanoin et pura koko loova vaan seuraavana päivänä sitä purettiin ja "tunnustettiin" et väärästä paikasta vikaa hajettiin...Ps. en ollut asiakas...No asiakashan senkin lystin maksoi.Ja nämä molemmat eri puljuissa.Et ei saa Saabin huolto kyllä arvostusta tuolla menolla.

Se on vähän niinku kaveri joka lähti Wurthilta pois ja hänelle tarjottiin työtodistusta niin meinas että ei tarttekun on parempi sanoa seuraavassa duunissa että ollut 10 vuotta linnassa kuin 3 vuotta Wurthilla :lol:
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin