Nostimien uusiminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Nostimien uusiminen

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

2.3T Pitkälohko.
Miten olisi paras suorittaa tämä hydraulisten nostimien uusiminen.
Mahtuuko ne nostimet vaihtamaan ilman että nokka akseleita tarvitsee
ottaa kokonaan pois, ( jos irrottaisi nokka akselin pukeistaan ja kääntäisi
sivummalle, ja ketju kiinni rattaalle nippusiteillä )
*ketjun kiristäjä irroitetaan kyllä*

Kommentteja kaivataan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ota nokat rohkeasti pois niin on helpompi vaihtaa ne paininkupit.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos/kun laakeripukit pitää kuitenkin avata, niin samalla vaivalla vaan nokat irti.
Eli:
1. Venakoppa auki
-Huomaa juoda asennuskalja aina joka toisen avatun pultin jälkeen.
2. Ketjukiristin irti
-Pari asennuskaljaa ei haittaa työn edistymistä
3. 18mm avaimella nokasta "jakajan" päädystä vastaan vääntäen avaa nokkapyörän pultit (14mm avain muistaakseni).
-18mm on vähän tiukka, mutta menee kyllä. On vissiin joku tuumakoko tjsp.
-Pistä akka hakemaan lisää asennuskaljaa
4. Löysää nokkapukkeja "asteittain" tasaisesti, ettei tule epätasaisia rasituksia pukeille.
-Kai muistit kaljaa juoda?
5. Nosta nokat huitsin hittoon, hukkaa puolet irroitetuista osista, laita erehdyksissä ainakin 8 vanhaa nostinta takaisin ja laita kasatessa imunokka pakonokan paikalle ja päinvastoin, niin hyvä tulee :P :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin