Käynnistymis ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
MOSKA
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 12:22

Käynnistymis ongelma

Viesti Kirjoittaja MOSKA »

900 iin 8v kanssa ongelmia haaleana käynnistymisessä, lämpimänä ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin, eli mikä tunnistin voisi olla rikki. Koneen saa kyllä käyntiin kun irroittaa suutinpaketin ja pitää suuttimet reikien päällä siten että välistä pääsee ilmaa imusarjaan, hetken kun pitää tällätavoin käynnissä ja pistää suuttimet takaisin, niin lähtee heti käyntiin.

Lämpöaikakytkin temppuili, irroitin johdon kerran ja sen jälkeen toiminut. KIITOKSIA AVUSTA
Viimeksi muokannut MOSKA, Ti Joulu 20, 2005 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lämpöaikakytkin on todennäköisesti syyllinen. Sen tehtävä on ryypyttää moottoria kylmänä ja siinä on aikakatkaisu pitkässä startissa. Se ohjaa kaasuläppäkotelolla olevaa ryyppysuutinta. Jos otat ryyppysuuttimen sähköjohdon pois puolilämpimänä ja starttaat auton, ja auto ei tee kuvailemaasi virhetilannetta, on lämpöaikakytkin todennäköisin syyllinen. Kyseinen osa löytyy vuosimallista riippuen vanhemmissa keskeltä imusarjaa suuttimien luona. Uudemmissa se majailee termostaatin luona.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

toinen vaihtoehto suutinputkiin muodostuva kaasulukko
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Korjausmetodi viittaisi liian suuren bensamäärän saantiin... Suutinten vuotaminen tai lämpöaikakytkin olisi minun veikkaukseni edelleenkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Vedäppäs sen sähkösuuttimen johto irti ja kokeile tärähtääkö. Jos ei, kuten veikkaan, todennäköisin syy on vuotava suutin tai useampi, voi olla myös starttisuutin joka vuotaa(mm. mulla on tämmönen malli...). Jos taas starttisuuttimen piuha irrottamalla pamahtaa komeesti käyntiin, on syy todennäkösesti juurikin lämpöaikakytkyssä.

Hetkinen, onkos kyseessä sähköruisku kun puhut suutinpaketista? Nyt mie taisin sotkee...
Äh, onhan tähän jo vastattukin. Silti, jos kyseessä mekaaninen ruisku, allekirjotan erittäin vahvasti tuon suutin tai lämpöaikakytkin veikkauksen. Ihan ite samojen kans tapelleena.
Patarauta on påp.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

8venttiilisissä on k-jetti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin