Piristystä vakiotekniikkaan

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Turbo900
"Saabisti"

Piristystä vakiotekniikkaan

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Päivää.
Mulla on tuossa talvilevolla vuosimallin -88 8-venttiilinen ja välijäähyllä varustettu grafiitinharmaa 900 turbosaabbi.
Kevääksi ois kiva saada jotain siihen ja opiskelijana järkibudjetilla vielä.
Eli ite ainaki ajattelin vaikka vapaavirtausfilsua+isompaa jäähyä ja modi-apc:tä.(kertokaa omia kokemuksia + onko noilla muutoksilla tuntuvaa eroa)
Mullahan tässä on nyt paikallaan se postimerkin kokonen jäähy, että onko esim 900 aerossa isompi jäähy vai pitäskö alkaa metsästään jostain 9000 aeron jäähyä?
Vapaavirtausfilsuhan on helpohko homma.
Ite en kyllä uskaltais alkaa modaan boksia :P
Subzero
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Subzero »

Minullakin on vakio T8:n piristys opiskelija-budjetilla mielessä. Pitäisi ainakin saada tuo apc-purkki modattua näin alkajaiseksi ennenkuin kevät koittaa.
Sitten tarttis hommata vielä 3" putki turbolta ulos ja isompi intercooleri, vaikkapa tonnarista.
Niillä pitäisi pärjätä alkuunsa ja hintakaan ei varmaan nousisi pilviin.

Tuosta vapaavirtaus-suodattimen hyödystä en tiedä...
Kaikissa 900 turboissa taitaa olla samankokoinen välijäähy vakiona.
Taisi olla niin, että intercoolerit 9000 turboista, jotka on uudempia kuin 1992, sopivat hyvin satkun keulalle. Niissä on ne letkujen kiinnitykset sivuille, eikä taaksepäin.
Korjatkaa jos olen väärässä.
Saab 9-3 2.0t -00
Saab 900 T8 -87
SabaT16
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

http://www.900aero.com

Tuolta otatte ohjeet apc boxin muuttamiseen ja annatte piirilevyn jollekin jolla pysyy kolvi kädessä - niin minä tein. Kyllä alkaa tapahtumaan ja pysyy budjetin sisällä :P
Vastaa Viestiin