Jos olet tosiaan ostanut auton n.2 viikkoa sitten, kuuluu viallisen laatikon korjaus käsitykseni mukaan myyjäliikkeen vastuulle. Jos eivät suostu niin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä.mattiruu kirjoitti:Uutta tietoa: Oy Saab-auto Ab ei aio osallistua kustannuksiin osien muodossa. Eläköön GM!!! Entisen Saab-auton aikana 4 vuotta vanhaan autoon sai osat maahantuojan puolesta. Ymmärsivät vielä silloin, että premium-merkin laatikon pitää kestää enemmän kuin 60 tkm! Saa nyt sitten nähdä mitä myyjä seuraavaksi sanoo (mulla on pahat aavistukset tästäkin).
Viheltävä voimansiirto?
-
- "Hölösuu"
9000CS 2,3
Juu, noinhan se on. Virheen oletetaan olevan autossa jo myyntihetkellä, jos siitä ilmoitetaan myyjälle 6 kk kuluessa ja / tai 2 kk virheen havaitsemisen jälkeen. Eli ainakin teoriassa myyjä on vastuussa vioista 8 kk kaupan jälkeen. Täytyy kuitenkin sanoa, että myyjän tuntoja en ole vielä kuullut suoraan vaan kaikki tieto on tullut toiselta Saab-liikkeeltä. Enkä tässä muutenkaan halua myyjää mollata (ainakaan vielä), sillä auto ei vikaa lukuunottamatta juurikaan uudesta erotu ja tämä tuli heillekin täytenä yllätyksenä. Sapettaa vaan se, että se instanssi joka Saabeja tuo maahan ja mainostaa niitä laadukkaaksi vetäytyy vastuusta (ainakin minun mielestä vastuu huonosta laadusta on auton tekijällä) paikallisten autoliikkeiden selän taakse. Raukkamaista sanon minä!!!
Non niin, tämä tarina saa nyt päätöksen! Laatikko on purettu ja vika löytyi ulosmenevän akselin laakerin ulkokehästä. Syy kehän huonoon kuntoon on joko kehän materiaalivirhe tai kokoonpanossa liian pieneksi säädetty päittäisvälys. Korjauksen jälkeen laatikko on äänetön ja pelaa mallikkaasti. Myyjäliike hoiti homman tosi hienosti eikä kustannuksia tullut kuin matkoista ja menetetystä työajasta
.