Mystinen öljyvaroitus.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Mystinen öljyvaroitus.

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ilmiö: Hidastettaessa tai jarrutettaessa auto varoittaa öljystä. (punainen kolmio, öljykannunkuva ja "PLING-PLONG").
Öljyt on kyllä OK, ja mittatikun ylämerkkiin asti. Varmuuden vuoksi vauhdettiin ölyt, suodatin sekä tarkistin öljypohan anturin liitännän.
Vika EI poistunut. Aina jarrutettaesa hälyttää.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Ei ole sitten mitään tietoa, millainen anturi siellä on, mutta oletko tarkistanut anturin johtojen kunnon. Yleensähän nuo päällä/pois -anturit toimivat niin, että anturin kytkiessä johto maadoittuu moottorin runkoon. Jospa sulla on eristeet jossain kohtaa heikossa hapessa ja jarruttaessa pääsee maadoittamaan jostain matkan varrelta..?
9-3SC 2.0t Aut. -08
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

btw.
NG900:ssa ei taida öljytason varoitusta olla vai onko?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Wis puhuu öljypohjan irroituksessa mahdollisen öljyanturin irroittamisesta, mutta omassa -94:ssa ei tuollaista ole, eikä taida tuossa -97 mallissakaan olla.. eikä ollut kaverin -95 mallissakaan.

Että silleen. Harvinaisempi vekotin. Onko kellään?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

NG900T kirjoitti:btw.
NG900:ssa ei taida öljytason varoitusta olla vai onko?
-96 ei ollut.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Psychocowboy kirjoitti:
NG900T kirjoitti:btw.
NG900:ssa ei taida öljytason varoitusta olla vai onko?
-96 ei ollut.
Ei ollut riisseleitäkään. Öljyntason varoitus kuuluu vain niihin, missä on anturit. :)

Jos bensakoneen ajotietokone alkaa valittamaan öljyn tasosta on techille asiaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

peinu kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:
NG900T kirjoitti:btw.
NG900:ssa ei taida öljytason varoitusta olla vai onko?
-96 ei ollut.
Ei ollut riisseleitäkään. Öljyntason varoitus kuuluu vain niihin, missä on anturit. :)

Jos bensakoneen ajotietokone alkaa valittamaan öljyn tasosta on techille asiaa.
Käsitykseni mukaan se ei riitä. Jos herjaa niin ainoastaa öljynpaineesta?? Eli silloin tarvitaan jo enempi apua kuin pelkkä "tech"-käsittely :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Dieselihän se. Tech 2 ei näytä mitään. Öljykannun kuva väpättää alakierroksilla kuormitettaessa. Välillä kannu palaa kirkkaasti ja syttyy kolmio ja plinplong hälytys. Merkkiliikkeeseen meni. Voi olla mikä tahansa viallisesta öljypainetunnistimesta tukkeutuneeseen siivilään. Kone kuulostaa ihan normaalilta eikä ulkoisia vuotoja ole. :roll:
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Psychocowboy kirjoitti:
peinu kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti: -96 ei ollut.
Ei ollut riisseleitäkään. Öljyntason varoitus kuuluu vain niihin, missä on anturit. :)

Jos bensakoneen ajotietokone alkaa valittamaan öljyn tasosta on techille asiaa.
Käsitykseni mukaan se ei riitä. Jos herjaa niin ainoastaa öljynpaineesta?? Eli silloin tarvitaan jo enempi apua kuin pelkkä "tech"-käsittely :wink: :wink:
Ajotietokonehan ei herjaa öljynpaineesta ollenkaan. Ainoastaan mittaristossa oleva nokkakannu sanoo *PLINGPLONG* Silloin pitää ottaa johto irti öljynpainekellosta :)
Muita ratkaisuija on lisätä öljyä tai jos varoitus on aiheeton, niin uusia painekello. Jos nimittäin varoittaa aiheettomastim niin, kohta ei varoita enää ollenkaan - edes aiheesta.

Ja muistakaahan kaikki tarkastaa seuraavalla startilla, että kaikki varoitusvalot palavat auton käynnistyksen koestusvaiheen aikana. Myös öljyvalo!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Yep, painekello se oli. Ruotsista tulee uusi :lol: . Saabeissa on kuulema oma paineanturi, osa nro 553 54 378, eikä tarvike anturit, opel tms käy! 8O
Onneks osa ei maksa kuin kympin.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Motonetissä joku 3,90 vai 4,90. Ei muista.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin