Itseasiassa ihan sama homma kuin 900:ssakin, vähän hankalammassa paikassa vaan. Seuraat jäähdyttimen akunpuoleisesta päädystä imusarjan alle menevää letkua, niin löydät termostaattikotelon.
Jäähdytysjärjestelmästä olisi hyvä poistaa nestettä muutamia litroja ennen termostaattikotelon avaamista, jos haluaa tehdä siististi. Itseasiassa kannattaisi tyhjentää ja huuhdella koko järjestelmä ja vaihtaa samalla uudet jäähdytysnesteet. Tyhjennystulppa on jäähdyttimen apukuskinpuoleisessa alakulmassa.
Avaat termostaatttikotelon kannen kaksi pulttia, otat vanhan terostaatin pois, asennat uuden termostaatin niin, että laipassa oleva liikuvalla pikkunippelillä oleva ilmausreikä tulee korkeimpaan kohtaan ja kiristät kannen takaisin kiinni. Ja täytät järjestelmän. Jos huuhtelit järjestelmän puhtaalla vedellä, huomioi huuhtelusta putkiin jäävän veden vaikutus, täyttö pitää tehdä ylivahvalla pakkasnestesekoituksella, jotta lopputuloksena saadaan 50/50 sekoitussuhde.
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... cement.htm
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... ingsys.htm
Ilmastointi ei vaikuta tähän. Vakiotermostaatti on 89-asteinen, kannattaa hakea merkkiliikkeestä ~14 eurolla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00