nyt meillä päin pakkasta
nyt meillä päin pakkasta
tonttu kylmä kun pakastin varpaat ja nenu jäässä . termari varmaan kesä mallia . onko helppo rasti vaihtaa . jokin kuva kyseisestä kohdasta . varmaan vähän eri homma kun 900 vm 89 joka mulla ennen ol .. haulla kattelin mut en löytänyt tai en osaa käyttää koko hakua
onko sillä merkitystä kun mulla on ilmastointi mallia ac jonka toiminnasta en ymmärrä yhtään mitään

Itseasiassa ihan sama homma kuin 900:ssakin, vähän hankalammassa paikassa vaan. Seuraat jäähdyttimen akunpuoleisesta päädystä imusarjan alle menevää letkua, niin löydät termostaattikotelon.
Jäähdytysjärjestelmästä olisi hyvä poistaa nestettä muutamia litroja ennen termostaattikotelon avaamista, jos haluaa tehdä siististi. Itseasiassa kannattaisi tyhjentää ja huuhdella koko järjestelmä ja vaihtaa samalla uudet jäähdytysnesteet. Tyhjennystulppa on jäähdyttimen apukuskinpuoleisessa alakulmassa.
Avaat termostaatttikotelon kannen kaksi pulttia, otat vanhan terostaatin pois, asennat uuden termostaatin niin, että laipassa oleva liikuvalla pikkunippelillä oleva ilmausreikä tulee korkeimpaan kohtaan ja kiristät kannen takaisin kiinni. Ja täytät järjestelmän. Jos huuhtelit järjestelmän puhtaalla vedellä, huomioi huuhtelusta putkiin jäävän veden vaikutus, täyttö pitää tehdä ylivahvalla pakkasnestesekoituksella, jotta lopputuloksena saadaan 50/50 sekoitussuhde.
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... cement.htm
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... ingsys.htm
Ilmastointi ei vaikuta tähän. Vakiotermostaatti on 89-asteinen, kannattaa hakea merkkiliikkeestä ~14 eurolla.
Jäähdytysjärjestelmästä olisi hyvä poistaa nestettä muutamia litroja ennen termostaattikotelon avaamista, jos haluaa tehdä siististi. Itseasiassa kannattaisi tyhjentää ja huuhdella koko järjestelmä ja vaihtaa samalla uudet jäähdytysnesteet. Tyhjennystulppa on jäähdyttimen apukuskinpuoleisessa alakulmassa.
Avaat termostaatttikotelon kannen kaksi pulttia, otat vanhan terostaatin pois, asennat uuden termostaatin niin, että laipassa oleva liikuvalla pikkunippelillä oleva ilmausreikä tulee korkeimpaan kohtaan ja kiristät kannen takaisin kiinni. Ja täytät järjestelmän. Jos huuhtelit järjestelmän puhtaalla vedellä, huomioi huuhtelusta putkiin jäävän veden vaikutus, täyttö pitää tehdä ylivahvalla pakkasnestesekoituksella, jotta lopputuloksena saadaan 50/50 sekoitussuhde.
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... cement.htm
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... ingsys.htm
Ilmastointi ei vaikuta tähän. Vakiotermostaatti on 89-asteinen, kannattaa hakea merkkiliikkeestä ~14 eurolla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kiitti ja kumarrus
asia selkes heti .
-
Tasapaino akseli
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Jepjep, alkuperäinen on (kai?) 89 asteinen Waxstat merkkinen härpäke. Omasta oli jumissa auki tai takerteli liikkeissään, joten vaihdoin 88 ast tarvikemötikän sinne ja johan alko pelaamaan. Yhden asteen ero tuskin missään tuntuu.
Pirun outoa että se alkuperäinen näyttäisi olevan ihan kunnossa, siis menee kylmänä kiinni
Pirun outoa että se alkuperäinen näyttäisi olevan ihan kunnossa, siis menee kylmänä kiinni
Suoritin minäkin tänään termostaatin vaihdon. Kotiin tallilta ajaessa ainakin lämmöt seilasi "kello 9 ja10 välissä" kokoajan. Mistäs tuo johtuu? Vanhalla termolla lämmöt oli "8 ja 9 välillä" , eikä seilannut tuolleen 
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Ihan samalla lailla on lämmöt mullakin seilannut jo iät ja ajat. En tiedä, korjaantuisiko alkuperäistermarilla (nyt Motonetin tarvike), mutta EVVK, seilatkoon mun puolestani edelleenkin.MP kirjoitti:Suoritin minäkin tänään termostaatin vaihdon. Kotiin tallilta ajaessa ainakin lämmöt seilasi "kello 9 ja10 välissä" kokoajan. Mistäs tuo johtuu? Vanhalla termolla lämmöt oli "8 ja 9 välillä" , eikä seilannut tuolleen
#1970
Joo, vaihoin just sen motonetin termarin tohonah79 kirjoitti:
Ihan samalla lailla on lämmöt mullakin seilannut jo iät ja ajat. En tiedä, korjaantuisiko alkuperäistermarilla (nyt Motonetin tarvike), mutta EVVK, seilatkoon mun puolestani edelleenkin.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006