onko kuvaa kyseisestä kohdasta?saab_99_rallye kirjoitti: Suurin muutoksen kohde on se, että pakosarjan mahduttamiseksi on pohjassa olevaa palkkia jouduttu poistanmaan n. 25 cm pätkä. Tämä ilmeisesti sen takia koska koria vaihtaessa alkuperäinen kori on ollut EMSin ja vaihdettu kori on GL:n. Emsin tekniikan upottaminen Gl:n koriin on ilmeisesti vaatinut pieniä modifikaatioita, mutta hitsaamme puuttuvan palan paikalleen niin asia on ok
Saab 99 Rallye projekti
silmä lepää tuossa autossa, on se varsinainen namupala. tsemppiä rekisteröinnin suhteen, ei muutakuin aseman vaihto jos ei ekalla onnistu 
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
saab_99_rallye
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Puuttuva palkki
Tarkempi tutkailu osoitti että pakosarja on ns "custom made" eli hieman järeämpi kuin vakio ja näin ollen ulostuloaukkoa on hieman jouduttu suurentamaan. Otamme kuvan aiheesta kun seuraavan kerran pääsemme auton kimppuun.lucaf kirjoitti:silmä lepää tuossa autossa, on se varsinainen namupala. tsemppiä rekisteröinnin suhteen, ei muutakuin aseman vaihto jos ei ekalla onnistu
onko kuvaa kyseisestä kohdasta?saab_99_rallye kirjoitti: Suurin muutoksen kohde on se, että pakosarjan mahduttamiseksi on pohjassa olevaa palkkia jouduttu poistanmaan n. 25 cm pätkä. Tämä ilmeisesti sen takia koska koria vaihtaessa alkuperäinen kori on ollut EMSin ja vaihdettu kori on GL:n. Emsin tekniikan upottaminen Gl:n koriin on ilmeisesti vaatinut pieniä modifikaatioita, mutta hitsaamme puuttuvan palan paikalleen niin asia on ok
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
-
saab_99_rallye
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Projektikuulumisia
Projekti on edennyt siihen pisteeseen että viime katsastuskeikalla huomautuksen aiheuttaneet kohdat on lähes korjattu, eli takajarrupala vaihdettu, raidetangon pää vaihdettu, lisätty mittaritauluun kaukovalojen sininen valo
sekä hitsattu palkista puuttuva osa jo osittain kiinni (kuva tulossa) lisäksi koko pohja on nyt maalattu valkoiseksi. Uudet kaksiraitaiset puskurit on myös tulossa ja näinollen auto alkaa muistuttaa alkuperäistä ulkomuotoaan pikkuhiljaa, maalipintaa lukuunottamatta.
Saimme myös käsiimme mielenkiintoista kuvamateriaalia, 80-luvun alussa rakennetusta Turbo 99:stä, rakentaja on dokumentoinut autoa hyvillä kuvilla ja niistä on meillekin suurta apua "jatkovirityksiä" silmällä pitäen. Ohessa kuva taakse siirretystä käsijarrusta joka meidänkin tulee rakentaa, koska nykyinen hydraulinen on liian "uusi" historiciin. Hyviä kuvia löytyi myös vahvistetuista tukivarsista yms. Tarina kertoo että aikanaan käytettiin Porschen takajarrusatuloita käsijarrujen muuttamiseen taakse.

Saimme myös käsiimme mielenkiintoista kuvamateriaalia, 80-luvun alussa rakennetusta Turbo 99:stä, rakentaja on dokumentoinut autoa hyvillä kuvilla ja niistä on meillekin suurta apua "jatkovirityksiä" silmällä pitäen. Ohessa kuva taakse siirretystä käsijarrusta joka meidänkin tulee rakentaa, koska nykyinen hydraulinen on liian "uusi" historiciin. Hyviä kuvia löytyi myös vahvistetuista tukivarsista yms. Tarina kertoo että aikanaan käytettiin Porschen takajarrusatuloita käsijarrujen muuttamiseen taakse.

# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
-
saab_99_rallye
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Katsastuskokeilu part II
Puuttuva palkki on nyt kiinni ja maalattu. Huomenna olisi taas tarkoitus mennä konttorille josko saisimme mieluisan joululahjan, eli auton kilpiin.Ohessa tuoreita kuvia aikaansaannoksistamme. Mikäli auton saamme kilpiin niin seuraava homma olisi etupään purkaminen, eli tukivarsiin on tarkoitus hitsata vahvikelevyt suojaamaan niitä mahdollisilta iskuilta, tämä on luokiteltu ratkaisu ja sitä käytettiin aikanaan eli tähän tapaan --> http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/rally/P7210015.jpg
Takapään tukivarret maalattuna, tänne pitää vielä hitsata oheisessa kuvassa näkyvät "suojukset" suojaamaan takatukivarren kiinnitysruuveja -- > http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/rally/P7210022.jpg

Pohja on maalattu nyt kokonaan

Lisää pohjaa

Sekä viime kerralla katsastuksessa puuttunut palkki hitsattuna ja maalattuna

Ja toinen

Pidetään peukkuja että kilvet tulee, raportoimme taas lisää kun keikka on ohi.
Takapään tukivarret maalattuna, tänne pitää vielä hitsata oheisessa kuvassa näkyvät "suojukset" suojaamaan takatukivarren kiinnitysruuveja -- > http://www.tfd.chalmers.se/~burenius/rally/P7210022.jpg

Pohja on maalattu nyt kokonaan

Lisää pohjaa

Sekä viime kerralla katsastuksessa puuttunut palkki hitsattuna ja maalattuna

Ja toinen

Pidetään peukkuja että kilvet tulee, raportoimme taas lisää kun keikka on ohi.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
-
saab_99_rallye
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Läpi meni että heilahti
SE ON SIINÄ!!!

Alkuperäiset AJX-702 kilvet on tilauksessa.

Alkuperäiset AJX-702 kilvet on tilauksessa.
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
Re: Läpi meni että heilahti
Onnittelen, varmasti hieno tunne.saab_99_rallye kirjoitti:SE ON SIINÄ!!!
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
saab_99_rallye
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Saab 99 luokitustodistus
kiitos, kiitos saimme joululahjan etukäteen, nyt on yksi stressinaihe vähemmän....

ohessa Saab 99:n luokitustodistuksesta sivu, ratkaisu on sallittu jo vuodesta 1974 eteenpäin kakkosryhmässä mihin automme on alunperin rakennettu.Hienoo!!! Onnitelut! Saako tosiaankin historiikin sääntöjen mukaan tukivarsia vahvistaa?

# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net
-
saab_99_rallye
- "Turbo"
- Viestit: 229
- Liittynyt: Ma Maalis 21, 2005 21:58
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Pieni päivitys
Kävin rassaamassa tukivarret irti valmiiksi vahvikehitsausta varten, ilmeni pieni ongelma koska hitsaamamme palkki on muutaman millin sivussa ja toisen tukivarren pultit eivät vielä aukea koska hylsy ei mahdu väliin mutta nirhaisemme pienen loven rälläkällä niin saamme ne auki. Samalla myös pääsemme maalamaan kotelot valmiiksi koska jouset ovat pois tieltä. Ohessa pari kuvaa.


sain myös käsiini Jyväskylän kaupungin kirjastosta puuttuvan vuoden 1979 Vauhdin maailman vuosikerran, ohessa myös pari action kuvaa. Tuommoiset muovilevikkeet täytyy hommata jostain...

Ålandsrally, sijoitus 3.

Nurmijärviralli, sijoitus 1., kartturina Antero Laine


sain myös käsiini Jyväskylän kaupungin kirjastosta puuttuvan vuoden 1979 Vauhdin maailman vuosikerran, ohessa myös pari action kuvaa. Tuommoiset muovilevikkeet täytyy hommata jostain...

Ålandsrally, sijoitus 3.

Nurmijärviralli, sijoitus 1., kartturina Antero Laine
# 99 EMS 1977 (tehtaan vanha kilpuri) #
http://www.saab99rallye.net
http://www.saab99rallye.net