9-3 2.0i vm.2000 olen ostamassa kokemuksia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
zippo79
"Kaasari"

9-3 2.0i vm.2000 olen ostamassa kokemuksia

Viesti Kirjoittaja zippo79 »

joopa joo olen ostamassa 9-3 2.0i 97kw vm.2000 km.167000
mihin kannattaa kiinittää huomiota
onko näissä 8v tehtaan moottoritakuu täydellisellä huoltokirjalla
onko vm2000 kaksi erinlaista 2.0i konetta jos on kumpi parempi
erottaako päällepäin toisista
T5 / T7 ???????? tommoset vissiin

97-2002 ajoin paljon uusilla saabeilla max50000 ajettuja ei mitään vikoja ei tarvinu käyttää takuuhuolloissa

vieläkö sensonig saabeja on liikenteessä ei vissiin myyty monta suomeen
SAAB 96/VM.67...9000CSt/vm.97...
9-5 2.3t/vm.98...9-3 2.0/vm.00
9-5stw 2.0/vm.06
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vapareissa ei ole trioniccia eikä moottoritakuuta.

Eski
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Re: 9-3 2.0i vm.2000 olen ostamassa kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

zippo79 kirjoitti:joopa joo olen ostamassa 9-3 2.0i 97kw vm.2000 km.167000
mihin kannattaa kiinittää huomiota
onko näissä 8v tehtaan moottoritakuu täydellisellä huoltokirjalla
onko vm2000 kaksi erinlaista 2.0i konetta jos on kumpi parempi
erottaako päällepäin toisista
T5 / T7 ???????? tommoset vissiin

97-2002 ajoin paljon uusilla saabeilla max50000 ajettuja ei mitään vikoja ei tarvinu käyttää takuuhuolloissa

vieläkö sensonig saabeja on liikenteessä ei vissiin myyty monta suomeen
Eski jo tuossa vastasikin, että vapaastihengittävissä Saabeissa ei ole Trionicin moottorinohjausjärjestelmää. Moottorinohjausjärjestelmä on Boschin Motronic. Moottoritakuu ei kata muita moottoreista kuin ne, joissa on Trionic 7 -moottorinohjausjärjestelmä.

Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Haku -toiminnolla löytää tältä foorumilta vastauksia tuohon kysymykseen. Lisäksi Eskin nettisivuilta voit löytää 9-3 FAQ -osion, josta voi löytyä vastauksia kysymykseesi:
http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/93vinkit.htm

Kaikki GM -aikaisten Saabien vaparikoneet NG900/9-3:ssa ovat olleet samanlaisia lukuunottamatta Opelin 1.8i -moottoria 9-3 Sport Sedanissa ja varhaisimmissa NG900:ssa (1994-1995) käytettyä tasapainoakselitonta B206 -moottoria.

Sensonic -Saabeista? Jaa-a, enpä tiedä, kuinka monta niitä on vielä liikenteessä??? Suurin osa on konvertoitu tavallisiksi manuaaleiksi, koska Sensonic -järjestelmä ei ole kestänyt ja on ollut kovin vika-altis. Saabin huolto-ohjelmassa ei ole mitään mainintaa tuon Sensonic -järjestelmän huoltamisesta ja itse otaksun, että niitäkin olisi pitänyt huoltaa säännöllisin väliajoin, jotta ne olisivat toimineet hieman paremmin.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tk60382
"Ruisku"

Hyvä peli!

Viesti Kirjoittaja tk60382 »

Mulla on ollut nyt kaksi vuotta juurikin tuollainen (9-3 2.0i vm. 2000) ja todella tyytyväinen olen ollut!

Edellinen omistaja oli tosin pitänyt autoa kuin kukkaa kämmenellä ja se oli mm. ruostesuojattu heti uutena. Lisäksi sillä oli ajettu tosi vähän, nyt mittarissa on hieman yli 70 tkm.

Ainut korjausta vaatinut vika on ollut SID-näytön fiksaaminen niin, että kaikki pikselit palavat. Noista tyyppivioista olen omassani tunnistanut lisäksi ohjauksen vetelyn/puoltamisen oikealle, joka kyllä ajoittain häiritsee sekä kojelaudan paukahtelun ja naksunan pakkasella (kun lämppäri alkaa puhaltaa lämmintä ilmaa kojelaudan suuttimista). Alusta on mun Saabissa hiljainen - myös pakkasilla.

Ajoin aiemmin upouusilla autoilla (jääköön merkki kertomatta, ei ollut Saab), mutta yksikään niistä ei ollut yhtä hyvä: pikkuvikoja - ja vähän isompiakin - riitti, eivätkä ominaisuudet olleet muutenkaan lähelläkään Saabia. Erityisesti lämmityslaite ansaitsee Saabissa kiitoksen (ainakin muista merkeistä saamiini kokemuksiin verrattuna) .
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Suureksi vihjeeksi sanoisin sen, että korota putjettia ihan ina ja kato pikkasen paremin varusteltu. Käytännössä SE-malli. Automaatti-ilmastointi on pakollinen varuste, manuaalimiehillä jopa ilman ilmastointia on ollut luvattoman paljon ongelmia noiden kierrettävien säätöveivien kanssa.

Noh, turbosta en viitsi mainita mitään muuta kuin sen, että on kolmenlaisia ysikolmosia: vapareita, karvalakkiturboja ja hyvinvarusteltuja nahkoineen. Hintaero noiden välillä on naurettavan pieni, vaikka viimeksi mainituilla on saatavuus heikompi. Aluksi kaikki tuntuvat suurin piirtein samanlaisilta ja turbojen tehot vaokuttavat lähinnä vaaralliselta turhuudelta, mutta lopun perin tuollaisella viimeksi mainitulla muutaman vuoden ajaneena nousee plyyssiin kömpiessä tuskan hiki pintaan ja ahdistus mieleen. Kokemuksena perus ng900SE 2.0i -95 kolme vuotta ja seuraavat vajaa kolme vuotta signaturen 9-3SE org. 185hv (stage1) nahkoilla. Ihan eri laneetoilta.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin