Moottorin rohina

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Moottorin rohina

Viesti Kirjoittaja Grün »

Jotenkin tökkäsi korvaan tänä aamuna 9-5:n moottorin ääni, eihän tuo ikinä niin hirveen tasainen ole ollutkaan mutta jonkinlaista extra rohinaa on ilmaantunut. Tyhjäkäyntiäänessä ei ole eroa moottorin ollessa kylmä tai lämmin. Öljyt vaihdettu 3tkm sitten, koneella ajettu 128tkm, auto ON elinvoimainen. Selattuani vanhoja tarinoita, alkoi karvat jo nousemaan pystyy - tasapainoakseliketju -ongelmiako ?

Tarvittaisiin asiantuntijoiden kommentteja (kun ei ihan selvinnyt vanhoista artikkeleistä), mikä paras tai/ja pahin skenaario asiasta ? :roll:

Tänks etukäteen vastauksista,
Timo
9-5 2.3tA -98
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Tasapainoketju. Tai venttiilin nostimet. Ketjun poisto n 4 h homma kotioloissa. Vaihto hiukan hankalampi osat n. 300 ekua.

Ketju on paljon huonompi laatusempi kuin mummon polkupyörässä.

Eikä sille oikeesti ole tarvetta siellä.

Nyt 8 tkm ilman ketjua
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

No mitä ihmettä - sain auton lämpimään talliin ja 4 tunnin jälkeen kun starttasin vehkeen niin se kävi (lähes kehräsi) taas entiseen tapaan !

Onko nyt mahdollista että esim. pakkanen on vetänyt joitain elintärkeitä huohotinletkuja tms. juntturaan ? Ei taida pääkaupunkilaiset ysiveet kestää tälläisiä tälläisiä ääriolojo (-9C).

-Timo
9-5 2.3tA -98
Vastaa Viestiin