katsastuksen toimintaa.
katsastuksen toimintaa.
Emäntä käytti ton C:n katsastuksessa ja hylky tuli.Kaikki muu oli kunnossa-pohjaakaan ei edes kuulemma koputellut,jarrut aivan tasaiset yms.Toinen rekisterikilven valo oli palanut josta tuli korjauskehoitus.Mutta vasen alapallo olikin väljä eikä ainakaan ajossa vielä kolissut.Siitä sitten hylky.NAURETTAVAA RAHASTUSTA!Älytöntä nyt ton takia maksaa uusi näyttö.Aina olen heti laittanut kuntoon jos on tullut kehoituksia.Tää on niin taas tätä.Itse käyn uusinta näytössä jos vaan on aikaa ja sanon kyllä mielipiteeni puljun toiminnasta.
Re: katsastuksen toimintaa.
Tähän voisi todeta yrjömäkimäisesti: Määräykset on määräyksiä.tomaatti kirjoitti:NAURETTAVAA RAHASTUSTA!Älytöntä nyt ton takia maksaa uusi näyttö.Aina olen heti laittanut kuntoon jos on tullut kehoituksia.Tää on niin taas tätä.Itse käyn uusinta näytössä jos vaan on aikaa ja sanon kyllä mielipiteeni puljun toiminnasta.
Varmaan laitatkin kuntoon jos saat korjauskehotuksen, mutta laittavatko kaikki muutkin? Ennemmin kannattaa tuosta jutusta syyttää niitä, jotka viittaavat korjauskehotuksille kintaalla kuin katsastuskonttoria.
IMHO: Viallisista pallonivelistä määrätty uusintakatsastus on ihan asiallista toimintaa. Jos joskus on ollut kyydissä tai nähnyt kun ylä- tai alapallo napsahtaa vauhdissa irti niin tietää ettei se turhaa ole (harvoinhan ne niin rikki menee että irtoaisivat, mutta kuitenkin). Kaikilla jää jotain asioita väkisin joskus huomaamatta ja joskus on niin kiire ettei autoaan ehdi ennen katsastusta itse syynäämään, mutta kyllä viat tuollaisissa perusjutuissa antavat myös signaalin siitä että auton pito ei välttämättä ole sillä tasolla että melko vakavan vian voisi jättää korjauskehotuksen varaan.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: katsastuksen toimintaa.
Tonnarini hyljättiin nimeltä mainitsemattomassa yksityisellä asemalla Forssassa noin ikäiseni uuden katsastajan toimesta viime keväänä juuri alapallosta.Breadfan86 kirjoitti: Mitä minä olen kuullut sukulaisten ja kavereiden hylkyjä, niin yleisin syy ollut pallonivel. Onhan se aiheellista hylätä siitä, jos se on oikeasti väljä, mutta joskus nuo on vain vittuuntuneen katsarin tylsistyneisyyttä tms. Vaan mistäpä sitä tietää.
Tätä avitti avautumiseni jarrudynamossa katsastajan toimista. Lykkäs pyörät pyöriessä automaatin N:ltä => D:lle ja rupes urputtaan näistä cd mallissa puskurin alla olevien valojen sijainnista Muka liian alhaalla Auto siis tuontipeli ja tuolla on kylläkin lisäpitkät....tähän tokaisin vaan että vuosi sitten meni ainakin rekisteröinti katsastuksesta läpi ja on tehtaan asentamat niin en ainakaan pois ota
Katsastus kesti sitten ennätys kauan...toinen katsastaja katsoi melkein kaksi autoa samaan aikaan...no tulipa alustan kaikki puslat ainakin tarkistettua perusteellisesti. Kaiken huippu oli se että kun vaihdoin pallon niin en siinä välystä tuntenut eli oli ilmeisesti tosi pieni......
No tulipa täälläkin avauduttua....olen kyllä sitä mieltä että pallo vika ihan turvallisuus riski, mutta järki käteen.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Juu, oma 900c käytettiin parina peräkkäisenä vuonna uusintanäytössä just alapallojen takia. Ensin toinen puoli ja sitten toinen puoli.. Eikä näistäkään kumpikaan vielä ajossa kolissut, mut ilmeisesti sieltä väljää löyty sitten sen verran.
Mut mielellään sitä kuitenkin käy sen auton aina näyttämässä ja laittelee sitten huomautetut asiat kuntoon jos huomautuksia tulee. Sittenpähän tietää ainakin, et on auto kunnossa taas.
Mut mielellään sitä kuitenkin käy sen auton aina näyttämässä ja laittelee sitten huomautetut asiat kuntoon jos huomautuksia tulee. Sittenpähän tietää ainakin, et on auto kunnossa taas.
9-3SC 2.0t Aut. -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sama kävi myös itsellä kuupassa, toisesta oli kumi rikki ja seuraavana vuonna toisella puolella kumi rikki ja pallo aivan väljä, katsastusten välillä autolla ajettin vajaa 2tkm. Eli olisi luullut huomaavan molemmat samalla kertaa väljiksi Noi saipahan rahastettua 2*10,-Limmo kirjoitti:Juu, oma 900c käytettiin parina peräkkäisenä vuonna uusintanäytössä just alapallojen takia. Ensin toinen puoli ja sitten toinen puoli
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Saas nähdä miten Turbossa on alapallot, kun toisinaan kuuluu pieni kolahdus kuopissa. Yläpallot on vaihdettu, kun mittarissa on ollut 208tkm (nyt 246tkm). Voipi olla ne etuvakaajan päissä olevat oliko ne nyt "koiranluut" jotka kans voi kolista. Pitäisköhän ennakkoon laittaa uudet alapallot?
Anniin pitäis laittaa se kuskinpuolen raidetangonpää, kun viime katsastuksessa inssi havaitsi välystä jonka myös itse näin. Se on raidetangonpää ollut melkein katsastuksesta asti takakontissa odottamassa sitä inssin sanomaa seuraavaa katsastusta Ihme muuten ettei tullut kehoitusta tai määräystä korjauksen suhteen
Tuli muuten viime katsastuksessa heitettyä heikkoa läppää inssin kanssa. Inssi katsoi Annin konepellin alle ja sanoi, että onpa harvinaisen kuiva Saabin moottori. Kommentoin asiaa, että nyt pitää huolestua, kun eikös se sanontakin sano et B-koneen kanssa kannattaa huolestua ku öljyvuodot loppuu = öljyt loppu
Anniin pitäis laittaa se kuskinpuolen raidetangonpää, kun viime katsastuksessa inssi havaitsi välystä jonka myös itse näin. Se on raidetangonpää ollut melkein katsastuksesta asti takakontissa odottamassa sitä inssin sanomaa seuraavaa katsastusta Ihme muuten ettei tullut kehoitusta tai määräystä korjauksen suhteen
Tuli muuten viime katsastuksessa heitettyä heikkoa läppää inssin kanssa. Inssi katsoi Annin konepellin alle ja sanoi, että onpa harvinaisen kuiva Saabin moottori. Kommentoin asiaa, että nyt pitää huolestua, kun eikös se sanontakin sano et B-koneen kanssa kannattaa huolestua ku öljyvuodot loppuu = öljyt loppu
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Palloista
Saab sallii satkuun pienen välyksen palloniveliin, mutta ei tietenkään hirveitä heittoja. Tämä oli yllätys itsellenikin, kun viimeistä edeltävässä katsastuksessa katsastaja tästä mainitsi. No, viimeisimpään lähti sitten koko kierros uusiksi - ei tarvitse ajatella aihetta näillä ajomäärillä aikas pitkään aikaan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Palloista
petteri75 kirjoitti:Saab sallii satkuun pienen välyksen palloniveliin, mutta ei tietenkään hirveitä heittoja. Tämä oli yllätys itsellenikin, kun viimeistä edeltävässä katsastuksessa katsastaja tästä mainitsi. No, viimeisimpään lähti sitten koko kierros uusiksi - ei tarvitse ajatella aihetta näillä ajomäärillä aikas pitkään aikaan
JUURI NÄIN.....HOMMA ETENEE
Jep,nyt on alapallo vaihdettu.Ja yllätys,yllätys mitään mainittavaa välystä ei löytynyt.Kävin myös hakemassa leiman ja kyselin ko:katsarin perään.Eipä ollut kuulemma töissä.
Tulos:Vittumaista rahastusta niinkuin epäilinkin.Tästä lähin vien aina itse autoni katsastukseen enkä anna tehtävää emännälle.No-oma moka ja sellasta se välistä on,nyt kuitenkin taas saa vuoden tolla leimalla ajella.
Tulos:Vittumaista rahastusta niinkuin epäilinkin.Tästä lähin vien aina itse autoni katsastukseen enkä anna tehtävää emännälle.No-oma moka ja sellasta se välistä on,nyt kuitenkin taas saa vuoden tolla leimalla ajella.