wagonin lisäjarruvalo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saappi Kuski
"Hölösuu"

wagonin lisäjarruvalo

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Lähtipä se punainen muovi siitä lentoon autopesussa. Muuten näyttää ehjältä mutta toisessa päässä näyttäisi olevan pieni murtuma.

En sitä tuolla sateessa sen tarkemmin vielä katsellut, eli kysymyksiä:
Onko se irroitettava ulkoapäin,eli katkesiko siitä joku klipsi vai aukeaako koko paketti kontin sisäpuolelta?
Mietin tuossa että liimataanko muovi takaisin vai pitääköhän ostaa jotain.
9000CS 2,3
RoopeA
"Kaasari"

lisäjarruvalo

Viesti Kirjoittaja RoopeA »

- Vaaditko huoltoasemaa korvaamaan jarruvaloa? Käsittääkseni niillä on velvollisuus korvata pesussa aiheutuneet tämän tyyppiset vahingot.

- mulla meni jarruvalon alle vettä pesussa kun auto oli uusi. Autoon vaihdettiin takuuna osia tämän vuoksi, mutta en tiedä mitä. Joka tapauksessa kannattaa olla huolellinen korjauksissa että vesitiiviys säilyy
9-5 2,0t Wagon Sentronic -05
9000CDE 2,3T Aut. -95
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Re: lisäjarruvalo

RoopeA kirjoitti:- Vaaditko huoltoasemaa korvaamaan jarruvaloa? Käsittääkseni niillä on velvollisuus korvata pesussa aiheutuneet tämän tyyppiset vahingot.

- mulla meni jarruvalon alle vettä pesussa kun auto oli uusi. Autoon vaihdettiin takuuna osia tämän vuoksi, mutta en tiedä mitä. Joka tapauksessa kannattaa olla huolellinen korjauksissa että vesitiiviys säilyy
Auto oli harjattomassa pesussa ja kuivausvaiheessa osa sai jotenkin ilmaa allensa ja lähti siitä sitten. Enpä viitsinyt mennä vaatimaan, kyllä minusta auton lamppujen pitää tuollainen käsittely kestää.
tietäis nyt vaan että voiko tuon liimata kiinni ja silti vielä vaihtaa niitä polttimoita sisäpuolelta päin myöhemmin.
9000CS 2,3
baab
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja baab »

Wis kertoo korjaukseksi seuraavaa
1. Avaa kuormatilan luukku
2. Poista ikkunasuojukset (kuvan mukaan vain yksi)
3. Irroita jarruvaloija kiinittävät mutterit 3kpl
4. Avaa liitinkappale
5. irroita piirikortti (led) käsittele varoen ohjaustappeja
Itse luulen että punainen suojus on kiinni kolmesta kohtaa. jotka kaikki on pettänyt.
Saappi Kuski
"Hölösuu"

baab kirjoitti:Wis kertoo korjaukseksi seuraavaa
1. Avaa kuormatilan luukku
2. Poista ikkunasuojukset (kuvan mukaan vain yksi)
3. Irroita jarruvaloija kiinittävät mutterit 3kpl
4. Avaa liitinkappale
5. irroita piirikortti (led) käsittele varoen ohjaustappeja
Itse luulen että punainen suojus on kiinni kolmesta kohtaa. jotka kaikki on pettänyt.
Kiitos. Itse valon vaihtaminen on 2 minuutin homma. Punainen suojus on minusta liimattu kiinni ja oli irronnut liimauksestaan. Sivutapit ovat tosiaan vain ohjaustappeja. Jos lisäjarruvalon suojus näyttää heiluvan tai irronneen jostain reunasta, niin suosittelen lämpimästi tiivistämään sen uusiksi pikaisesti tai vaihtamaan koko valon uuteen (lähes ilmainen, 153€). Muuten käy niinkuin itselläni että vesi menee sisään -->aiheuttaa oikosulun--> check engine herjan jarruvalokytkimestä-->disabloi vakionopeussäätimen -->polttaa jarruvalopolttimot.. siinäpä tuota jo olikin..
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin