Toinenkaan 90 ei käynnisty (käynnistyy)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Toinenkaan 90 ei käynnisty (käynnistyy)

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noniin, tulipa sitten kaverin noppaankin näin joulun alla yskää (kuten kuulemma joka joulu)

Elikäs tietoa tähän mennessä :

-Kävi hienosti ennen eilistä
-Ryyppyvaijeri ei palauta

Autolla oli ajettu ryyppy päällä noin 5km, kunnes hyytyi kadun varteen, menin paikalle ja totesin tuon vaijeriasian, joten käänsin konehuoneesta ryypyn pois, yritin nämä peruskikat itsensä kastelleen auton starttaamiseksi -> pakkasesta johtuen akku sanoi itsensä irti.

Noh, hain toisen akun ja yritimme uudestaan 4h kuluttua, ilman ryyppyä ei luvannut, ryypyn kanssa ei lupaa, ei edes paukahda.

Tulppa-avainta ei ollut mukana, mutta nykyiset tulpat max. 3000km ajetut, kone muutoin ok, pari päivää sitten vaihdoin termostaatin.

Kaikki virtavehkeet näyttäisivät hyviltä. Todella mystistä.. :?
Viimeksi muokannut lefa42, Ke Joulu 28, 2005 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

käytithän tulpat irti ja kuivasit?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Saabit on mulla aina lähteny käyntiin vaikka tulpat olisiki kastuneet, jos sytkäpuoli on kunnossa.

Eli jakajan kansi ja pyörijä? Puolan johdot, puola, tulppien piuhat?

Minkä värinen kipuna on?
VW transporter 2.5tdi vm.99
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

himmee kirjoitti:Saabit on mulla aina lähteny käyntiin vaikka tulpat olisiki kastuneet, jos sytkäpuoli on kunnossa.

Eli jakajan kansi ja pyörijä? Puolan johdot, puola, tulppien piuhat?

Minkä värinen kipuna on?
Kipunoita ei katottu (eli tulppia ei irroitettu) koska lähes uudet, ja kuten mainitsin, virtavehkeet vaikuttavat muuten uudenveroisilta (pyörijä, jakajan kansi ja johdot suht. uudet, puolakin on tuliterä.

Auto oli tankattu edellisenä päivänä (Jet 98E)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

käytä tulpat irti ja kuivaa, samallain ne kastuu oli uudet tai vanhat.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

gls kirjoitti:käytä tulpat irti ja kuivaa, samallain ne kastuu oli uudet tai vanhat.. :)
Mutta kyllä se käyntiin lähtee kastuneillakin. :)
9-5T kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
Auto oli tankattu edellisenä päivänä (Jet 98E)
Oliskohan syy bensassa tai siis vedessä yms.
Se täytyy vielä tutkia, itse tankkasin samalta asemalta samaa ainetta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lefa42 kirjoitti:
Mutta kyllä se käyntiin lähtee kastuneillakin. :)
Ei lähde, kunnolla kastuneilla ei lähde vaikka olisi yön yli... ja etenkin NGK:n tulpat osaa mykistyä kunnon kastumisesta lopullisesti.

Nimim. Reppukaupalla tulppia tuhonnut vikaa etsiessä ruiskusta..

Edit: Eli ota syttyboxin piuha irti sytytyspääteasteesta, ota tulpat irti ja merkkaa syttyjohtimien järjestys parhaaksi katsomallasi tavalla, pyöräytä startilla muutama kierros ilman tulppia, ruuvaa uudet tulpat kiinni ja käynnistä auto... ;)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 892
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

KÄYNNISTYS

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

EI ARPOMISTA.jos ajettu ryyppy päällä tukehtunut pensaan niin tulpat on sököt.jos vanhat tallella niin laita ne tilalle niin jo alkaa hörsköttää.
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

onhan kaasarinkalvo ehjä?
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Myrkky kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:
Mutta kyllä se käyntiin lähtee kastuneillakin. :)
Ei lähde, kunnolla kastuneilla ei lähde vaikka olisi yön yli... ja etenkin NGK:n tulpat osaa mykistyä kunnon kastumisesta lopullisesti.

Nimim. Reppukaupalla tulppia tuhonnut vikaa etsiessä ruiskusta..

Edit: Eli ota syttyboxin piuha irti sytytyspääteasteesta, ota tulpat irti ja merkkaa syttyjohtimien järjestys parhaaksi katsomallasi tavalla, pyöräytä startilla muutama kierros ilman tulppia, ruuvaa uudet tulpat kiinni ja käynnistä auto... ;)
näin on, aina kun mulla on 99 kastellut tulpat, niin on joutunu käyttämään sytkäriä ja ruosteharjaa, tai vaihtamaan tulpat.
muuten ei lähde..

ja nuo NGK:n tulpat tosiaan menee huonoiksi kunnon kastumisesta.
Viimeksi muokannut gls, Su Joulu 25, 2005 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: KÄYNNISTYS

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

veini siekkinen kirjoitti:EI ARPOMISTA.jos ajettu ryyppy päällä tukehtunut pensaan niin tulpat on sököt.jos vanhat tallella niin laita ne tilalle niin jo alkaa hörsköttää.
No voi olla, että niin on käynyt, itse kun en voi olla varma todellisesta ajomäärästä ryyppy täysillä.

Kaasarin kalvoa ei tarkistettu, hinaan alkuviikosta pihaani ja alan tutkimaan..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin