99/90/OG900 ja 17" vanteet

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

99/90/OG900 ja 17" vanteet

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aluksi, en tiä oisko tämä kuulunu tänne, mutta kuitenkin... :D

Te, joilla em. automalleissa 17" vanteita tai tietoa, niin valaiskaapa minua vähäsen. Tarkoitus olis joskus (ehkä ei ollenkaan, suunnitellahan saa) laittaa ysiysiin Fondmetalin A9 vanteet 17 tuumaisina (7J17H2, ET38, 4x114,3). Lapin Kumen (siis, rengasliike) mukaan tuon kokoinen 9A menee tuolla offsetilla alle, ei siis ota mistään kiinni, vai? :? ?

Ja sitten siihen asiaan mitä olin kysymässä alunperin. Olen miettinyt sopivaa rengaskokoa, tällä hetkellä olis kysyttävää kahdesta koosta, 215/45-17 vai 235/40-17. Kumpi mahtuu alla pyörimään ilman pahempia raapimisia lokasuojiin? Itse olen kääntymässä 215/45-17 kokoisen suvirenkaan puolelle, mutta mahtuuko 235/40-17 suvirengas pyörimään alla? Esteenä ei ole se, että rattia ei jaksa pyörittää, papua kyllä löytyy. Ainoa mitä olen miettinyt, mahtuuko sinne alle minkä kokoinen rengas?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ET 35:lla 215 leveys tekee OG900:ssa jo tiukkaa, ja mahtuu niin että sormi menee just kumin ja tukivarren väliin takana....

EDIT: eli siis 215/45-17 ET 35 omasta kokemuksesta. Tolla koolla ei mulla ollut mitään ongelmia edes kuormalla ja madallussarjalla.
Viimeksi muokannut NG900T, Ke Helmi 04, 2004 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3463
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mulla 7x17" ET38 ja kumi 215/45-17. Reilusti tavaraa kyytiin ja isoon kuoppaan niin vähän raapasee _ulko_reunaan takana. Muutoin ei minkäänlaista ongelmaa edessä eikä takana. Jouset Lesjöfors ja edestä hieman ko. sarjaa matalampi

Toisessa autossa 7x17" ET40 ja 205/45-17 kumi ottaa joustossa takana kiinni käsijarrun vaijerin kiinnikkeeseen. Tämä osittain aavistuksen kieron vanteen syytä eli täysin suorallakin vanteella puhutaan millistä tai parista. Alusta avatrin mukainen matala ;) Normaali turbon jousilla ei ongelmaa. Edessä ylösnostettuna ja samaan aikaan pyörät linkussa ottaa hieman kiinni etujouseen.

Eli kuvailemasi vanteet 215/45-17 kumeilla mahtuu. 235/40-17 ei ole kokemusta, mutta uskaltaisin väittää että ei mahdu tai sitten ei passaa perän joustaa ollenkaan ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Itsellä on kans 215/40 kumit saabissa ja hyvin pyörii. Vanteiden et:tä en jaksa muistaa. Vähän tuo raapii tuolla mukulakivikaduilla jos porukkaa on auto täynnä, mut sehän kuuluu asiaan 8O 8)
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Mulle Nuoralla kertoivat, että mahtuu 7" 17" ja 205\45(50)\17 ET 30...

TSW FURY tais olla malli...
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

suorsa kirjoitti:Mulla 7x17" ET38 ja kumi 215/45-17. Reilusti tavaraa kyytiin ja isoon kuoppaan niin vähän raapasee _ulko_reunaan takana. Muutoin ei minkäänlaista ongelmaa edessä eikä takana. Jouset Lesjöfors ja edestä hieman ko. sarjaa matalampi

Toisessa autossa 7x17" ET40 ja 205/45-17 kumi ottaa joustossa takana kiinni käsijarrun vaijerin kiinnikkeeseen. Tämä osittain aavistuksen kieron vanteen syytä eli täysin suorallakin vanteella puhutaan millistä tai parista. Alusta avatrin mukainen matala ;) Normaali turbon jousilla ei ongelmaa. Edessä ylösnostettuna ja samaan aikaan pyörät linkussa ottaa hieman kiinni etujouseen.

Eli kuvailemasi vanteet 215/45-17 kumeilla mahtuu. 235/40-17 ei ole kokemusta, mutta uskaltaisin väittää että ei mahdu tai sitten ei passaa perän joustaa ollenkaan ;)
Kiitos. Tämä tuli Suorsa enemmän kuin tarpeesen tämä tieto 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3463
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Lisätään vielä sen verran että uteliaat/muuta uskovat voivat käydä talvipäivillä toteamassa, että 205/45 mahtuu ET40:llä ;)
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

suorsa kirjoitti:Lisätään vielä sen verran että uteliaat/muuta uskovat voivat käydä talvipäivillä toteamassa, että 205/45 mahtuu ET40:llä ;)
Tonhan täytyy olla joku silmänkääntötemppu :mrgreen: :mrgreen:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10503
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos teidän satkuissa raapii takana kaariin, niin laittakaa ihmeessa pohjaanlyöntikumin ja korin väliin lisää prikkoja, että kumi ottaisi iskun ja estää renkaan osumisen lokariin. Voi olla ihan muutamalla prikalla korjattu... Kumin allahan pitää vakiona olla sellainen noin 25mm korokepala. Sanoin vaan siltä varalta, jos joku on heittänyt kumeja vaihtaessaan sen "mokkulan" pois.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin