auttakee,en käytä hakua koska...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

auttakee,en käytä hakua koska...

Viesti Kirjoittaja iita »

olen jo kylmissäni(-23)ulkona.900 s -91 lupaa muttei käynnisty.tulet antaa.
polttoaineen jakokiskon päästä kun löysää panjoliitintä, niin bensa lentää.
tämähän tuli yllättäen koska auto ollut ajossa tähän asti normaalisti.
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

juu :evil:
600€:lla saa hakea
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Auttasin jos osaisin(ei oo nuo sähköruiskut tuttuja).. tietty joitain perusasioita voisi tarkistaa, kuten syttyvehkeistä jakajan kansi, pyörijä ja tulpat. Tulpat vaihtamalla tulis samalla toinenkin vaihtoehto tarkistettua, vaikkakin noissa sähköruiskuissa käsittääkseni on melkoisen harvinaista tulppien totaalinen kastuminen, niin oishan sekin vaihtoehto vähemmän..

Edit: Ja jurppii varmasti, mut älä myy suutuksissasi sellaiseen hintaan että jälkikäteen suututtaisi lisää..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kun on noin kaukana niin ei jaksa lähteä hinailemaan, niin yritetään sitten neuvoa. :D

tee 15cm johto johon laitat uros latta abikot molempiin päihin, toinen pää bensapumpunsulakkeen ulompaan kantaan, toiseen päähän löydät sähkön kokeilemalla törkkiä tyhjään relekantaan.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Osaa se kastella tulpat. Kaasupolkimen kokeilua ehdottaisin ensihätään. Esim. kaasupohjassa starttailua. En ole täysin varma katkaiseeko lucas syötöt kokonaan poljin pohjassa startatessa, mutta ainaskin tulppien kastelutapauksessa pitäisi jeesata startausta ainakin "hörähtely"-tasolle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Eikös tuolla vastattu jo että Bensaa tulee.

-->>polttoaineen jakokiskon päästä kun löysää panjoliitintä, niin bensa lentää.
tämähän tuli yllättäen koska auto ollut ajossa tähän asti normaalisti.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mulla teki juuri tuossa kovilla pakkasilla joku tenän eikä lähtenyt käyntiin, hörähteli vaan ja kävi muutaman kierroksen. aloin sitten kuuntelemaan ettei pumppu pyörähdä, jompilla vaan sähköt sitten sulakkeeseen, jo lähti käyntiin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

900i kirjoitti:Eikös tuolla vastattu jo että Bensaa tulee.

-->>polttoaineen jakokiskon päästä kun löysää panjoliitintä, niin bensa lentää.
tämähän tuli yllättäen koska auto ollut ajossa tähän asti normaalisti.
kyllä sitä painetta aina sinne jää sen verran että kun raottaa panjoa niin ruiskahtaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Osaa se kastella tulpat. Kaasupolkimen kokeilua ehdottaisin ensihätään. Esim. kaasupohjassa starttailua. En ole täysin varma katkaiseeko lucas syötöt kokonaan poljin pohjassa startatessa, mutta ainaskin tulppien kastelutapauksessa pitäisi jeesata startausta ainakin "hörähtely"-tasolle.
Ja edelleen jatkojalostettuna ideana(jonka olen K-jetissä todennut toimivaksi) on katkaista polttoainepumpulta virrat joko rele tai sulake irrottaen, sitten kaasu pohjassa startaten kymmenisen sekuntia ja sähköt takasin... ei tosin auta tämäkään jos 3/4 tai 4/4 tulpasta on järkyttävän kastuneet(ainakin itselläni on monta täysin ehjän näköistä tulppaa olleet mykkiä lopullisesti kastuttuaan kerran perusteellisesti).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Osaa se kastella tulpat. Kaasupolkimen kokeilua ehdottaisin ensihätään. Esim. kaasupohjassa starttailua. En ole täysin varma katkaiseeko lucas syötöt kokonaan poljin pohjassa startatessa, mutta ainaskin tulppien kastelutapauksessa pitäisi jeesata startausta ainakin "hörähtely"-tasolle.
Ja edelleen jatkojalostettuna ideana(jonka olen K-jetissä todennut toimivaksi) on katkaista polttoainepumpulta virrat joko rele tai sulake irrottaen, sitten kaasu pohjassa startaten kymmenisen sekuntia ja sähköt takasin... ei tosin auta tämäkään jos 3/4 tai 4/4 tulpasta on järkyttävän kastuneet(ainakin itselläni on monta täysin ehjän näköistä tulppaa olleet mykkiä lopullisesti kastuttuaan kerran perusteellisesti).
Myrkyn vihje on muuten tullut itsekin kerran kokeiltua toimivaksi. 900i vaan yks kerta kasteli tulpat -25 pakkasella lohkolämmittimestä startatessa! :oops: Äiteen opel ascona piti käynnistää apuvirtaa antamaan, eikä se ascona ollut edes lämmityksessä. Vähän hävetti. No, syytä kasteluun ei varsinaisesti löytynyt. Olen kuitenkin päätynyt siihen johtopäätökseen, että käynnistyksen epäonnistuminen johtui huonosta akusta, joka pyöritti konetta liian laiskasti. Uusin nimittäin akun tuon selkkauksen jälkeen ja eipä ole samaa tapahtunut uudestaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

:D
aattelimpa viskata tallin pöydällä olevat käymättömät tulpat(uudet) bcpr6 es II,vaikkakin vanhoilla antoi kipinän piuhan päässä kokeiltuna.mietin josko paineen alla ei,koska joskus olen työssäni tähän törmännyt,pienkoneissa(esim kelkoissa).ja rkle kertalaakista tulille :wink:
oiskohan miten suuri synti jättää nuo tulpat paikoilleen.oikeathan oli jotain evx loppuinen?
mutta oikeassa olette veljet,suutus päissänihän minä siitä viskasin hinnan,mutta auto on oikeasti ylimääräisenä.menee myyntiin joka tapauksessa kunhan katsastan parin viikon sisään.
ja taas kerran opin sen kantapään kautta:autosta voi tulpat rikkoontua "itsestään",siis ajosta sammutettu.seuraavana aamuna ei lähdekkään.
viimeksi koin tämän keväällä, -89 9000 di,silloin vaihdoin kasetin,pumpun,imm:n,erinäisiä releitä ja jotain pientä vielä.viimeiseksi tulpat :oops:
toki edellä mainitut osat löytyi "hyllystä".
kiitän kaikkia vinkeistä/neuvoista.se tuo pakkanen panee asioihin erilailla vauhtia noissa pika-remonteissa,tässäkin tapauksessa vaimolle soitettiin joka oli kaupassa.jos toisi pörssin niin sieltä hätiin joku 200€ rolla.mutta onneksi kävi näin.
jos joku vastaisi tuohon tulppa asiaan vielä,voiko jättää nuo paikalleen.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kai ne sielä olla saa jossei kenkää anna, saattavat aika äkkiä muuttua hehkutulpiksi :lol:
7es sinne myydään noiden 7evx:ien tilalle...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
iita
"Aero"
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 19:25
Paikkakunta: lapinlahti

Viesti Kirjoittaja iita »

elikkäs hommaanpa sitten sellaiset :wink:
Vastaa Viestiin