90 kylmä
Kyllä se se perkeleen kansi taitaa olla. Pieniä kuplia tulee tyhjäkäynnillä paisuntasäiliöön, kun lisää kierroksia, nousee veden pinta pikkuruisen ja kuplat lisääntyy. Vettä tiputtaa jostain pikkuruisen, mutta ei kyllä tule yläpäästä, vaan syylärin alareunasta tai alavesiletkusta, jota en muuten mistään läytänyt ylhäältäpäin katsoessa. Onko sellaista?
Mitä mahtaa kansiremontti maksaa? Itse en ala tekemään, liian iso homma ja aikaakin vie paljon.
Mikä tuommosen kannen/tiivisteen pilaa, olisikohan edellinen omistaja mahdollisesti vaikka ajanut vähillä nesteillä, kun tuo lämpökenno vuosi?
Reilun vuoden tuo on ollut ja sen aikana ei ole kyllä kuivalla koneella ajettu. vettä on ollut säiliössä aina vähintään tarpeeksi.
Mitä mahtaa kansiremontti maksaa? Itse en ala tekemään, liian iso homma ja aikaakin vie paljon.
Mikä tuommosen kannen/tiivisteen pilaa, olisikohan edellinen omistaja mahdollisesti vaikka ajanut vähillä nesteillä, kun tuo lämpökenno vuosi?
Reilun vuoden tuo on ollut ja sen aikana ei ole kyllä kuivalla koneella ajettu. vettä on ollut säiliössä aina vähintään tarpeeksi.
jotenkin silti melko outoa, että vuotava kansikaan vaikuttaa, jos vain kennossa on vettä.... en tiedä miten nopassa on, mutta kuupassa ainakin oli ilmattava tuo kenno erikseen...
vuotava kansi, kun ainakin minun tapauksessani aiheuttaa vain liian nopeasti nousevat lämmöt... ja sitte vielä semmonenkin huomio näistä h-moottoreista, että yleensä kannen taipuessa öljyt menee veden sekaan... tiedä sitten, mutta näin ainakin meillä.. epäilisin kuitenkin, että vesi ei syystä tai toisesta kierrä sielä lämppärissä..
vuotava kansi, kun ainakin minun tapauksessani aiheuttaa vain liian nopeasti nousevat lämmöt... ja sitte vielä semmonenkin huomio näistä h-moottoreista, että yleensä kannen taipuessa öljyt menee veden sekaan... tiedä sitten, mutta näin ainakin meillä.. epäilisin kuitenkin, että vesi ei syystä tai toisesta kierrä sielä lämppärissä..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
90 kylmä
kokeile laittaa jäähdytin korjaus tököti nesteitten sekaan ,ei maksa mahottomasti , autossasi on vissiin kannessa lievä halkeama ,samanlainen vika oli tuttavan autossa ,betonien laiton jälkeen toimi pari vuotta , sitten loppu kori .
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: 90 kylmä
Toi on sitten se viimeinen tekosi!Olavi P kirjoitti:kokeile laittaa jäähdytin korjaus tököti nesteitten sekaan ,ei maksa mahottomasti , autossasi on vissiin kannessa lievä halkeama ,samanlainen vika oli tuttavan autossa ,betonien laiton jälkeen toimi pari vuotta , sitten loppu kori .
Se tökötti tukkii kaikki paikat missä nesteen tulisi kiertää, eikä niitä saa enää puhdistettua millään. Kennot eivät jäähdytä ja lämmitä kun ovat tukossa, temarit, hanat ja muut kuristukset ja venttiiliit tukkeutuvat myös.
En suosittele ellet halua tehdä auton purkaajaa/korjaajaa/itseäsi onnettomaksi.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Yhdyn edelliseen. Tökötti tukkii kennoja ja venttiilejä. 99:ssä hyvin lämmittänyt kenno alkoi vuotaa ja laitoin syylärin paikkausainetta. Loppu vuoto mutta loppu lämpökin. Hieman tihkunut syyläri ei sensijaan paikkautunut mutta jäähdytysteho laski. Menee sekin vaihtoon.
Saab Suomesta - hyviä autoja
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Kokeilemaan foorumin hakua hakusanalla "kaneli"... minun tänne tuoma keino alunperin jokkisäijiltä opittuna, joissain tapauksissa ei auta mutta joissain auttaa erinomaisesti... ellei vastaleivotun pullan tuoksua parkkipaikalla lasketa lasketa haitaksi.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Nyt on sitten ysikymppi kylmä minullakin...
Tosin tämä vika tuli muutaman päivän aikana ja äsken autolla ajaessani ei tullut lämmintä ollenkaan vaikka lämpömittari kyllä nousi suht normaalisti.
Tai itseasiassa lämpömittari ei toiminut ihan normaalisti vaan viisari seilasi ylös-alas?!
Olisiko termari syynä kyseiseen käyttäytymiseen?
Vaikka tosimieshän kyllä tarkenee missä vaan mutta kun on todistettavasti lämmin talviauto niin kyrsiihän se siellä palella...
Tosin tämä vika tuli muutaman päivän aikana ja äsken autolla ajaessani ei tullut lämmintä ollenkaan vaikka lämpömittari kyllä nousi suht normaalisti.
Tai itseasiassa lämpömittari ei toiminut ihan normaalisti vaan viisari seilasi ylös-alas?!
Olisiko termari syynä kyseiseen käyttäytymiseen?
Vaikka tosimieshän kyllä tarkenee missä vaan mutta kun on todistettavasti lämmin talviauto niin kyrsiihän se siellä palella...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Tai sitten laihat pakkasnesteet, eli hyytyy jo lämppärin kennoon ja syyläriinMikkoA kirjoitti:Tai itseasiassa lämpömittari ei toiminut ihan normaalisti vaan viisari seilasi ylös-alas?!
Olisiko termari syynä kyseiseen käyttäytymiseen?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Onko muuten kellään tietoa siitä millä varaosanumerolla tuohon ysikymppiin löytyy termaria?
Länsiautossa ei ollut mitään tietoa kun tuota ei löydy EPC:stä. Käykö satkun termari?
En kyllä millään haluaisi laittaa varaosatermaria vaikka se ehkä toimisikin...
Hitto kun ei ole enään Laakkostakaan Konalassa....
Länsiautossa ei ollut mitään tietoa kun tuota ei löydy EPC:stä. Käykö satkun termari?
En kyllä millään haluaisi laittaa varaosatermaria vaikka se ehkä toimisikin...
Hitto kun ei ole enään Laakkostakaan Konalassa....
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
No ei ole turboa. Eikä tule.jus kirjoitti:89 on vakiotermostaatin avautumislämpötila, 92 on "talvitermari", jollaista ei turbomalliin saa laittaa. Noopassahan ei Turboa monella ole.
Ajattelin vaan varmistaa kun LA:sta neuvottiin pistämään tuo 92:sen termari. Tai siis he kuulemma aina asentavat sen huollossaan...
Hyvä että tuli tämäkin selväksi!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Korjaamokirja sanoo, että jos laitat 92-termarin, se pitää ilmojen lämmettyä vaihtaa 89-asteiseen.
Muutenhan tuossa käy niin, että kesäkelissä flekti huutaa koko ajan, kun vakiomallin flektikytkimen kytkentä- ja katkaisurajat on täsmätty tuohon 89-asteiseen termariin.
Ihme, ettei varaosamyyjä tajunnut, että satkussa on sama kone kuin noopassa. Kaipa ne filmillä olisi 90:n osanumerotkin olleet selailtavissa, taisi vaan laiskottaa, kun on niin EPC:hen jämähtänyt.
Muutenhan tuossa käy niin, että kesäkelissä flekti huutaa koko ajan, kun vakiomallin flektikytkimen kytkentä- ja katkaisurajat on täsmätty tuohon 89-asteiseen termariin.
Ihme, ettei varaosamyyjä tajunnut, että satkussa on sama kone kuin noopassa. Kaipa ne filmillä olisi 90:n osanumerotkin olleet selailtavissa, taisi vaan laiskottaa, kun on niin EPC:hen jämähtänyt.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00