APC-sulake..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

APC-sulake..

Viesti Kirjoittaja panu »

No niin.. En ole vielä käynyt katsastamassa tonttuani ja jännitys tiivistyy. Miten tuo APC- sulakkeen poisottaminen noin käytännössä vaikuttaa?? Resetoiko toimenpide boksin eli samat manooverit edessä kuin asennuksen jälkeen?
Riittääkö pelkkä sulakkeen poisto vai otanko vielä sen mankkuvenan liittimen irti? Miten vaikuttaa?

Ja jollain on varmaan kokemusta myös päästöjen suhteen JT 3" putkistolla ja Sport- katilla???

Tää nyt ehkä olis enemmän tuning- osastolle, mutta antanette anteeksi..?

#2513
Saab 9000 CSE 2.0t Jubilee -97
Speedparts steg 1 + JT 3" putkisto
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Autossasi ei taida olla APC-sulaketta. Siinä on Trionic, joten APC on integroitu
ruiskutietokoneeseen. Pelkkä venttiilin liittimen irrottaminen varmasti riittää. Tuskin sekään on välttämätöntä, mutta hommana kuitenkin vaivaton.

Yhdellä tutulla oli sporttikatin kanssa ongelmia hiukkaspäästöissä, eli ne oli siellä maksimissa ( 100 ) oliko se arvo nimeltään HC. Saatto ko. arvot johtua esim. katin lämpötilasta tai koneen kunnostakin. Muut arvot oli reilusti kohdallaan.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

morjensta kaima!

Ei pysty inssi pienen koelenkin aikana sanomaan paljonko autossa on tehoja, varsinkaan näin talvella. Huoletta vaan katsastukseen letkut ja sulakkeet paikallaan.

Jotkut on käyneet hankkimassa päästölapun valmiiksi katsastusta varten jossain paikassa missä saa huoletta polkea katin kuumaksi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Autossasi ei taida olla APC-sulaketta.
Trionicin skemojen mukaan autossasi on APC-sulake. Ei välttämättä sillä nimellä mutta magneettiventtiili ruokitaan sulakkeen 5 kautta edelleen. Itse Trionic-purkki on sulakkeen 23 takana.
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Kiitokset vastauksista, tähän asti. Kyllä mäkin sitä vähän ajattelin, että näillä säädöillä mennään katsastukseen. Ei ehkä tuurilla inssi huomaa mitään, mutta kyllä tietysti niinkuin elämässä muutenkin tuurin osuus kannattaisi minimoida. Ja jos se tuttu inssi nyt sitten kysyy asiasta niin valehtelemaan en ala. Kun on sulake irti niin voi handu pumpulla sanoa et kyllä tää ihan matalapaineturbo tällä hetkellä on..
No, helmikuun puolelle asti on aikaa painiskella omantunnon kanssa....
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Omatunto... Mitä se on? Syötävää? 8O Omantunto, sen vielä ymmärtäisin, sehän on kuin perstunto. :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Vastaa Viestiin