Mimmin tonnari kolarissa (kuvia lisätty)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Oli pakko kysyä hieman neuvoa, kun kerrankin oli niin monta täydellistä kuskia paikalla?
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Jukka T
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: Ke Marras 12, 2003 23:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Mertmi kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Alkuperäinen tarkoitus oli osoittaa SAABin kolariturvallisuus ja oma tyhmyys (viisaathan eivät aja kolareita).
Eipä siitä kolariin joutumista ehkäise viisauskaan. Sitä voisi sanoa yhteensattumien summaksi. Ihmiset ovat erehtyväisiä ja liikenteessä tehdään virheitä jatkuvasti. En muista sitä tilastoa mikä oli keskimääräinen lukema, mutta normaali autonkuljettaja tekee jatkuvasti virheitä. Ne kuitenkin suurimmalta osalta eivät aiheuta pahempia seurauksia.
Taitava kuljettaja selviää tilanteista, joihin hyvä kuljettaja ei joudu!
Vaan kun se hyväkään kuljettaja ei ole yksin tuolla liikenteessä, siellä on mukana paitsi se 90% keskimääräistä parempia kuljettajia myös se 10 % joka vetää keskiarvon tooodella matalalle.
Melkeinpä veikkaisin, että suurin osa tuosta 90%:sta on näitä taitavia kuljettajia ja kohtalainen osuus tuosta 10% on vastaavasti kuvattuja hyviä kuljettajia.

Joku hyvämuistinen tai ahkera (hmm... off topic: legendaarisen "entisen kauppiaan" työpaikkailmoitus: "ekonomi, merkonomi tai muu reipas poika saa työtä liikkeessämme. ps. oma mopo suotava") voisi kaivella sen nyt jo varmaan lähemmäs kymmenen vuotta vanhan TM:n jossa liikenne-palstalla oli referoitu kotimaista tutkimusta, jonka mukaan ajaessaan autoilija tekee sakkoon tai rikemaksuun oikeuttavan virheen keskimäärin kerran kolmessa minuutissa. Jutun varsinainen aihe oli liikennemerkkitoteemit Helsingin keskustassa. Tuo referaatti on jäänyt tuollaisena mieleen ja nyt kun olen sitä useissa yhteyksissä käyttänyt olisi mukava tarkistaa liippaako tuo muistikuva edes liki totuutta.

Ja miksi en sitten itse kaivele? No kun lukemani TM:t eivät ole omiani eivätkä tallessa (lehtikierto pelaa, arkistointi heikommin).
Teme_
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Marras 07, 2003 10:34

Viesti Kirjoittaja Teme_ »

Rimuli kirjoitti:Oli pakko kysyä hieman neuvoa, kun kerrankin oli niin monta täydellistä kuskia paikalla?
Ei taida olla kovinkaan viisasta tuollainen "foorumisodan" lietsonta. Jokainen palsta ja kirjoittajat näkevät asiansa luonnollisesti vain omien lasiensa kautta, joten on turhaakin turhempaa vetää herneitä nenään em. tekstistä, jotka eivät edes kohdistuneet sinuun.

Samalla kun täällä kiitellään tonnarin turvakoria ja Mimmin kykyä myöntää tehneensä pahan mokan, niin Transvestiittipalstalla manattaisiin puolihullua turbosaabistia ja kehuttaisiin Transvestiitin turvakoria 8O 8O ajalta ennen NCAP:n testejä ym.

Mersupalstalla kehuttaisiin eemelin turvakoria, joka suojeli kuljettajaansa ajotaidottoman palomiehen karkuun päässeeltä sarvikuonolta, joka jyräsi konttiin.

Ja Rahtireiskat-palstalla naureskeltaisiin, että mersu meni ihan ruttuun, vaikka paloautoon ei tullut muutakuin, että rekisterikilpi meni vinoon ja maalit lähtivät puskurista. Eihän noista kotiloista ole mihinkään! :D
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Tarkoituksenani ei ole lietsoa sotaa, jätin ivan lähes täysin pois, ym. Päämäärättömällä vw on ihan''''' ei mielestäni ole mitään järkeä.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
DDz
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 11:58
Paikkakunta: Lappeenranta / Imatra

Viesti Kirjoittaja DDz »

Hohhoijjaa, joku älypää on sitten käynyt saappia haukkumaan..
Tohon tilanteeseen ajasin itsekkin mieluummin saabilla kuin volkkarilla.

Itse ajelen volkkarilla koska sain sen sedältä (Berneriltä) halvalla
ja koko suku ajaa volkkareilla, joten tietotaito on lähellä..

kaverilla 440000km ajettu 900i 16v kyllä tehnyt sellaisen vaikutuksen että saabistiksi tullaan kunhan raha riittää.. oma jettakin 1.6 -84 430000ajettu..
toisaalta ennen sen näkemistä on tullut "ralli" 96:sella ajeltua ja siinä vasta peli! jos muuten joku tarttee 96:sen koneita niin niitä olisi autotallissa noin 10Kpl.. myös noi 3autoa osina on, saa kysellä (LPR)

5000rpm 2vaihteella 110km/h - 2600rpm 100km/h 4vaihteella..
kiihdytys testejä viikonloppuna, Viltzun 900:sen kera.. videokamera on. :)
amikset varokaa! :twisted:

tästä voi huippuja päätellä, viltzu taisi jossain mainostaa jo tästä 170hp punaisesta paholaisesta..
Suvussani on 6 Volkswagenia, suvussa ei ole ollut yhtään saabia. (tietääkseni)
Kavereilla on yht. 8Saabia, kohta minä hankin meidän sukuumme ensimmäisen saabin.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Saabbi kestää

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

9000 CD 2.3 -90
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tuntui olevan ihan asiallisia mielipiteitä tuolla palstalla..ei niin kiihkeitä suuntaan tai toiseen.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

-valomerkki- kirjoitti:Tuntui olevan ihan asiallisia mielipiteitä tuolla palstalla..ei niin kiihkeitä suuntaan tai toiseen.
Joo ihan samaa kattelin. Tuollainen suhtautuminen on niin paljon kypsempää kuin suoraan tuomitseminen.

Toisaalta voisi hyvinkin olla, että jos joku VW-klubilainen ajaisi kolarin hänetkin varmaankin "tuomittaisiin" samalla tavalla ajotaidottomaksi :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tiiä sitte joko ootte nähäny ?

Hiukan oh aiheen...

Kyllä se Volvokin jotain kestää, ei varmaan ihan neljääkymppiä täräytetty... Harmi R:ää

http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=18086
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Kasassa se on näjemmä tuokin.
JK
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Volvo ja Saab

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Eikös TM:ssä kirjoitettu jotain että Volvo ja Saab ja joku saksalainen merkki olisi ottanut turvallisuuden aina vakavasti vaikka se ei olisi ollut trendin kun nyt taas sillä myy kaiken maailman ranskalaiset sun muut..Renault muuten käytti Volvon tietotaitoa kun kehitti nuo uudet mallit.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyllä pitää oikein erikseen kiittää Mimmiä että pisti tämän ikävän tapahtuman kaikille nähtäväksi ja opiksi.

Oli meinaan tänään aamusella hermo kireällä VT54:llä (Tuusula-Hyvinkää), kun joku rekka ajeli n.60-65km/h (rajoitus 80), jonoa oli perässä kolme autonkorviketta ja minä Saabilla. Ohi teki kovasti mieli, ja kaksi ohituspaikan tapaistakin tuli, joista olisin ilman tätä viestiketjua tod.näk. lähtenyt koittamaan onneani. Nyt jätin riskin ottamatta. Tie oli melkolailla peilijäässä, alla parhaat päivänsä nähneet renkaat, joten tämä muutaman minuutin ajanmenetys jonossa körötellessäni saattoi säästää paljon ikävämmiltä asioilta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Parhaiten rauhoittaa kunnon paskahalvaus. Viikonloppuna tuli kiire lapsen harrastuksiin ja siinä sitten pikkutiellä pikataivalta painamaan. Oikeassa kurvissa tuli auto vastaan, enkä päässyt "ihanne ajolinjalle". Gislavedien nastat ovat jääneet suurelta osin taipaleelle ja paikallaolijoissakin on ulokkeet vähissä, joten perä alta. Mahduttiin ohittamaan, sitten toiselle puolelle perä, kun mutkan suuntakin vaihtui. Totesin, että seuraavasta heitosta mennään, jos olemme mennäksemme. Onneksi pitoa löytyi jostain. Totta kai takapenkillä oli pari natiaista ja se puolivuotias veteli unia takaluukussa omassa vaununkopassaan (=täysin irtonaisena). Vauhtia oli n. 60 km/h (vähemmän kuin yhden threadini 400 km/h), mutta sekin liikaa. Paskat tuli housuun ja ajellaan taas vähän aikaa rauhallisesti, kunnes tuokin opetus unohtuu. Perjantaina ystäväisen Vectori pyörähti Mimmin tapaan täysin yllättäen 360 astetta. Auto vastaan, mutta se pystyi väistämään. Kyse ei ollut ohituksesta, vain liukkaasta tiestä, liiasta vaihdista ja ilmeisesti pienestä uran tms. alkuheitosta.

Kyseessähän oli tilanne, jossa vain ja ainoastaan käsittämätön määrä henkilökohtaista ajotaitoa piti kiesin hallinnassa. Okei, oli siinä vähän tuuriakin. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Tähän asti.
JK
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

En muista kuka kuuluisa ajattelija on antanut tällaisen lausunnon, mutta tottahan se on:

"Joka sanoo, että on hyvä oppia omista virheistään on houkka. Paljon parempi on oppia toisten virheistä."
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eiku:
Tyhmä ei opi sitten millään
Normiveijari oppii virheistään
Viisas oppii toisten viheistä
Neropatti ei tee virheitä ollenkaan.... :oops:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin