110tkm isohuolto/ kokemuksia ?
Jos kriteerinä on mekaanikkojen koulutus, niin ihan varmaan. Molemmat PCS-heput on entisiä Laakkosen näprääjiä. Petellä on joskus jopa MAZDANkin -haalarit päällä. Pukee muuten tosi hyvin 

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Onko niillä vaihtoehtoja? Eikös nykyinen kilpailun rajoittamislaki sano, että huoltonsa saa teettää auurinpiirtein ihan missä vaan ja pitäisi kelvata?
Ainiin, ja kiitti vaan kaiken maailman saabistit ympäri Suomea kun käytte PCS:ssä huollattamassa, niin ei paikallisetkaan pääse huolloille alle kolmen viikon jonotuksen...

Ainiin, ja kiitti vaan kaiken maailman saabistit ympäri Suomea kun käytte PCS:ssä huollattamassa, niin ei paikallisetkaan pääse huolloille alle kolmen viikon jonotuksen...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
Kun kysyy suoraan niiltä niin saa oikean vastauksen. Alla se mitä minulle GM:ltä kerrottiin asiasta.
-------------------------------------------------
Hei,
kiitos viestistänne koskien Saabin moottoritakuuta. Pahoittelemme vastauksemme viivästymistä.
Mikäli takuuehdot muuten täyttyvät, ei sillä ole merkitystä missä maassa auton takuuhuollot on tehty, kunhan ne on tehty valtuutetussa Saab-huoltoliikkeessä.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Anne-Maria Roikonen
---------------------------------------
Moottoritakuu on saabin vapaaehtoisesti itse myöntämä ylimääräinen takuu ja niinpä ne saavat itse määritellä sille ehdot. Määräaikaishuoltojen vaikutus auton takuuseen muuten on käsittääkseni eri juttu.
En tiedä miten noita sitten käytännössä soveltavat, mutta itse uskoisin kyllä kun selvästi sanotaan että VALTUUTETUSSA Saab huoltoliikkeessä.
-------------------------------------------------
Hei,
kiitos viestistänne koskien Saabin moottoritakuuta. Pahoittelemme vastauksemme viivästymistä.
Mikäli takuuehdot muuten täyttyvät, ei sillä ole merkitystä missä maassa auton takuuhuollot on tehty, kunhan ne on tehty valtuutetussa Saab-huoltoliikkeessä.
Ystävällisin terveisin,
GM Finland Oy
Saab Asiakaspalvelu
Anne-Maria Roikonen
---------------------------------------
Moottoritakuu on saabin vapaaehtoisesti itse myöntämä ylimääräinen takuu ja niinpä ne saavat itse määritellä sille ehdot. Määräaikaishuoltojen vaikutus auton takuuseen muuten on käsittääkseni eri juttu.
En tiedä miten noita sitten käytännössä soveltavat, mutta itse uskoisin kyllä kun selvästi sanotaan että VALTUUTETUSSA Saab huoltoliikkeessä.
9000CS 2,3
Tämmöistä löytyi toisaalta.

Eli ei vaikutusta. Mulla oli yksi PCS:n leima huoltokirjassa, kun turbo meni takuuvaihtoon ja sentään Saksan kautta piti takuupapereita pyörittää.Turbo Sensonic kirjoitti:Voi olla vähän offtopicia, mutta menköön: tuli taas "tartuttua" tähän huohotinongelmaan ja siihen liittyviin huoltoihin, kun kävin Jyväskylässä PCS:llä.
Kysyin Rikulta, että mitäs jos omistaa OG9-3/9-5:n, joka kuuluu moottoritakuun piiriin ja on huollattanut sitä PCS:llä koko ajan, niin mitä Saab (tai oikeastaan GM) sanoo siitä, jos autoon tulee moottoririkko ja autoa on kuitenkin huollettu säännöllisesti huoltokirjan mukaisesti PCS:llä, joka ei kuitenkaan ole Saabin virallinen huoltoliike. Riku totesi tähän, että nykyisen ns. poikkeusasetuksen mukaan auton huollon voi suorittaa ammattitaitoinen huoltoliike, jolla on käytössään GM:n organisaation ammattitaito ja laitteet. Ja PCS täyttää nämä kriteerit.
Riku vastasi, että jos huollot on tosiaan teetetty ammattitaitoisella huoltoliikkeellä (tai sitten merkin virallisella huoltoliikkellä), huoltokirjasta otetaan kopio ja se toimitetaan GM:n takuuasioita hoitelevalle osastolle Saksaan. Tämän jälkeen GM:ltä annetaan päätös takuukorjauksesta. Joissain tapauksissa on jouduttu vaihtamaan moottorin "alakerta", joissain tapauksissa koko moottori, jos vaurioita on tullut paljon.
Ohopeinu kirjoitti:...Ainiin, ja kiitti vaan kaiken maailman saabistit ympäri Suomea kun käytte PCS:ssä huollattamassa, niin ei paikallisetkaan pääse huolloille alle kolmen viikon jonotuksen...![]()
![]()

#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18