Jussi kirjoitti:Tuohan on AUTO, siitä ei pääse mihinkään.
Muutamia juttuja kannattaa kuitenkin pitää mielessä:
S:t on suht harvinaisia Suomessa, joten harakireissä ei varaosia ole paljon tarjolla. Veholta saa osia siinä missä muihinkin malleihin ja pelkästään mersun osiin erikoistuneita tarvikeliikkeitäkin on muutama.
Legandat siitä että mersun osat on kalliita ovat aika pitkälle puppua.
Käsitöitä noissa on varmasti tarjolla riittämiin, varsinkin sähköwidgettimissä. Tee-se-itse-mies pärjää tuollaisen kanssa, mutta jos aina pitää kiikuttaa huoltoon niin konkurssi häämöttää.
Mersuun on aika hyvin tarjolla tukea harrastajapiireistä... sama juttu kuin Saabin ja Citikan kohdalla... vanhan auton omistajalle/harrastajalle mittaamaton etu.
Kiitoksia
Tuon tonnarin kanssa on tottunut tekemään yhtä sun toista itse, joten varmaan sama pätisi tuommoisen s:n kanssa. Mitään kovin eksoottista (ei itse pysty laittamaan) tuonikäisessä tuskin kauheasti on.. oma kokemus kun tätänykyä kattaa automaattilaatikon täydellisen rempan

Lähinnä mieleen tulee ilmajousitus, jos sitä on paljonkin käytetty s:ssä? Takseissahan nuo taisivat olla suosittuja.
Sitä olen jostain kuullut, että veholla olisi ainakin joskus ollut ylpeydenaihe pitää nopeasti saatavilla osia vanhoihinkin malleihin ja että tehdaskin olisi erityisen kunnnostautunut aiheessa. Tiedä sitten tuon pitämistä paikkaansa käytännössä...
Harrastelijapiirin tuki on ollut korvaamaton apu saabin laitossa, joten hyvä tiedostaa mahdollisen mersun tapauksessa tukipiiri.
Ja kannustimia moisen harkintaan olen pohtinut:
-mielestäni suhteessa kaikkien aikojen parhaat autot tehtiin 80- ja 90-luvulla, ikoneja pitää ottaa talteen, vielä kun niitä saa
-isoa kasikonetta mitataan fiiliksellä
-saabilla ei ole ainakaan tunnepohjalta ajateltuna tarjota kilpailijaa
-mikään muu mersun malli ei herätä samanlaisia tuntemuksia
-oon katsellut liikaa Raidia...

(vaikka eivät samanikäistä hekumoineetkaan)