Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Ei kai sillä bensapumpun epäkeskon asennolla mitään merkitystä ole, sinne kaasarin kohokammioon se pumppu sitä bensaa pumppaa. Pääasia, et se pumppu vaan pumppaa. Muuten ei sitte olekkaan mitän hajua siitä, et onko apuakselin asennolla merkitystä, kun ei ole tuttuja nuo B-koneet.
9-3SC 2.0t Aut. -08
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:Joo eipä kai sillä muuten ole merkitystä, kun jakaja ja vesipumppu pyörii hammastuksella.

EDIT: Ei sillä, että pitäisin Limmon kommenttia mitenkään vähäpätöisenä, mutta haluan lisää mielipiteitä kun se on nyt saatava kerralla oikein. Huomenna pitää palauttaa nosturi joten deadline lähestyy. Pakko saada motti kasaan ja keulalle tänään.

Vetarin voi hoitaa myöhemmin.
Mun mielestä apuakselin asennolla ei ole väliä, sytynhän saa jakajasta kohdalleen kääntämällä. Olisko sulla jo kone siinä kunnossa että saisit otettua savut siitä? Sehän olis upea juttu :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hienoa, tsemppiä vaan tuohon "loppukiriin" :D
Sait siis vesipumpun tiivisteet vai laitatko vanhat paikalleen? On kyllä sisua tuossa touhussa!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Hienoa, tsemppiä vaan tuohon "loppukiriin" :D
Sait siis vesipumpun tiivisteet vai laitatko vanhat paikalleen? On kyllä sisua tuossa touhussa!
Eilen tuli motonetistä uusi sarja.

Termostaatinkin tilasin, mutta ei ole ulkomuodoltaan samanlainen :? Liekö väliä, jos tuo edellinen on jo niin vanhaa mallia?

Vanhassa on semmonen messinki(?)levy alhaalla joka liikkuu painamalla ja uudessa ei ole ko. levyä.
Ei kait sillä ole väliä kunhan vaan istuu paikalleen? Oli noissa munkin 99:n termareissa eroavuuksia.
Saitko jaon kohdalleen? Onneksi noissa 99:seissä ei venttiilit pääse vastaamaan mäntään joten kovin fataaleita seurauksia ei synny vaikkei jako sattuisikaan paikalleen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:Noo, ei tässä mitään jakoja olla keritty vielä kattomaan. pitäis kasatakki se ensin :D

Eli taidan tästä lähteä talliin :arrow:
Joo töihin MARS! :lol: :lol:
Odotamme innolla raportointia projektin etenemisestä, toivottavasti kaikki menisi nappiin ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:Onkos kellään mitään tietoa, missä kohdin pyörijän pitäis olla, kun kampiakselissa ja nokka-akselissa on merkit kohdakkain? Eli 1 sylinteri on yläkuolokohdassa. Saattoi tuo jakaja liikahtaa, kun tuota vanhaa apuakselia otin pois ja laitoin uuden sisään ja alkuperäisestä asennosta ei ole varmuutta.

Jos se on ihan perseellää, tusin pystyy paljon säätämään pelkällä jakajan kääntämisellä.
Sinne ykköselle sen pitäisi sohottaa, laita valokynä akulle ja toinen pää kärkiin ja säädä jakaja niin että syttyy siinä about 15 asteen kohdassa.
Tosin tarkempi säätö täytyy tehdä käydessä korvakuulolta, jakaja varmaan jo väljä ja jakoketju venynyt.

Edit: jos se jakaja on muutaman hampaan pielessä niin siltikin pystyy säätämään jakajaa kääntämällä, jakaja tulee vain vähän eri asentoon kuin normaalisti, näin ainakin mulla onnistui.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Joulu 29, 2005 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:15 asteen? Mistä mitattuna? Ei ole ennen ollu tarve roplata sytkää, niin hieman pihalla...
Siis vauhtipyörästä katsot astelukeman, myös 15 astetta on sinne kirjoitettu ;)
Niin vielä siitä jakajan kääntämisestä, jos sulla on se vanhanmallinen jakaja niin sitähän ei saa kovin paljoa käännettyä eli siinä tapauksessa sen tulisi olla aika oikeilla hampaillaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Breadfan86 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Breadfan86 kirjoitti:15 asteen? Mistä mitattuna? Ei ole ennen ollu tarve roplata sytkää, niin hieman pihalla...
Siis vauhtipyörästä katsot astelukeman, myös 15 astetta on sinne kirjoitettu ;)
Niin vielä siitä jakajan kääntämisestä, jos sulla on se vanhanmallinen jakaja niin sitähän ei saa kovin paljoa käännettyä eli siinä tapauksessa sen tulisi olla aika oikeilla hampaillaan.
Jaa. No nyt mä hokasin :D

Niinno eikös sen jakajan voi kiskoa pois ja kääntää se jakajan akseli oikeille hampaille, jos on jälkikäteen sytkä ihan persiillään?
Joo jakajaa voi ihan huoletta asennella pois ja takaisin jälkikäteenkin, kasaa huoletta muuten auto valmiiksi, sehän kuulu niihin loppuviimeistelyihin ;)
Se jakajahan haluaa kääntyä painaessasi sitä sisään eli laitat sen 50 astetta aikaisemmalle 8vai oliko myöhemmälle) kun alat painamaan sitä niin silloin on about kohdallaan ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin