Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Eli eilen kun tuo elohopea laski tuolla E-Karjala - P-Karjala välillä E-Karjalan -6:sta P-Karjalan -25:n niin meinasi loppumatkasta olla vilu paitasillaan ajella. Liekö normaalia? Moottorin lämmöt näytti kyllä normaalia ja lämmöt automaatti-ilmastoinnista täysillä muttei suuttimista tuleva ilma kyllä käsiä polttanut.:) Pahvi keulalla vois auttaa?

Ja sitten toinen juttu kun tänään laitoin Eberin tohisemaan että saisi koneen tulille, keli -25C ni se otti ja sammu pariinkin eri kertaan, piti käydä uudelleen laittamassa MANUAL START! Mistäs tämä nyt sit johtuis? Koskaan ei ole aiemmin lauhemmilla keleillä kettuillut sen jälkeen kun sen kuntoon sain! Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin... :cry: :( :cry:
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Linjavalo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 08, 2005 20:34
Paikkakunta: Pernaja

kylmää kyytiä

Viesti Kirjoittaja Linjavalo »

Siin vebastos on se vika et se on eeberi,keskenkaiken sammuminen on kuulemma useimmiten "älyvika".Korjaamaton paikka ku ne kolmen euron osat on valettu eboksiin ettei viallista osaa voi vaihtaa.Uus kone ei tosin o kallis ainakaan Porvoon Deltassa,asennuksineen tais olla 580,-
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

hz81 kirjoitti:Eli eilen kun tuo elohopea laski tuolla E-Karjala - P-Karjala välillä E-Karjalan -6:sta P-Karjalan -25:n niin meinasi loppumatkasta olla vilu paitasillaan ajella. Liekö normaalia? :
Ei ole normaalia. Pitäisi tareta helposti 30asteen pakkasillakin.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

hz81 kirjoitti: Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin... :cry: :( :cry:
Oma kottero hörähtää heti tulille oli roikassa tai ei. Pitkät käynnistyssahaukset alkavat viitata hapertuviin pa-letkuihin.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Kyllä toi lähtee pakkasellakin kuin palmun alta. Mitä nyt käy hiukan terävästi kylmänä...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

9-3Tid kirjoitti:
hz81 kirjoitti: Ja voin sanoa että aika sahattava oli aamulla käyntiin... :cry: :( :cry:
Oma kottero hörähtää heti tulille oli roikassa tai ei. Pitkät käynnistyssahaukset alkavat viitata hapertuviin pa-letkuihin.
Aika ihmeelta kuulostaa jos kolmenkymmenen asteen pakkasella lämmittämättä sahaamatta käynnistyy...? Mulla oli kyllä kans nyt eka kerta kun joutu sahata. Normaalisti lauhemmalla kelillä ei oo ollu ongelmia. Pitänee joskus nuo letkut sit uusia. Näkeekö noista letkuista päälle päin onko ne uusilla?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?

Viesti Kirjoittaja rr »

hz81 kirjoitti:Aika ihmeelta kuulostaa jos kolmenkymmenen asteen pakkasella lämmittämättä sahaamatta käynnistyy...?
Onko siinä hehkut kunnossa :?:
hz81 kirjoitti:Näkeekö noista letkuista päälle päin onko ne uusilla?
Eipä juuri...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tidi kylmällä kelillä, pari kysymystä?

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

hz81 kirjoitti: Aika ihmeelta kuulostaa jos kolmenkymmenen asteen pakkasella lämmittämättä sahaamatta käynnistyy...? Mulla oli kyllä kans nyt eka kerta kun joutu sahata. Normaalisti lauhemmalla kelillä ei oo ollu ongelmia. Pitänee joskus nuo letkut sit uusia. Näkeekö noista letkuista päälle päin onko ne uusilla?
Kts. http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Suosittelen vaihtamaan. "Vika" ilmenee kivasti sillä että otat letkusta kiinni ja nykäiset. Jos jää käteen :arrow: vaihtoon kaikki.

Zand
Saab 9-3 TiD '99
Vastaa Viestiin