katsastettu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

katsastettu

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Firges katsastettiin juuri. :D :D :D :D

vasen etujarruletku > lievä pullistuma = näyttö kuukauden sisällä

Diamond Blue - polttimot vaihtoon > 8O
pitää olla kirkkaat. vaihtokehotus , ei uusintanäyttöä

Sivuvilkut pimeenä. ei uusintanäyttöä. :idea:

CO-pitoisuus 3,99 % ( sallittu 4,50 % )
HC-pitoisuus 233 ppm (sallittu 1000 ppm)
CO 2-pitoisuus 11,90 %
O2- pitoisuus 1,22 % (sallittu 5,00 % )

Konalan Autokatsastus Oy Konalankuja 4
Viimeksi muokannut Firges9000, Ti Joulu 27, 2005 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onneks olkoon. :)

Oliko vielä joulumieltä konttorilla, vai oliko hyvä peli, vaikka paksulla käykin. :?:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Timantissa kunnossahan tuo.

Seisoi pakkasessa pari tuntia ja nopeasti tulille.
Lämpöanturi nollilla.
Kyllä ryyppy pelaa.

Etujarrut tasan 250 ja takaata känkkä vastusti 150 tasan.
Tuosta iskaritestistä en tajunnut sitten mitään. Ekaks ilmoitti akselipainon ja sitten täristi ja joku luku tuli näyttöön. :?:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

No on jarruttimet kuosissa ja ryypytinkin pelaa. :)

Ja nuo insinöörin iskarintestaus härvelit on vissiin tehty insinöörille, ei niistä normaali maalikko ymmärrä noista lukemista. :D :D :D :?:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

7,2 - 7,8 on keskikulutus, ei voi ajossa olla liian rikkaalla. :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Risto kirjoitti:Kyseinen luku ilmoittaa, kuinka monta prosenttia renkaalla olevasta painosta on vähimmillään täristyksen aikana kiinni alustassa. Eli jos rengas hyppää ilmaan tuo luku on 0, yleensä hyvillä iskareilla liikutaan lukemissa 60 ja yli.
Kohtuullisen harhaanjohtava muuten tuo mittaustuloksen ilmoitustapa, eikös siellä lapussa lue iskaritestin kohdalla tuo luku ja perässä %-merkki? :roll:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jokainen Saabisti tehkööt omat johtopääätöksensä noista iskaritesteistä :) .
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Lisää ihmeteltävää iskaritestistä. Edellisvuoden katsastuksessa oli tontun takaiskarien lukemat luokkaa 35. Tänä vuonna oli toisen puolen takaiskari tehnyt ihmeparantumisen ja antoi lukemaksi 65, toinen oli edelleen 35:n luokkaa...
Vastavaihdetut etuiskarit antoivat 86 kummallekin puolelle.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Onko muuten paha juttu katsastuksessa, jos peruutusvalot eivät toimi?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

puu kirjoitti:Onko muuten paha juttu katsastuksessa, jos peruutusvalot eivät toimi?

Huomautuksella selviät, sikäli kun se tarkastetaan.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Itselläkin ois katsastus edessä ja lauantaina ajattelin mennä vanhan vuoden kunniaksi. On sit mukava aloittaa uusi vuosi puhtaalta pöydältä, jos menee läpi. *koputtaa puuta* Käytin kyllä huollossa, kun piti vaihtaa pakoputken keskiosa ja säätää ajovalot. Tekivät samalla katsastustarkastuksen, eivätkä löytäneet mitään moitittavaa.

Mitä voi tulkita noista päätöarvoistani?

rpm: 900
HC: 29 p.p.m
CO: 0.00%
CO2: 12,8%
O2: 3.48%

rpm: 2100
HC: 23 p.p.m
CO: 0.02%
CO2: 14,8%
O2: 0.56%
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tyhjäkäynnillähän noi bensakoneen päästöt mitataan.

kattivehjes sulla.
Pistä lukuarvoja esille, mitkä saat irti katsastustodistuksestasi, olisi kiva vertailla.

seuraavassa lisähöpinää omastani.

Mulla oli pari tuntia pakkasessa seissyt ( odotin 1,5 tuntia) kylmä kone.

Jarrutestin jälkeen vain viiksi pakoputkeen,
en menis itse säätämään seoksia immusta ennen kuin kone on lämmin.
silloin säätäisin 1,0 - 1,3 välille seokset

Monella asiakkaalla jäätyi känkkä päälle, ihan uudehkoista pirsseistäkin.
Mielenkiintoista seurata katsastajan toimenpiteitä.

Mulla jääty vasen känkkä ja katsastaja lähti ajeleen Konalan raiteille hetkeksi. Ajoi uudelleen pukille ja kas, kummatkin takapyörät jarruttivat känkällä tasan 150.
Sanoi vain että jäässähän toi oli.
Upeeta palvelua
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Edelliseen lisäten, kun on nykyjään tuo kissa tuolla putkessa ja tuossa insinöörin paperissa on noista kaasupäästöistä joka kohdassa 0 tai 0.00. :?:

Eli olisiko syytä huoleen, vaikka tuo PÄD kyllä väittääkin, jotta ton kissan jälkeiseltä happianturilta tulee 0-10mV.

Edellisellä näytöllä putkesta vielä löytyi jotain, vaan nyt paineiden noston jälkeen ei mitään :?: .
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

No nyt on suabbi leimattu vuoden viimeisen päivän kunniaksi ja aivan puhtain paperein ilman huomautuksia. :) Ei ollutkaan vakiokatsastuspaikka auki, mutta hyvin se näkyi sujuvan Raision K1-asemallakin. Vähän aikaa nuori inssi pyöri auton ympärillä ja totes, et hyvä se on.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Vastaa Viestiin