Isolohko kirjoitti:[Otahan haaste vastaan, "ecopower"
Eli vaihda liukurekaat mun laturiin aikaa 4h, ja kaikki ajateltavissaoleva paine/hydrauliikka apuna, mukaanluettuna autonosturi mikä jättää pyörät ilmaan.
Eli ei pitäis olla paharasti kelleekkään yläkautta irroittajalle.
Ja mitä tarjotaan onnistujalle (muutakinkuin hyvä mieli) no jotain.
Ootko milloin tulossa ylivieskaan?????
Viimeksi muokannut ecopower, Pe Joulu 30, 2005 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Laturi lähtee ja menee paikallee yläkautta. Just ennen joulua laitoin. Sitä pitää tosin pikkasen väänneellä. Lisää kääntelytilaa tulee, jos ottaa pahvisen valerintapellin (akvaarion etureunan) pois. Tuo on molemmista reunoista yhdellä ruuvilla kiinni.
Hihna lähtee ja menee myös paikalleen ilman erikoistyökaluja. Vääntämällä pitkällä varrella kiristimen pulttia vastapäivään antaa kiristin pikkuhiljaa periksi sekä hihnaa irottaessa että asentaessa. Irottaessa liu'utetaan hihna ohjainrullan päältä ja asentaessa remmi laitetaan muuten uriin valmiiksi, paitsi ohjainrullan päälle iu'utetaan viimeiseksi, ihan sormivoimin. Muuta työkalua et siis tarvitse kuin kiristimeen sopivan hylsyn tai pitkän lenkkiavaimen. Kaveri on kyllä avuksi. Edes sisälokaria ei tartte purkaa jos viitsii vähän kätilöidä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Laturi lähtee ja menee paikallee yläkautta. Just ennen joulua laitoin. Sitä pitää tosin pikkasen väänneellä. Lisää kääntelytilaa tulee, jos ottaa pahvisen valerintapellin (akvaarion etureunan) pois. Tuo on molemmista reunoista yhdellä ruuvilla kiinni.
Hihna lähtee ja menee myös paikalleen ilman erikoistyökaluja. Vääntämällä pitkällä varrella kiristimen pulttia vastapäivään antaa kiristin pikkuhiljaa periksi sekä hihnaa irottaessa että asentaessa. Irottaessa liu'utetaan hihna ohjainrullan päältä ja asentaessa remmi laitetaan muuten uriin valmiiksi, paitsi ohjainrullan päälle iu'utetaan viimeiseksi, ihan sormivoimin. Muuta työkalua et siis tarvitse kuin kiristimeen sopivan hylsyn tai pitkän lenkkiavaimen. Kaveri on kyllä avuksi. Edes sisälokaria ei tartte purkaa jos viitsii vähän kätilöidä.
HUOM! Kannattaa olla aikamoinen urigelleri jos tuota tekee yksin, itselläni oli ainakin lieviä vaikeuksia saada samaan aikaan pidettyä kiristin kasassa ja saada hihna pujotettua. Sillä "työkalulla" kiristin pysyy kasassa vaikka joulusta juhannukseen
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu kirjoitti:Laturi lähtee ja menee paikallee yläkautta. Just ennen joulua laitoin. Sitä pitää tosin pikkasen väänneellä. Lisää kääntelytilaa tulee, jos ottaa pahvisen valerintapellin (akvaarion etureunan) pois. Tuo on molemmista reunoista yhdellä ruuvilla kiinni.
Hihna lähtee ja menee myös paikalleen ilman erikoistyökaluja. Vääntämällä pitkällä varrella kiristimen pulttia vastapäivään antaa kiristin pikkuhiljaa periksi sekä hihnaa irottaessa että asentaessa. Irottaessa liu'utetaan hihna ohjainrullan päältä ja asentaessa remmi laitetaan muuten uriin valmiiksi, paitsi ohjainrullan päälle iu'utetaan viimeiseksi, ihan sormivoimin. Muuta työkalua et siis tarvitse kuin kiristimeen sopivan hylsyn tai pitkän lenkkiavaimen. Kaveri on kyllä avuksi. Edes sisälokaria ei tartte purkaa jos viitsii vähän kätilöidä.
HUOM! Kannattaa olla aikamoinen urigelleri jos tuota tekee yksin, itselläni oli ainakin lieviä vaikeuksia saada samaan aikaan pidettyä kiristin kasassa ja saada hihna pujotettua. Sillä "työkalulla" kiristin pysyy kasassa vaikka joulusta juhannukseen
Totta puhelet, sitäpaitsi pitäähän aina olla joku lohduttelemassa ja kuulemassa sadatteluja. Mulla jäi tuo työkalu väsäämättä, kun ei riittänyt luovuus, tarpeet ja työkalut juuri sillä hetkellä kun piti ottaa hihna pois. Myöhemmin ei työkalusta ole juuri hyötyä jos hihnaa ei sen kanssa ole otettu pois.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Laturi lähtee ja menee paikallee yläkautta. Just ennen joulua laitoin. Sitä pitää tosin pikkasen väänneellä. Lisää kääntelytilaa tulee, jos ottaa pahvisen valerintapellin (akvaarion etureunan) pois. Tuo on molemmista reunoista yhdellä ruuvilla kiinni.
Hihna lähtee ja menee myös paikalleen ilman erikoistyökaluja. Vääntämällä pitkällä varrella kiristimen pulttia vastapäivään antaa kiristin pikkuhiljaa periksi sekä hihnaa irottaessa että asentaessa. Irottaessa liu'utetaan hihna ohjainrullan päältä ja asentaessa remmi laitetaan muuten uriin valmiiksi, paitsi ohjainrullan päälle iu'utetaan viimeiseksi, ihan sormivoimin. Muuta työkalua et siis tarvitse kuin kiristimeen sopivan hylsyn tai pitkän lenkkiavaimen. Kaveri on kyllä avuksi. Edes sisälokaria ei tartte purkaa jos viitsii vähän kätilöidä.
HUOM! Kannattaa olla aikamoinen urigelleri jos tuota tekee yksin, itselläni oli ainakin lieviä vaikeuksia saada samaan aikaan pidettyä kiristin kasassa ja saada hihna pujotettua. Sillä "työkalulla" kiristin pysyy kasassa vaikka joulusta juhannukseen
Minä taas laitoin just Peinun kuvaamalla tavalla hihnan paikalleen eikä tuntunut yhtään vaikeelle enää sen jälkeen kun ensin oli taistellut sen laturin pois ja takas paikoilleen sillä "oikealla" tavalla eli ohjaustehostajanpumpun ja jalustan irrottaen jne.
Seuraavalla kerralla vedän kyllä sen laturin yläkautta vaikka moottorinosturilla ulos