900 S
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
900 S
Onko kellään tietoo mistä tulee boxille tieto alipaineesta vai minkä mukaan katkoo syöttöa moottorijarrutuksessa? Lucas-ruisku
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
jaa
onko se aktiivihiilisäiliö siinä vak.nop. pumpun alla?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Re: jaa
On joo, molemmat siellä vasemmassa lokasuojassa niinkuin mimmi jo totesi.Subonaattori kirjoitti:onko se aktiivihiilisäiliö siinä vak.nop. pumpun alla?
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
joo
jos oiken muistan niin siinä pöntönpäällä on joku haistelija ja siihen tulee sininenliitin sehän se on eikösvaan? mitä pitäs tapahtua ku nyppään sen irti.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
niin
Eli samoin ku ilmamassamittarin lanka hajoo eli boxi antaa jonku perusarvon et pystyy ajaa esim korjaamolle? olisko mahdollista et vika olis tos paineanturissa ku joskus tosin moot.jarrutuksen jälkeen miettii niin kauan?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Ei ole erillistä paineanturia. Lokasuojassa oleva oleva mokkula on vakionopeudensäädintä varten turbollisissa vehkeissä eli kun vakkari on päällä se katkaisee toisen magneettiventtiilille menevän piuhan, jolloin ahtopaine jää peruspaineelle.
Moottorijarrutuksen ruisku päättelee läppäkulma-anturin, sytkältä tulevasta kierroslukutiedosta ja ilmamäärämittarin antamista tiedoista.
Minulla viallinen ilmamassamittari antoi toisinaan pientä viivettä kaasun noston jälkeen, mutta autossa oli samaan aikaan muitakin oireita. Mm. poltti putkessa reilussa kiihdytyksessä, tehot hukassa ja sammahteli kylmänä.
Moottorijarrutuksen ruisku päättelee läppäkulma-anturin, sytkältä tulevasta kierroslukutiedosta ja ilmamäärämittarin antamista tiedoista.
Minulla viallinen ilmamassamittari antoi toisinaan pientä viivettä kaasun noston jälkeen, mutta autossa oli samaan aikaan muitakin oireita. Mm. poltti putkessa reilussa kiihdytyksessä, tehot hukassa ja sammahteli kylmänä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
jaahas
Mun autossa on siis Lucas-ruisku. Auto on matalapaineturbo ja siinä ei ole magneettiventiiliä. Luitko Suorsa noi mun aiemmat vika kuvaukset tossa otsikon onko tietoo alla. Sopisiko yhteen sun ilmamassamittarin rikon kanssa?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Lucasihan minullakin - Boschista kun hajosi ilmamassamittari olivat oireet taas aivan toisenlaiset.
Lueskelin tuon aikaisemman vikakuvauksen ja tuommoisia oireita on tullut vastaan sytkänpääteasteen hajottua. Alkuperäisen tilalle kelpaa ihan minkä numeroinen osa tahansa kunhan se on kotoisin kärjettömällä sytkällä olevasta saabista.
Myös viallinen ilmamassamittari voi tehdä moisia oireita. Lucasin ilmamassamittarit tuppaavat olemaan kiven alla, eikä suinpäin kannata ostaa uutta mihin hintaan tahansa vaan kannattaa kokeilla esim. kaverin autosta samanlaista tilalle. Lucasissa ei ole kuin yhtä versiota mittarista, joten koekäyttöön kelpaa niin ässät kuin täyspaineturbotkin vm.90-93.
Imusarjan keskellä olevan NTC-vastuksen vaikutuksen voit kokeilla irrottamalla siitä liittimen ja tekemällä koeajolenkin. Liittimen ollessa irti ruisku käyttää moottorin lämmölle oletusasetuksia. Tällöin saattaa kylmänä esiintyä nykimistä, mutta lämpöisenä pitäisi pelata suht normaalisti.
Omasta autosta vikaa etsiessä irrotin aktiivihiilisäiliön (se pömpeli vasemmassa lokasuojassa) liittimen ja käynti meni ihan hervottamaksi. Jos tuonkin toimivuuden haluat testata niin tulppaa kokeeksi imusarjasta sinne menevä letku niin sittenhän näkee miten se sinulla vaikuttaa.
Ps. Aikaisempiin vikakuvauksiin tulisi varmaankin enemmän vastauksia kun laittaisi hieman kuvaamman otsikon.
Lueskelin tuon aikaisemman vikakuvauksen ja tuommoisia oireita on tullut vastaan sytkänpääteasteen hajottua. Alkuperäisen tilalle kelpaa ihan minkä numeroinen osa tahansa kunhan se on kotoisin kärjettömällä sytkällä olevasta saabista.
Myös viallinen ilmamassamittari voi tehdä moisia oireita. Lucasin ilmamassamittarit tuppaavat olemaan kiven alla, eikä suinpäin kannata ostaa uutta mihin hintaan tahansa vaan kannattaa kokeilla esim. kaverin autosta samanlaista tilalle. Lucasissa ei ole kuin yhtä versiota mittarista, joten koekäyttöön kelpaa niin ässät kuin täyspaineturbotkin vm.90-93.
Imusarjan keskellä olevan NTC-vastuksen vaikutuksen voit kokeilla irrottamalla siitä liittimen ja tekemällä koeajolenkin. Liittimen ollessa irti ruisku käyttää moottorin lämmölle oletusasetuksia. Tällöin saattaa kylmänä esiintyä nykimistä, mutta lämpöisenä pitäisi pelata suht normaalisti.
Omasta autosta vikaa etsiessä irrotin aktiivihiilisäiliön (se pömpeli vasemmassa lokasuojassa) liittimen ja käynti meni ihan hervottamaksi. Jos tuonkin toimivuuden haluat testata niin tulppaa kokeeksi imusarjasta sinne menevä letku niin sittenhän näkee miten se sinulla vaikuttaa.
Ps. Aikaisempiin vikakuvauksiin tulisi varmaankin enemmän vastauksia kun laittaisi hieman kuvaamman otsikon.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
nykii
Nyt tänään auto sammuili kylmänä. Jos se käy paikallaan tyhjäkäyntiä niin kierrokset seilaa ja käy tosi raskaasti melkein sammuu ja sitten kierrokset hyppää johonkin 1500 rpm ja taas alas ja välillä sammuu. Sammuu herkiten kun tulee kylmällä moottorilla riesteykseen ensin moot jarruttaa sitten kytkin pohjaan ja kappas vaan auto on sammuksissa. Ei sammu kuitenkaan sitte jos jarruttaa vasurilla ja pitää kierroksia. Alamäkeen kun ajaa ja siinä kun hieman moottorijarrutaa siis kuitenkin painaa vähän kaasua ettei poljin ole ylhäällä niin auto silleen nypyttää kokoajan.
Alkaa järki loppua ku ei se nyi kokoaikaa vaan välillä käy ihan nätisti vähä V***Umainen selvittää ku mä pysäytän ja avaan pellin niin auto käy ku kello
Mutta kai se vika jostain löytyy! Mulla oli siitä just moottori pöydällä noin kuukausi sitten kun vaihdoin vaihdelaatikon et täytyy kai ruveta käymään läpi mitä oon rikkonu/unohtanu. Kaikki liittimet ainakin on kiinni.
Alkaa järki loppua ku ei se nyi kokoaikaa vaan välillä käy ihan nätisti vähä V***Umainen selvittää ku mä pysäytän ja avaan pellin niin auto käy ku kello
Mutta kai se vika jostain löytyy! Mulla oli siitä just moottori pöydällä noin kuukausi sitten kun vaihdoin vaihdelaatikon et täytyy kai ruveta käymään läpi mitä oon rikkonu/unohtanu. Kaikki liittimet ainakin on kiinni.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Mulla oli hyvinkin samantapaisia ongelmia oman ässäni kanssa viime kesänä/syksynä. Tyhjäkäynti heilui kuin hullun ...sanonko mikä ja missä, ja check engine valon toimintakunto ei jäänyt epäselväksi. Tyhjäkäyntimoottorinkin tilasin jostakin romikselta kun puhdistaminen ei tuntunut auttavan. No, eihän se nyt sillä "uudellakaan" toiminut kunnolla, mutta eräs kaunis syysaamu kun asentelin ahtomittarille letkua, huomasin aivan vahingossa rikkinäisen letkun moottoritilassa!!! Se oli murtunut niin juuresta, että se oli vaikea havaita ja taisi siinä olla joku eristyskin vielä päällä (siis sellainen joku vaahtomuovihässäkkä siinä letkun ympärillä).
Letku lähtee imusarjasta ja menee venttiilikopan kannen viereen. Ainoa letku mikä siihen tulee. Siinä on päässä sellainen musta muovi"tulppa". ..vaikea selittää... Se on varmaan joku huohotinletku.
Tuon kun vaihdoin, niin ei ole sen koommin ollut tyhjäkäyntimurheita, että kannattaa tutkia huolella kaikki letkut, jos et vielä ole tutkinut.
btw. miksenköhän huomannut tätä aihetta aiemmin?? silmät auki
Letku lähtee imusarjasta ja menee venttiilikopan kannen viereen. Ainoa letku mikä siihen tulee. Siinä on päässä sellainen musta muovi"tulppa". ..vaikea selittää... Se on varmaan joku huohotinletku.
Tuon kun vaihdoin, niin ei ole sen koommin ollut tyhjäkäyntimurheita, että kannattaa tutkia huolella kaikki letkut, jos et vielä ole tutkinut.
btw. miksenköhän huomannut tätä aihetta aiemmin?? silmät auki

9-5 2,3t Wagon `06 x 2
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
imuvuoto
Oon kyllä kattonu ne kaikki letkut ja lyhentäny pätkän kaikkien päästäki ihan vaan varmuudenvuoksi.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269