Ongelmia satkun kanssa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Ongelmia satkun kanssa

Viesti Kirjoittaja kristian »

Satku on nyt ruvennut temppuilemaan. Heti kun on muutama aste pakkasta aamulla ei suostu pelaamaan, käynnistyy kyllä mutta kun on ajanut muutaman metrin sammuu samantien. Jollain vippaskonstilla sen saa vähän ajan päästä käyntiin uudestaan mutta käy tosi huonosti ja päästää mustaa savua... Vein auton lämpimään talliin ja muutaman tunnin päästä toimi taas kuin enkeli. Saattaa olla tyhmä kysymys mutta mistähän tämmöinen toiminta voi johtua?
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Oletko tarkistanut toimiiko imuilman lämmitys? Se on se putki joka menee pakosarjasta ilmanputsariin. Ilmanputsarissa on läppä jota termostaatti kääntää. Sen pitäis ottaa auton käydessä pakosarjalta lämmintä ilmaa. Myös se haitariputki pitää olla ehjä. Omassa 900c:ssä tuli ongelmia jo +5 asteella kun termostaatti ei toiminut.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Sytytyspuola aiheutti minulle vähän tuontyyppistä ihmeellistä toimintaa. :evil:
Starttasi hyvin kylmänä muttei lämpimänä, jne.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

onko kyseessä kaasari, jos niin esim:..
- ryyppyvaijeri ei säädöissä, irronnut
- kaasarin kalvo sökö tai neula jotenkin irronnu tms..
- vaihda tai ainakin mittauta- kansi, pyörijä ja varsinkin sytkäjohdot ja tulpat
- vettä bensassa ?
- jne
jos ruisku niin sit on monia muitakin juttuja
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kaasarihan tuo. Jotain tolle tarttis kyllä tehdä... :oops: Tulpat ja tulpanjohdot ainakin ajattelin vaihtaa tänään :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Jaahas. Käytin korjaamolla ja sanoivat että kaasarissa on jotain pahasti vialla :( Tarttee kaiketi hankkia romikselta uusi, vanhan korjaaminen tulisi kalliiksi...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Toi kaasarin äkkinäinen hajoaminen ihmetyttää, mutta se ei ole kovin kallis korjata, motonetistä saa korjaussarjaa.
Kokeile kuitenkin ensin vaihtaa sytytyspuola, se aiheutti minullekin joskus harmaita hiuksia. :idea:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kaasari vaihdettu ja auto pelaa taas melkein moitteettomasti. Ainoa mikä häiritsee on tuo melko paha jälkikäynti :(
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

kristian kirjoitti:Kaasari vaihdettu ja auto pelaa taas melkein moitteettomasti. Ainoa mikä häiritsee on tuo melko paha jälkikäynti :(
pistähän ysikasia tankkiin ni vika korjaantuu
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

kristian kirjoitti:Kaasari vaihdettu ja auto pelaa taas melkein moitteettomasti. Ainoa mikä häiritsee on tuo melko paha jälkikäynti :(
putsaa ja tarkasta imusarjan alla olevan sulkuventtiilin(solenoidiventtiili)toiminta!!!venttiilin tehtävä vähentää jälkikäyntiä.
ajan mittaa täytyy bensa/öljy töhnällä ja lakkaa toimimasta niin kuin on tarkoitettu! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Kiitoksia vinkeistä. Ysikasia olen tankannut muutaman kerran jo mutta ei tunnu olevan vaikutusta asiaan... täytyy varmaan katsoa sitä sulkuventtiiliä :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Vastaa Viestiin