JR-auto 2006 hankittu/jäärata-topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Salaa haaveilen itselleni tollasta alkupään 142 Volvoa, kuten myös B Kadettia tai A Asconaa. Olenko normaali? :roll:
#2277
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Saabistiuki kirjoitti:Pitäsköhän pasteta linkki Volvo foorumille, niin saisit haukkuryöpyn niskaasi :lol: :lol: :lol:

Ei vaan, romurallit ja pintaliidot on erikseen..kyllä Volvosta vielä kalua varmasti tulee, kunhan maltat ajella " ihmisiksi".. :roll:

Itse olisin kyllä pistänyt tuon Volvon säilöön ja ostanu vaikka 240, niitä saa pikkurahalla eikä harmittaisi autoparan kohtalo
mitä se säilössä pitäminen hyövyttää?? paikat vaan ruostuu jumiin ym.
ja 240 on liian kankea.. :lol: mun mielstä jäärata on tuolle vanhukselle vaan hyväksi eikä "kohtalo" (ja edelleenkään ei ole kyse mistään "peltorallista")
tiiä mitä siitä vielä saa aikaan..ehkä ens kesänä jopa kunnostukseen..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Baas900
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 21:49

Viesti Kirjoittaja Baas900 »

Isännällä oli myös joskus 70-luvun lopulla '74 vuosimallin Volvo 142GL, ja kyllähän se melko luksus peli oli siihen aikaan. Neekerimalleista (DL) poiketen GL:ssä oli vieläpä aitoa nahkaa olevat penkit, ruiskumoottori, ja kierroslukumittari. :)

Kuulemma lämmityslaite oli niin tehokas, että pystyi ajamaan T-paita päällä -25c pakkasella. Mutta olihan se bensankulutuskin sitten ihan omaa luokkaansa. Ja eikai se nyt ihan huono ollut ajakaan, kun neljässä vuodessa sompailtiin 200tkm.

Pari vuotta sitten näin sattumalta saman Volvon maatumassa erään Vaasalaisen talon pihalla pitkässä heinikossa. Melkein meinasin ostaa ensinäkemältä takaisin ( :oops: ) mutta oli niin haprun näköinen että tyydyin pelkkään katseluun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo ei muuta kun turhat sisustan rojut kaatikselle ja kovaa ajoa :)
Mitä noita alkaa säästelemään, kyllä muutaman vanhan Volvon tai Saabin voi hyvillä mielin pistää ratapeliksi :D
Jotain kivaa täytyy tuolle juuri hankitulle kuupallekin keksiä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

gls kirjoitti:
Saabistiuki kirjoitti:Pitäsköhän pasteta linkki Volvo foorumille, niin saisit haukkuryöpyn niskaasi :lol: :lol: :lol:

Ei vaan, romurallit ja pintaliidot on erikseen..kyllä Volvosta vielä kalua varmasti tulee, kunhan maltat ajella " ihmisiksi".. :roll:

Itse olisin kyllä pistänyt tuon Volvon säilöön ja ostanu vaikka 240, niitä saa pikkurahalla eikä harmittaisi autoparan kohtalo
mitä se säilössä pitäminen hyövyttää?? paikat vaan ruostuu jumiin ym.
ja 240 on liian kankea.. :lol: mun mielstä jäärata on tuolle vanhukselle vaan hyväksi eikä "kohtalo" (ja edelleenkään ei ole kyse mistään "peltorallista")
tiiä mitä siitä vielä saa aikaan..ehkä ens kesänä jopa kunnostukseen..
Se on totta että auto tykkää kun sillä ajetaan, mutta niinkuin sanoin(ja sanoit) peltoralli ja jäällä kieputus on asia erikseen, kun malttaa pysyä kohtuudessa :lol:

Ei minusta 240 ole kankea...jos se on käskijästä kiinni :P

Ainoa asia on että autoja EI pitäisi ajatella yksilöinä ja niihin EI pitäisi kiintyä....mutta minkäs teet :cry:
Muukkonen

Bmw 523 Touring
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Johnny V4 kirjoitti:Salaa haaveilen itselleni tollasta alkupään 142 Volvoa, kuten myös B Kadettia tai A Asconaa. Olenko normaali? :roll:
B mallin Ascona olisi aika kova sana...Tai E mallin Rekord..itse joskus noita omistaneena voin sanoa että kovia rautoja ovat...mutta ei nyt aleta spekuloimaan enempää, tälle merkillekinhän on oma fooruminsa....

:oops:
Muukkonen

Bmw 523 Touring
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

noniin..puolan + napaan jakajalta tuleva johto kiinni, kärkiä hieman auki :arrow: kipinää tulee. kaasarin kurkkuun bensaa ja starttia :arrow: kolmannella yrityksellä lähti kuin palmun alta ja kävi kaikilla!! :D yli viiden vuoden seisonnan jälkeen! 8O

ja tuo kone on B20 eli 2,0 ja kaasutin Zenith, kohokammion alla olevalla seosruuvilla..eli sama kuin vanhemmissa 99:seissä..

pellit tuntuu suhteellisen kovilta, vain parissa kohtaa on mätää, kun on hitsarilla joskus jäänyt massat laittamatta..

nyt käyn tyhjentämässä tankin vanhasta bensasta ja uusin pari bensaletkua..

tuossa kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

gls kirjoitti:noniin..puolan + napaan jakajalta tuleva johto kiinni, kärkiä hieman auki :arrow: kipinää tulee. kaasarin kurkkuun bensaa ja starttia :arrow: kolmannella yrityksellä lähti kuin palmun alta ja kävi kaikilla!! :D yli viiden vuoden seisonnan jälkeen! 8O

ja tuo kone on B20 eli 2,0 ja kaasutin Zenith, kohokammion alla olevalla seosruuvilla..eli sama kuin vanhemmissa 99:seissä..

pellit tuntuu suhteellisen kovilta, vain parissa kohtaa on mätää, kun on hitsarilla joskus jäänyt massat laittamatta..

nyt käyn tyhjentämässä tankin vanhasta bensasta ja uusin pari bensaletkua..

tuossa kuvia:

Kuva
Kuva
Kuva
kori näyttää melko valmiilta.... mutta just hyvä jäärata käyttöön :twisted: :lol:
Viimeksi muokannut anaconda, La Joulu 31, 2005 00:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bmw e46 alias proteesi
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Älä hemmetissä säikyttele, meni monelta yöunet seuraavalta yöltä :twisted:
96 M75 i12 5-speed ;)
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

tulee pahat pojat elokuva mieleen tosta volvosta. :)
bmw e46 alias proteesi
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

No täytyy nyt sitten myöntyä ja sanoa, että eipä tuossa paljon säästelemistä olisi ollutkaan.....ainakaan kuvien perusteella :P
Muukkonen

Bmw 523 Touring
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Saabistiuki kirjoitti:No täytyy nyt sitten myöntyä ja sanoa, että eipä tuossa paljon säästelemistä olisi ollutkaan.....ainakaan kuvien perusteella :P
kuvat ei kerro ihan kaikkea..oli positiivinen yllätys kun vaihdoin bensaletkun..tankkiin 7litraa bensaa ja käyntiin. vaihdelaatikko toimii, kytkin ei luista ja irrottaakin normaalisti, mittaristo ja ajovalot toimii, ohjauslaitteet pelaa..ainoa mikä on että takaa on jarruputki poikki, mutta sen saa tukittua moottoritilasta nipalla.
kone käy nätisti ja on tuo ylättävän tehokaskin vielä 600000 ajetun kilometrin jäljiltä.. 8O kujatiellä meni pitkään kahva edellä.. :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:
gls kirjoitti:kone käy nätisti ja on tuo ylättävän tehokaskin vielä 600000 ajetun kilometrin jäljiltä.. 8O kujatiellä meni pitkään kahva edellä.. :wink:
Tämän takia haluaisin tuollaisen rassin talviautoksi. On se vaan hauska vehje.

Onko muuten käsijarrukahva kuskin oven ja penkin välissä?
juu siinä vasemman käden kohdalla.. :lol:

on muuten kevyt perä tossa, hyvillä talvirenkailla sutii vielä nelosella keveästi..täytyykin alkaa hommaamaan piikit ja muuta rallivarustusta. 4 ajan henkistä lisävaloa löytyi jo hyllystä.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

No niin, eli jääviivalla sitten!! :wink: :lol:

Kuva
Vastaa Viestiin