Tontussa pyörijä on todellakin liimattu kiinni akseliin eikä muotosulkeisella liitoksella, kuten muissa Saabeissa ja lähes kaikissa muissakin autoissa.
Vanhan pyörijän joutuu puristamaan rikki esim. isoilla ja teräväkärkisillä hohtimilla ja uuden liimaamaan paikoilleen. Vanhan pyörijän asento kannattaa painaa mieleen ennen sen poistamista, että uuden saa samaan asentoon.
On se tonnarinkin akselin ja pyörijän muoto sellainen, että pysyy liimaamattakin. Tehtaalla ehkä ovat liimanneet, ensimmäisen pyörijän, mutta montakohan pyörijää sen jälkeen on liimattu?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mulla ainakin pyörijä on liimattu, ei lähde vetämällä. Siksi en ole vielä jaksanut vaihtaakaan, kun on vielä ihan hyvän näköinen. Eikä varmasti ole alkuperäinen 350tkm jälkeen, eli kyllä joku muukin kuin tehdas jaksaa leikkiä liiman kanssa. Mikähän järki tuossa ratkaisussa on sitten olevinaan, jos akseli on kuitenkin normaaliin tapaan muotoiltu, että pysyisi ilman liimaakin?