Volvo ei pysy hanskassa! :D

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Money For Nothing kirjoitti:Ja sitten jossain vaiheessa väittelyä päästään aina siihen kuinka "vaikeaa" on ajaa takavetosella.... "joo ei tollasen 200hv takatuupparin ajo onnistu millää ensikertalaiselta, sun pitää ostaa joku vajaa 100hv ekaks ja vasta sitten se tehokkaampi".
Tuntuu et toi nuoriso saa tehtyä tosta takatuupparilla ajosta jotain henkimaailman tiedettä, jonka vain harvat osaa ja pystyy... eikä ne kohdista sitä ees yleensä siihen sladitteluun, vaan yleisesti sillä ajoon. Ei se nyt niin vaikeeta ole. Ilmeisesti taustalla on joku "me halutaan olla ees vähän parempia"????
Juurikin tuollalailla :!:
Ja kumma juttu, että näiksi "siunatuiksi" monesti osuvat tiedetään-kyllä-keitä-tarkoitan -tasoiset mestarit :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

andelin kirjoitti:
Yhdyn kyllä täysin tuohon mielipiteeseen. On se vaan hieno hieman pikkuvauhdeissa leikkiä takavetoisella :wink: ja sitten kun halutaan liikkua turvallisesti, kytketään luistonesto ja ESP päälle.

Mielestäni ei nykyaikaista takavetoa (TCS+ESP+hyvät nastat) saa kyllä lähtemään mitenkään käsistä ilman, että tahallaan yrittää. Ainakaan vielä ei ole tullut ajo-ominaisuuksien puolesta etuvetoista Saabia lainkaan ikävä :D . Tosin Saabin tehokasta lämmityslaitetta ja huurteenpoistoa on kyllä ikävä... :wink:
Noinpa. Kerran tuossa yksi väyryskuski alkoi hekumoimaan tcs+esp+yms.-tasoisella tarinalla ja sitä et kato kui hyvin tää vetää tän jäisen mäen ylös et kannattaa olla takaveto. Heh, joo. Pitipä todeta et mikäs siitä takatuupasta tossa tilanteessa noilla heebeleillä nii erinomaisen tekee :lol:

Etuvedon kanssa ei tartte selittää, kaikkihan sen tietää että se vaan kulkee :!:
Toki ymmärrettävää on nykyaikaisten takatuuppien esittely, niistä kun vielä on monella kovin vanhanaikainen mielikuva

Toki sama kaveri innossaan selittää myös ilmoitettujen diesel-hevosten/väännön olevan ruudikkaampia kuin bensaheposten/väännön 8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ville K
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ville K »

andelin kirjoitti:
dq kirjoitti:

Mielestäni ei nykyaikaista takavetoa (TCS+ESP+hyvät nastat) saa kyllä lähtemään mitenkään käsistä ilman, että tahallaan yrittää. Ainakaan vielä ei ole tullut ajo-ominaisuuksien puolesta etuvetoista Saabia lainkaan ikävä :D . Tosin Saabin tehokasta lämmityslaitetta ja huurteenpoistoa on kyllä ikävä... :wink:
Eipä Saabin lämppäriäkään ikävä ole, mutta turboa/tehoa on välillä Bmw:hen siirtymisen jälkeen kaivannut. Toisaalta turha se on asiaa itkeä, rahallahan siitä olisi selvinnyt.

Takavedosta en kyllä siirtyisi kuin nelivetoon, kun lapsettaa niin ajoavut pois ja kyllä taittuu mutkaan lennokkaasti. Maantielle lähtiessä elektroniikka avuksi ja leveän loskavallinkin ylitys käy ilman sydämen tykytyksiä.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Mielestäni ei nykyaikaista takavetoa (TCS+ESP+hyvät nastat) saa kyllä lähtemään mitenkään käsistä ilman, että tahallaan yrittää. Ainakaan vielä ei ole tullut ajo-ominaisuuksien puolesta etuvetoista Saabia lainkaan ikävä :D . Tosin Saabin tehokasta lämmityslaitetta ja huurteenpoistoa on kyllä ikävä... :wink:[/quote]

Niin noihin tcs+esp+hyvät nastat totean että kun 95 aero ja ne muut + huippu lämpäri ja huurteenpoisto niin sitten on kaikki kasassa talvea varten. Liukkaissa risteyksissä kyllä huomaa uusissakin autoissa, että onko takavetoinen vai etuvetoinen. Se neliveto vaan puuttuu, mutta ainahan jotakin voi parantaa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Petter kirjoitti:Suurinosa liukkaankelin ulosajoista ja kolareista johtuu kai kuitenkin liian suuresta tilannenopeudestaja liian pienestä turvavälistä.
Err niin siis tarkennettakoon että se liian suuri tilannenopeus on myös siinä tilanteessa virhearviointi. :D

Näin uutta takavetoista ikinä ajanutkaan missä ois turvahimmelit mukana, auttaakos ne TCS:t jne. tosissaan siihen huonosta paikasta liikkeellelähtemiseen?
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja andelin »

dq kirjoitti: Näin uutta takavetoista ikinä ajanutkaan missä ois turvahimmelit mukana, auttaakos ne TCS:t jne. tosissaan siihen huonosta paikasta liikkeellelähtemiseen?
Omallani ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia liikkeellelähtemisissä ja mäkisissä maastoissa. Kyllä aikas hienosti luistonesto parantaa tilannetta, varsinkin kun sen toiminta on lähes huomaamatonta (vrt. 9000 tai 9-5 luistonesto, jota ei voi olla huomaamatta). Ainakin liikennevaloista sitä liukkaalla on aina parhaiten liikkeellelähtevien joukossa, pois lukien tietysti nuo nelivedot... :wink:
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

ESP+ TCS tuli 02 95 mukaan ja oli aeron lisäksi isossa dieselissä vakiona, tais tulla 04 kaikkiin vakioksi. Tämmösellä ei ainakaan taksimersut tunnu pärjäävän liukkaissa risteyksissä, vaikka taksisuharit taatusti hallitsevat ajohommat. En sitten tiedä bemuista, ainakin tähän asti on pitänyt löysätä itse kaasua, jos on takana.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Volvo ei ollut, eikä takaveto, mutta joku Avensis välkytteli meidän sähköjä puolenpäivän tietämillä...N. vartti välähdyksestä lähdettiin kauppaan, matkalla todettiin Avensis ojassa ja traktori vetämässä sitä sieltä pois. Loskassa oli riisikuppi lähtenyt lapasesta tiukahkossa kurvissa. Suoraan oli osunut sähköpylvääseen ja narut roikkui n. metrin korkeudella (siksi siis sähköt välähti...). Oli Toiota hiukan rutussa, ja hiukan enemmän vittuuntuneen näköinen kuski poliisisetien haastattelussa, kun paluumatkalla ajeltiin kävelyvauhtia tapahtumapaikan ohi...

Äsken tulimme kaverin kyyditsemänä ilotulitusta ihmettelemästä, ja siellähän se Scania oli myös ojassa. Oli meinaan aura-auton kuskille sattunut vahinko ja lipsahtanut ojan puolelle...Palokunta oli jo paikalla, ei mitään vakavampaa, mutta veikkaisin, että ainakin traktori tai kaksi tarvitaan tuon saamiseksi takaisin tielle..

Kauhia määrä tapahtumia pikkukylän lauantaissa, yritetään pysyä niiden ojien välissä siellä!!
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no jos volvon automaatti on takatuupparissa samanlainen pässinpää, kuin V70 etuvedossa, niin en ihmettele yhtään.... on nimittäin luistonesto tullut tarpeeseen, kun edes sen kanssa ei onnistu millään lähtö liukkaasta risteyksestä sutimatta...

onhan se tietysti takavedolla kivaa, mutta tuskimpa se kaupungissa ja aamuruuhkassa kivaa on, kun joka lähdössä sutii...

9000 ilman mitään luistonestoja lähtee kyllä myös pehmeästi haluttaessa, mutta tuossa v....ossa tuntuu olevan joku on/off mallinen turbiini...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Vastaa Viestiin