Armeijaan tammikuussa

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Rommitommi kirjoitti:Aika monet muutti muijan kanssa yhteen just ennen inttiä ja äijän puolen asumiskuluista maksoi intti, joten ei kai se intti sinäänsä olis estänyt muuttamista pois vanhempien jaloista. Onhan siinä muistaakseni se 3kk sääntö, mutta sen sai valituskirjeellä kumottua :roll:
Ei siinä että mulla sivareita vastaan mitään olis, mutta itselle 13kk oli vaan liian pitkä aika. Jos sivari ois ollu kanssa 6kk, niin valinta ei olis ollut vaikee 8)
muijalla sen sortin sairaus että vaaditaan mun kotona olemista aamulla/illalla/viikonloppusin vähintään, tästä syystä peruin intin.

ja mitä nyt näyttäis niin pääsen atk-alan hommiin, lähennä opettamaan muita koneiden käytös yms, niin siitä on mun tulevaisuuden kannalta enemmän hyötyä kuin sivarista
BMW 525iA Touring Executive
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Mäksä kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Aika monet muutti muijan kanssa yhteen just ennen inttiä ja äijän puolen asumiskuluista maksoi intti, joten ei kai se intti sinäänsä olis estänyt muuttamista pois vanhempien jaloista. Onhan siinä muistaakseni se 3kk sääntö, mutta sen sai valituskirjeellä kumottua :roll:
Ei siinä että mulla sivareita vastaan mitään olis, mutta itselle 13kk oli vaan liian pitkä aika. Jos sivari ois ollu kanssa 6kk, niin valinta ei olis ollut vaikee 8)
muijalla sen sortin sairaus että vaaditaan mun kotona olemista aamulla/illalla/viikonloppusin vähintään, tästä syystä peruin intin.

ja mitä nyt näyttäis niin pääsen atk-alan hommiin, lähennä opettamaan muita koneiden käytös yms, niin siitä on mun tulevaisuuden kannalta enemmän hyötyä kuin sivarista
Minusta tuo kuulostaa kovin kunniotettavalta teolta. Moni varmaan pistäis sukset toiseen suuntaan. Tässä tapauksessa (ensimmäistä kertaa eläessäni) siteraisin kuulua muusikin tekijää: Make love, not war, tai jotain siihen suuntaan. Ja sitten et s*****a kiihota niitä nörtinalkuja mäkkärin suuntaan :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

Psychocowboy kirjoitti: Minusta tuo kuulostaa kovin kunniotettavalta teolta. Moni varmaan pistäis sukset toiseen suuntaan. Tässä tapauksessa (ensimmäistä kertaa eläessäni) siteraisin kuulua muusikin tekijää: Make love, not war, tai jotain siihen suuntaan. Ja sitten et s*****a kiihota niitä nörtinalkuja mäkkärin suuntaan :wink:
siitä en tiedä miten kunnioitettava on mutta mielummin autan rakasta kuin rämmin lumihangessa hikisten äijien kanssa
Red Dragon
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Pidän sivareita vätyksinä.

Jos intistä pääsee nykyään jo pois 6 kk:n jälkeen, niin ei mun mielestä ole mitään syytä ryhtyä sivariksi.

Ja mikäli elämäntilanne ei anna periksi varusmiespalvelusta juuri nyt, niin voihan siihen pyytää pari vuotta lykkäystä kunnes on valmis täyttämään asevelvollisuuden.

Olen kirjoittanut mielipiteeni,

Sami R.
986
sheebu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Hieman OT. Kävin just pihalla röökillä ja ulkona hirvee pauke ja jyske. Tuli ihan intti mieleen. Ei puutu kun RK:n rätinä... :wink: Ihan mieltä lämmitti.
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Red Dragon kirjoitti:Pidän sivareita vätyksinä.

Jos intistä pääsee nykyään jo pois 6 kk:n jälkeen, niin ei mun mielestä ole mitään syytä ryhtyä sivariksi.

Ja mikäli elämäntilanne ei anna periksi varusmiespalvelusta juuri nyt, niin voihan siihen pyytää pari vuotta lykkäystä kunnes on valmis täyttämään asevelvollisuuden.

Sami R.
986
Meille ei enää töihin tule sivareita parin peräkkäisen vätyksen takia. Häsläsivät muidenkin mahdollisuudet. Atk-hemmoina niitä oli (hyviäkin jotkut). Viimeisin maksoi laitokselle sen verran ettei enää tule. Itse en siedä "periaatteesta" sivariksi ryhtyviä. Jos se olisi mahdollista niin kukaan ei inttiin menisi. Yhteinen tekijä noillä meillä töissä olleilla sivareilla on tuo käskyjen vastaanotto kyvyttömyys. Aina tappelee vastaan kun käsketään. Asia jonka muuten armeijassa oppii kuten myös vitutuksen sietokyvyn kasvu!
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Kun itse lähdin inttiin vuonna -94, niin kerroin vanhemmille, että nähdään viimeistään ylihuomenna enkä takuulla sinne inttiin sitten enää takaisin mene :!:

Mutta mutta, toisin kuitenkin kävi. Siellä oli oikeasti ihan hauskaa (tosin aika kultaa muistot).
Meillä meni armeijassa tasan kolme viikkoa, kun otimme ensimmäiset juoksuaskeleet. 11 kuukauden aikana vietin kokonaiset seitsemän yötä teltassa.
Uskoisin, että tietyissä siviilipalveluspaikoissa olisi ollut fyysisesti ja ainakin henkisesti raskaampaa.

Tehtäviini intissä kuului mm. OG900:lla ja Volvo 740:llä ajaminen. Tuossa ohessa sai vielä CE-ajokortin.
Tuolle satkulle tosin kävi vähän huonosti, kun se sytti palamaan Raumantiellä ja paloi lunastuskuntoon :(

Nyt jälkeen päin ajateltuana, olen erittäin onnellinen etten valinnut siviilipalvelusta.

Ja kyllä sitä naistakin kerkiää vielä halaamaan niin paljon, että joskus kotoa poissa vietetty ilta tuntuu aivan luksukselta :wink:

EDIT: Voin vain kuvitella kuinka löysää armeijassa on nykyään, jos se oli jo kymmenen vuotta sitten tuollainen lepopaikka :lol:
Toki tuo puolison sairaus on sellainen asia, että tuon aseistakieltäytymisen ymmärtää.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Sami R.
986

OIKEIN :!:
tknummelin
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Psychocowboy kirjoitti:

Sami R.
986
Meille ei enää töihin tule sivareita parin peräkkäisen vätyksen takia. Häsläsivät muidenkin mahdollisuudet. Atk-hemmoina niitä oli (hyviäkin jotkut). Viimeisin maksoi laitokselle sen verran ettei enää tule. Itse en siedä "periaatteesta" sivariksi ryhtyviä. Jos se olisi mahdollista niin kukaan ei inttiin menisi. Yhteinen tekijä noillä meillä töissä olleilla sivareilla on tuo käskyjen vastaanotto kyvyttömyys. Aina tappelee vastaan kun käsketään. Asia jonka muuten armeijassa oppii kuten myös vitutuksen sietokyvyn kasvu!
Itsehän olen siis siviilipalveluksessa NYT.

Ja v**tu, armeijassa sitä vasta tapaa idiootteja, jotka sälyttelee hommansa muille ja itse vaan rötväilee. Olin armeijassa sen 4,5 kk, kyllästyin siihen täydelliseen joutenoloon. Saatana jos metsään pitää minun (autosotamies) mennä kolmeksi viikkoa puun alle istumaan, niin mieluummin valitsen järkihommat.

Erikseen on tietenkin siviilipalvelussakin ne rötväkkeet, jotka sen näkevät lekottelupaikkana. Mutta sopii tulla kenen tahansa katsomaan minua hommissani, kyllä täällä töitä tehdään. Arvon besserwisserit pitävät vaan sen turpansa kiinni.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Siriam
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Mulle on ihan sama käykö joku intin vai meneekö sivariin, en arvostele ihmistä sen perusteella. Ne jotka sen perusteella arvostelevat niin heille en kyllä kunnioitusta anna. Itse valitsin intin ihan vain sen takia että se kestää lyhemmän aikaa.
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
tknummelin
"Hirsch"

Siriam kirjoitti:Mulle on ihan sama käykö joku intin vai meneekö sivariin, en arvostele ihmistä sen perusteella. Ne jotka sen perusteella arvostelevat niin heille en kyllä kunnioitusta anna. Itse valitsin intin ihan vain sen takia että se kestää lyhemmän aikaa.
Minullehan ei tarjottu vaihtoehtoja. Army needs ya -meiningillä suoraan BECE-korttia ajamaan. Jäi ajamatta. Ei harmita.
-Bror-Erik Wallenius
Saab04
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Jos olit intissä jo 4,5kk niin kuin kauan sun sivari kestää? Et kai 13kk. joudu olemaan?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
tknummelin
"Hirsch"

Saab04 kirjoitti:Jos olit intissä jo 4,5kk niin kuin kauan sun sivari kestää? Et kai 13kk. joudu olemaan?
Taitaa tulla jotain 12,5 kk...plus tietty että kuukausi meni paperien kanssa setviessä.
-Bror-Erik Wallenius
Mäksä
"Saabisti"
Viesti:

tomaatti kirjoitti:

Sami R.
986
OIKEIN :!:
no jos mun tapauksessa eroa ei tule vaan tää kestää lopunelämää niin sillon en ole valmis asevelvollisuuteen loppuelämäni aikana, joten tästä syystä hain sivariin enkä lykännyt inttiä
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Se on sitten menoa huomenna :oops:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Vastaa Viestiin