Saabin tuvallisuusmainostelu (vihdoinkin..?)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Rommitommi kirjoitti:Heh :D

Lisäsin jo aikaisempaan viestiin, että ei sillä että olen Volvo-kuski, mutta pyyhin sen sitten pois :lol:
Ajatuksiltani olen yhtä paljon Saabisti kuin Volvisti, mutta omasta mielestäni tuo mainos ei herättänyt mitään suurempia tunteita, toki hienoa, että turvallsiuus tuodaan esiin, mutta omasta mielestäni aina muihin merkkeihin vetoaminen mainostetusta tuotteesta riippumatta on jotenkin se "viimeinen oljenkorsi" :wink:
Mjoo, onhan se totta. Mutta ei tuo kuitenkaan mennyt ihan sen rajan yli vaan jotenkin tyylikkäästi siinä päällä.. :roll: :wink:

Ja taisihan tuokin olla enemmän keskieurooppaan taikka jenkkeihin suunnattu, täällä nähdään sitten varmasti niitä samoja kuin ruotsissa. Esim. se missä 9-3 ja 9-5 nenä nenää vasten ja alla toteamus: "toivottavasti et joudu kokemaan kumpi niistä on turvallisempi.."
Henkka #2283
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Rommitommi kirjoitti:
Ajatuksiltani olen yhtä paljon Saabisti kuin Volvisti, mutta omasta mielestäni tuo mainos ei herättänyt mitään suurempia tunteita, toki hienoa, että turvallsiuus tuodaan esiin, mutta omasta mielestäni aina muihin merkkeihin vetoaminen mainostetusta tuotteesta riippumatta on jotenkin se "viimeinen oljenkorsi" :wink:
Niin tai sitten laatua:
"Se tuli Suomeen vuosi sitten, ja nyt se on myydympi kuin Corolla!"

Mun mielestä lähtökohtaisesti auton ostajien tulisi olla tarpeeksi "älykkäitä" ottamaan itse selville tosiasioita ja muuta liityen auton ostamiseen. Ja Saabin parhaita puolia on mielestäni ollut jo pitkään se, että ominaisuuksia löytyy jopa luokkien parhaimpiin autoihin verraten, mutta siitä ei pidetä suurensuurta älämölöä, vaan ikään kuin toivotaan valveutuneiden kuluttajien itse huomaavan ne.
Mutta valitettavasti käytönnössä markkinointi tuntuu ratkaisevan, oli sitten kyse tilastoista, tutkimuksesta tai mielikuvista.

Eihän siitä kauankaan ole kuin mersulla ja volvolla oli joku vääntö liittyen puupaneeleihin. En nyt muista kumpi aloitti ja kumpi syytti. Eipä oikeestaan kiinnostakaan, vaan päällimmäisenä mieleen jäi lapsellinen kina ja surkuhupaisuus.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Petter kirjoitti:Olihan tuolla asiaakin...
http://www.auto-motor-und-sport.de/simo ... .87350.htm
Paremmat puskurit ku saabis tai volvos 8)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

JouniCSE kirjoitti:
Petter kirjoitti:Olihan tuolla asiaakin...
http://www.auto-motor-und-sport.de/simo ... .87350.htm
Paremmat puskurit ku saabis tai volvos 8)
Ja perät :wink:
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
turkkaki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ja vitut sanon minä... :lol:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Sakari Satku
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Eihän siinä mainoksessa Volvoa mollata, vaan kehutaan maailman toiseksi turvallisemmaksi 8O
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Luin muuten ruotsin foorumilta että samaa mainosta onkin jo käytetty ruotsissa ja ruotsinkielellä jo 2 vuotta sitten, silloin kun 9-5 voitti ensimmäisen kerran Folksamin tutkimuksen.

Ja vielä Göteborgs Postenissa, eli Volvon kotikaupungissa.. :)
Vastaa Viestiin