Bensapumpuista (taas..?)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Bensapumpuista (taas..?)

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø6mm lähtö. . . . . . . . . 28-1723 64.50 ???
9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø8mm lähtö (uudempi malli). 28-1385 88.00 ???
-93:ssani taitaa olla tuo "uudempi" sillä vertasin sitä nopeasti yhteen mikä minulla oli jo ylimääräisenä mutta siinähän oli 2-napainen pistoke ja aerossa 4-napainen. Ja varmasti jotain muutakin eroa.. Ilmeisesti tuo lähdön halkaisija ainakin.

Voiko vanhempaa sovittaa -93:een.. :?:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Älkää ostako m*netin pumppua ainakaan viritettyyn versioon.

Itsellä ainakin tuo alkuperäisellä numerolla oleva walbro ei tuota tarpeeksi, eli aahdot kuivuu tasan kiloon, kun ne vielä alkuperäisellä nakutti noin 1,2-1,3kg.

No vika on nyt paikallistettu ja se on siinä m*netin pumpussa mikä työntää vain 509Kpa (absoluuttista) painetta.

Tuotto kyllä riittäisi, vaan siellä lenssaa joku ylipaineventtiili.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kurko kirjoitti:Älkää ostako m*netin pumppua ainakaan viritettyyn versioon.

Itsellä ainakin tuo alkuperäisellä numerolla oleva walbro ei tuota tarpeeksi, eli aahdot kuivuu tasan kiloon, kun ne vielä alkuperäisellä nakutti noin 1,2-1,3kg.

No vika on nyt paikallistettu ja se on siinä m*netin pumpussa mikä työntää vain 509Kpa (absoluuttista) painetta.

Tuotto kyllä riittäisi, vaan siellä lenssaa joku ylipaineventtiili.
Tämähän meni vähän OT:ksi nyt, mutta eikai motonetillä voi kuitenkaan olla mitään erityisen huonoja brändättyjä Walbro:ja..? :roll: Vaan taisi tulla maanantaikappale.. :wink:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ehkä meni hiuhan OT:ksi.
Vaan näin on käynyt.
Toki itsekin oletin kun osa oli alkuperäisen numeroilla, jotta toimii lähes kuten alkuperäinen, vaan näin ei ainakaan tuossa yksilössä ole. :?

Eli toimisi vakiossa varmasti aivan OK, vaan yli kilon aahdoilla lenssaaa sisältä läpi. :?:
Ja tuotto ei riitä kun tuo ei tyrki kun ton 4,1bar/ilmakehä joka aiheuttaa tnicciin noilla yli kilon paineilla pientä laihallakäymistä.
Joten uusi pumppu odottaa ostamista. :)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mutta alkuperäiseen kyssäriin, eli onko tietoa/kokemusta pumppujen sopivuudesta/sovittavuudesta :?:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tri-Lo kirjoitti:Mutta alkuperäiseen kyssäriin, eli onko tietoa/kokemusta pumppujen sopivuudesta/sovittavuudesta :?:
Alkuperäiseen "kyssäriin" lisäisin, jotta m*netin pumput on aina kaksinapaisia.

Eli se ei ämpäreitä myy.

Ja itsellä oli ainakin vaikka vm:97 onkin tuo pumpan lähdön koko 6mm.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Eli osta uudempi malli vaan, uskallan luvata, että todella suurella varmuudella sopii.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Osta se halvempi ja säästä 23.50€.
Käsittääkseni niiden tuottokäyrissä ei ole mitään eroa.
Korjatkoon joku jos olen väärässä. :oops:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Juu kiitos vastauksista, ei ollut oikein selvillä tuo pelkkä pumppu/koko ämpäri homma alusta.. :oops: Koko ämpäri olisi muuten maksanut 5**€ saabilta jota myös tiedustelin. 8)

Sinne tuli siis vaihdettua pelkkä pumppu ja uudempi 8-millinenhan tuo oli. Joka muuten on lähdön ULKO-mitta, näin että joku sitä mietiskeli muussa threadissa.

Ja sitä liitosletkua kannattaa sitten valita kerralla huolella, ettei satu sellaiset irti-kiinni-irti-kiinni-irti-kiinni jumpat kuten mulla..! :oops: :oops: (Minähän en ole hydrauliikka-alalla töissäkään, enhän..? :roll: :oops: :lol: )

Siis paineenkestävä NBR-laatuinen letku, eikä mikään EPDM. Se on totta, ämpäri kävi tänään kolmatta kertaa ulkona. Aivan käsittämätöntä sähläilyä, menee kyllä historiaan.. :D Eka letkuhan ei kestänyt edes painetta, bensasta puhumattakaan. Paisui kahdessa päivässä mustaksi banaaniksi ja repesi.

Oih, oih... :lol:
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tri-Lo kirjoitti:Juu kiitos vastauksista, ei ollut oikein selvillä tuo pelkkä pumppu/koko ämpäri homma alusta.. :oops: Koko ämpäri olisi muuten maksanut 5**€ saabilta jota myös tiedustelin. 8)

Sinne tuli siis vaihdettua pelkkä pumppu ja uudempi 8-millinenhan tuo oli. Joka muuten on lähdön ULKO-mitta, näin että joku sitä mietiskeli muussa threadissa.

Ja sitä liitosletkua kannattaa sitten valita kerralla huolella, ettei satu sellaiset irti-kiinni-irti-kiinni-irti-kiinni jumpat kuten mulla..! :oops: :oops: (Minähän en ole hydrauliikka-alalla töissäkään, enhän..? :roll: :oops: :lol: )

Siis paineenkestävä NBR-laatuinen letku, eikä mikään EPDM. Se on totta, ämpäri kävi tänään kolmatta kertaa ulkona. Aivan käsittämätöntä sähläilyä, menee kyllä historiaan.. :D Eka letkuhan ei kestänyt edes painetta, bensasta puhumattakaan. Paisui kahdessa päivässä mustaksi banaaniksi ja repesi.

Oih, oih... :lol:
oliko tämä "harjoittelu"pumppu se keväällä ostettu???? :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Harjotus tekee mestarin. :D

On tota itekin tullut muu´tama kerta reenailtua, kun nuo nailonit ei sittenkään ollut oikein kunnolla paikoillaan, vaan nyt ne on. :oops:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kurko kirjoitti:Harjotus tekee mestarin. :D

On tota itekin tullut muu´tama kerta reenailtua, kun nuo nailonit ei sittenkään ollut oikein kunnolla paikoillaan, vaan nyt ne on. :oops:
Mitkä? :?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mitkä, mitkä :? .
No ne "muovintapaiset" letkut, mitä siellä ämpärissä oli, joita oli kovin vaikea saada liitettyä uudelleen ilman asianmukaista työkalua. :oops:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kurko kirjoitti:Mitkä, mitkä :? .
No ne "muovintapaiset" letkut, mitä siellä ämpärissä oli, joita oli kovin vaikea saada liitettyä uudelleen ilman asianmukaista työkalua. :oops:
http://panpih.freefronthost.com/phpBB2/ ... c.php?t=92
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kurko kirjoitti:Mitkä, mitkä :? .
No ne "muovintapaiset" letkut, mitä siellä ämpärissä oli, joita oli kovin vaikea saada liitettyä uudelleen ilman asianmukaista työkalua. :oops:
Ainiin. Ei kai niitä pysty ylipäätään käyttämään uudelleen..? :roll:
Vastaa Viestiin