Miten tunnistaa onko tehdasasennettu saab-häly vai Suomessa jälkiasennettu (ennen 1. omistajalle luovuttamista)?
Itselläni sellainen kuva että alkuperäinenhäly ei edes pyöritä starttia hälyjen ollessa päällä ja jälkiasennettu pyörittää, mutta ei anna sytysvirtaa...
Miten tunnistaa onko tehdasasennettu saab-häly vai Suomessa jälkiasennettu (ennen 1. omistajalle luovuttamista)?
Itselläni sellainen kuva että alkuperäinenhäly ei edes pyöritä starttia hälyjen ollessa päällä ja jälkiasennettu pyörittää, mutta ei anna sytysvirtaa...
Jaksaisiko joku oikaista...
-Make
Mullon Aeros orkkishäly ja se antaa pyörittää. Tossa 94 on vaan se käynnistyksenesto ja siinä koko vehje on ihan mykkä ennen kun sen eston de-aktivoi.
Tietääkö "arvon raati", mikä häly tämä on?
Ikkunoissa on tuollaiset merkinnät ja kuvassa myös kaukosäädin.
VSS:stä ei puhuta mitään. Auto on ruotsintuonti.
Onko muilla suomi- tai tuontivehkeissä samanlaista?
Ei "kaksoisvilkuta". Eikä mene ajonesto päälle itsekseen.
Jos starttaat hälyn ollessa päällä, tuuttaus + vilkut, mutta ei pyöritä.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Voiko tuon ajoneston "automaattisen päällemenon" ohjelmoida kokonaan pois?
Mulla ajonesto ei mene päälle, vaikka auto on lukitsematta tuntitolkulla.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
Voiko tuon ajoneston "automaattisen päällemenon" ohjelmoida kokonaan pois?
Mulla ajonesto ei mene päälle, vaikka auto on lukitsematta tuntitolkulla.
Kuten mimmi kirjoitti, niin ei voi kytkeä pois. Muistaakseni 300s on maksimi aika mitä voidaan ohjelmoida.
Ilmeisesti sulla ei ole elektronista ajonestoa. Kaukosäätimistä ei voi tuota päätellä. Opeleissa on myös ollut samanlaista kaukosäädintä käytössä (työkaverin -96 vuosimallin Vectra).
Nykyisessä 96 vuoden tonnarissa sitä ei ole, mutta mulla oli vähän aikaa -95 rekisteröity -96 vuosimallin tonnari, jossa se oli Runkonumeroltaan se jossa sitä ei ollut niin on valmistettu myöhemmin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mulla myös tuollainen kake Suomi-tonnarissa. Ei siinäkään mitään kaksoisvälähdystä ole. Tähän asti olen ainakin luullut, että siinä on myös ajonesto .
Off Topic: Vectrassa tuo sama kake toimii niin että toisesta napista päälle ja toisesta pois. Saabissahan toisesta aukeaa takaluukku, tai ainakin mun autossa.
Joo, näyttää siltä, että VSS puuttuu.
EPC:n mukaan VSS (Vehicle Security System) näyttäisi tulleen -96 malleihin. Tai niihin se on ainakin ollut tarjolla.
Täytyy varmaan kaivaa hälyn boksi esiille, ja katsoa
numerot kyljestä. Josko siitä sitten selviäisi.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
Omassani ajonesto menee päälle 3 minuutin kuluttua, kun on ottanut avaimen pois virtalukosta.
On jokseenkin rasittava toiminto....kun ei aina muista laittaa ovia lukkoon.
Tosin ajonesto lähtee pois päältä avaimen ollessa virtalukossa kaken nappia painamalla.
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
tontur kirjoitti:Omassani ajonesto menee päälle 3 minuutin kuluttua, kun on ottanut avaimen pois virtalukosta.
On jokseenkin rasittava toiminto....kun ei aina muista laittaa ovia lukkoon.
Tosin ajonesto lähtee pois päältä avaimen ollessa virtalukossa kaken nappia painamalla.
Sama täällä, hieman opettelutti alussa, mutta nykyään napsautan ovet aina lukkoon kun lähden autosta tai sitten jätän virtalukkoon jos puuhastelen auton läheisyydessä jotain.