Moottorin varoitusvalo syttyi!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Moottorin varoitusvalo syttyi!

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Auttakeepi jos voitte. Faija tossa soitteli ja sanoi että oli autossa syttynyt tuo oranssi moottorin kuva kojetauluun. Auto kulkee ok , öljyä on, vettä on, ei savuta, ei nyi. Mikä vika voisi olla? Uskaltaako aamulla ajaa töihin ja siitä pajalle jne. Auto on 9-3t -01 tomaatti, ajettu 128tkm ja 110tkm huolto tehty.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Akunkenkä irti, sillä pitäis nollaantua, jos jokin tilapäinen häiriö niin ei välttämättä syty uudestaan. En muista pitikö kengän olla kuinka kauan irti, olikohan 10 vai 30min.
Onkos se moottorin symboli samaa tarkoittava kuin check engine ng900:ssa??
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Check Enginehän se on. Sehän nyt voi syttyä melkein mistä tahansa. Kannattaa käydä tsekkaamassa vikakoodit huollossa Techillä. Onhan bensatankin korkki kunnolla kiinni..?

Eski
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Eski kirjoitti:Check Enginehän se on. Sehän nyt voi syttyä melkein mistä tahansa. Kannattaa käydä tsekkaamassa vikakoodit huollossa Techillä. Onhan bensatankin korkki kunnolla kiinni..?

Eski
Check Enginestähän on kyse, verbaali puoli vaan tökkii :oops: . Kerronpa vihjeet isäpapalle. Ja lisää vinkkejä saa tulla. Muuten meikä joutuu lainaa autonsa, jottei rahantulo katkea porukoille :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Vikakoodit kannattaa käydä lukemassa tai kysellä jos jollakin clubilaisella on sopivat tavarat hommaan. Suuri osa tilapäisistä häiriöistä poistuu kun häiriötä ei esiinny muistaakseni kahden startin jälkeen. Näin esim. itselläni kun irtosi lambdan johto. Akun irroittaminen nollaa myös Trionicin ja laittaa moottorinohjauksen säädöt oletusasetuksille.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Vikoja voi olla lukuisia
- hetkellinen laihalle meneminen
- nakutus
- ohilaukauksia
....

pajan kautta lukemaan vika sitten on hetkeä viisaampi. Jos auto toimii muuten moitteettomasti voi sillä rauhallisesti ajelle huoltoon.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Saattaa olla myös sytkäkasetin alkuoireiluja... nimim. KOKEMUSTA ON!
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jthing kirjoitti:Vikakoodit kannattaa käydä lukemassa tai kysellä jos jollakin clubilaisella on sopivat tavarat hommaan.
Mä tuon OBDII -testerin PKS -potkijaisiin. Sen lisäksi tarvitaan läppäri, jossa on sarjaportti tai sitten sarjaportti <-> USB -portti -adapteri ja joku diagnostiikkasofta. Ilmaisen softan voi downloadata vaikka sivulta:

http://www.scantool.net/software/scanto ... l#download
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

No nyt on testerillä käyty. Syynä oli viallinen termostaatti. Kaikkea tuokin kone tutkailee. Eli tällä kertaa päässee halvalla eikä todennäköisesti jätä tielle kun uuden hakee:wink: . Kiitoksia kaikille vastanneille :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin