9000:nen ja V6

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
arskar67
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: To Marras 25, 2004 19:48
Paikkakunta: Kangasala.
Viesti:

9000:nen ja V6

Viesti Kirjoittaja arskar67 »

Ostin tuossa toviaika sitten haynesin suomenkielisen korjaus oppaan 9000:een. Siinä puhuttiin että oppaassa ei käsitellä V6 mallia sen harvinaisuuden takia. Mitä? Tämä oli minulle ihan uusi juttu. Onko näin että tonnariakin on saanut vkutvosella?
Ja jos on niin tietoa tuosta koneesta kaipailisin: Tilavuus, tehot kulutus ja ihan kaikki kiinnostaa.
Ja nyt painun kyllä nettiin katselemaan, josko sen aarteista vaikka jotain tietoa löytisi kyseisestä koneesta.
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
Racher
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 23:44
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Racher »

Itselläni vm-95 9000 CD Griffin 3.0 V6. Gm konsernin kone. Tilavuus 2960, tehot 155Kw (210hv), Nm 270.

Varustus, Tcs (poiskytkettävä), Abs, turvatyynyt, automaattinen ilmastointi, nahkapenkit (kuskinpenkissä muisti).

Kulutus on suhteellisen pieni noin isolle koneelle. Tuossa viime kesänä kokeilen niin moottoritiellä 140km/h painelin menemään reilu 100km ja sain keskikulutuksen jäämään 8.2L/ 100km. Kaupungissa syö hieman enemmän eli jotain sellasta 11 - 13L riippuu kuinka nätisti ajelee.
Griffin 3.0 V6, parasta kyytiä housut jalassa
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

http://www.globalcar.com/datasheet/Saab ... riffin.htm
http://www.carfolio.com/specifications/ ... Saab-quote

Tuolla on jotain teknistä tietoa moottorista.

Matalakeulaiset CD-Griffinit ovat tuolla moottorilla.
1995-vuonna näyttää tulleen markkinoille.
1995 Saab 9000: New 210-horsepower 3.0-liter V6 could be installed instead.
Joidenkin sivujen mukaan kyllä V6-konetta on saanut myös CSE-malliin? Nyt saa viisaammat kertoa, onko tuo totta.
1996 Saab 9000: Only hatchback 4-doors remained after '95 as the CDE sedan faded. The V6 engine remained available as an option in the CSE.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Kaverilla on punainen -96 CSE 3.0 V6, liikkunee vielä Kuopion alueella, silloin tällöin myös Varkaudessa (uitettu Ruotsista)
#2633
Tomaatti9000
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

210hv. ( 270Nm ) onko tuo totta...?
Luulisi 6-koneen vääntävän hiukan rajummin..?
Kun 4-patakin vääntelee vakiona 300Nm..??? ( B234TA )
*mutta tuossa Griffinissä ei taida olla "fööniä"..?*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
arskar67
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: To Marras 25, 2004 19:48
Paikkakunta: Kangasala.
Viesti:

Sen verran löysin kanssa

Viesti Kirjoittaja arskar67 »

että vuosimallista -91 olisi ollut saatavilla tuota v6 konetta. Kiitos kaikille tiedoista.
Ja teillä joilla semmoinen kone on, onko osien saannin kanssa vaikeaa/helppoa?

Itsellä -88 tonnari! Hmmm........!! :twisted:
En ole paha, olen sairas.Ajan vain saabilla.
Jäsen: 2227
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

9000CD23T kirjoitti:210hv. ( 270Nm ) onko tuo totta...?
Luulisi 6-koneen vääntävän hiukan rajummin..?
Kun 4-patakin vääntelee vakiona 300Nm..??? ( B234TA )
*mutta tuossa Griffinissä ei taida olla "fööniä"..?*
Lähes 100Nm/L on ihan jees arvo vaparille. Tehot tulee kierroksista, jos tulee. Nothing replace the displacement, except the turbo :wink:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

9000CD23T kirjoitti:210hv. ( 270Nm ) onko tuo totta...?
Luulisi 6-koneen vääntävän hiukan rajummin..?
Kun 4-patakin vääntelee vakiona 300Nm..??? ( B234TA )
*mutta tuossa Griffinissä ei taida olla "fööniä"..?*
Tuohan on aivan normaali vääntö kuutoskoneelle, varsinkin kun kulutuksenkin ottaa huomioon.
Vaparia, vaikka kutonen tai kasi on aivan turha verrata turbotettuun, vaikkakin rivinelari turbotettuna lähellä v8:n arvoja olisikin.
Make5 kirjoitti:Kaverilla on punainen -96 CSE 3.0 V6, liikkunee vielä Kuopion alueella, silloin tällöin myös Varkaudessa (uitettu Ruotsista)
M96 taisi olla juurikin viimeinen vuosimalli kun kutosta vielä sai tonnarin keulalla, m95 oli ensimmäinen vuosi kun tuota 3-litraista kutosta oli saatavilla, aiempi 2.5-litrainen löytyi ng900:n keulalta, tätä 2.5-litraista ei vissiin ollut tonnareissa lainkaan.

-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, To Tammi 05, 2006 22:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
IamTheStig
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja IamTheStig »

tema kirjoitti: Nothing replace the displacement, except the turbo :wink:
pakko puuttua...

No replacement for displacement ;)
Racher
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Huhti 29, 2004 23:44
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Racher »

Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa. Eipä siellä mitään älyttömiä vääntöjäkään voi olla kun siellä on kiinni tuo Zf perus laatikko joka kestää sen 350Nm max muistaakseni
Griffin 3.0 V6, parasta kyytiä housut jalassa
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Racher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa
Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hv :wink:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Money For Nothing kirjoitti:
Racher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa
Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hv :wink:
Niin, assymmetrisesti ahdettu ja 210hv taisi olla se oikea. :wink:
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Tri-Lo kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:
Racher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa
Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hv :wink:
Niin, assymmetrisesti ahdettu ja 210hv taisi olla se oikea. :wink:
147 kW@5000 rpm/310 Nm@2500 rpm :wink:
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Money For Nothing kirjoitti:
Racher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa
Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hv :wink:
Tonnarin V6 on lähes sama moottori kuin esim. Opel Omega 3000i 24V:ssä. Sitä ei ole ahdettu. 9-5:seen sen sijaan samaan moottoriin sovitettiin ahdin.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Pekka Valtanen kirjoitti:
Money For Nothing kirjoitti:
Racher kirjoitti:Jep, griffinissä ei ole fööniä. Sillonhan tehot ja vääntö arvot ois ihan toista luokkaa
Olisiko...? eikös tuo 9-5 3.0 ole v6 turbo... 200hv :wink:
Tonnarin V6 on lähes sama moottori kuin esim. Opel Omega 3000i 24V:ssä. Sitä ei ole ahdettu. 9-5:seen sen sijaan samaan moottoriin sovitettiin ahdin.
mallimerkintä Opel Omega 3000i 24V on suora kuutonen 204 hepoa ja löytyy A-mallin omegasta.

B-mallissa on 3.0 v-kone eli sama kuin saabissa
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Vastaa Viestiin