magneettiventtiilin valo?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kankuu
"Kaasari"

magneettiventtiilin valo?

Viesti Kirjoittaja kankuu »

Elikkä minulla on nyt hetken aikaa ollut tonnari tossa pihassa ja heti oli pakko alkaa boksia säätää kun näitä juttuja täältä lueskelin...:)...no asiaan

Kytkin mankkuvenan valon (plussan vastuksen kautta pin 12 ja miinuksen pin 5) ja naku valon (plussan vastuksenkautta pin 13 ja miinuksen pin 19) boksiin ja sitten tuli vielä laitettua ne pari potikkaa, hyppylanka ja vastus, mutta ei niistä nyt...

kysymys: Miten sen mankku valon kuuluisi toimia ja onko se oikein minulla kytketty :?:

Tällä hetkellä valo vilkkuu kokoajan kunnes jarrua painetaan jolloin se sammuu. Kun pistää cruisen pälle niin valo sammuu myös!(ja naku valo välähtää...kuluuko mennä näin???):oops: kiihdyttäessä cruise päällä valo alkaa taas vilkkua.8O

kokeilin irroittaa mankkuvenan liittimen ja kun sen pisti takaisin kiinni niin se räpsytti samaan tahtiin kuin ledi jatkoi sitä hetken...noin 5 sek....ja lopetti! :? eli onko vena sittenkin paskana

Autakaa nyt uutta sairastunutta! :wink:
TeePee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TeePee »

HAKU-toiminnolla löytyy tästäkin aiheesta juttua.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... akutusledi[/url]
kankuu
"Kaasari"

no mutta kuuluko ton venan käyttäytyä sitten noin?
vai onko mulla venttiili rikki?

ku tuolla sanottiin että,
"Kun painaa kaasua ja kierrokset nousevat yli 2500, APC menee aktiivisen säädön alueelle, ledi alkaa vilkkkua ja ahdot menevät yli perusahtopaineen mutta jäävät boksiin säädettyyn maksimiahtoon 0,8 bar tai enemmän."
Niin mitä se tarkkoittaa ku mulla se välkkyy kokoajan ja kaasulla ei vaikutusta :roll: ...kyllä sitä haku olen käyttänyt melko paljonkin...mutta tähän en itselleni löytänyt vastausta...mutta kiitos kuitenkin! :D
tema
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tema »

kankuu kirjoitti:no mutta kuuluko ton venan käyttäytyä sitten noin?
vai onko mulla venttiili rikki?

ku tuolla sanottiin että,
"Kun painaa kaasua ja kierrokset nousevat yli 2500, APC menee aktiivisen säädön alueelle, ledi alkaa vilkkkua ja ahdot menevät yli perusahtopaineen mutta jäävät boksiin säädettyyn maksimiahtoon 0,8 bar tai enemmän."
Niin mitä se tarkkoittaa ku mulla se välkkyy kokoajan ja kaasulla ei vaikutusta :roll: ...kyllä sitä haku olen käyttänyt melko paljonkin...mutta tähän en itselleni löytänyt vastausta...mutta kiitos kuitenkin! :D
Esim: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8781

Testaileppa ja palaa astialle sitten niin pohdiskellaan lisää.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Kipe_9000
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Muusta en tiedä mut mulla ainakin nakuvalo vilahtaa kun pistää cruisen päälle....siis asetan nopeuden
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kankuu
"Kaasari"

no mutta voisko joku kellä olis toi venan valo niin kertoa käyttäytyykö samalla tavalla...irrotin muuten venttiilin ja avasin ja putsasin sen (oli muuten kaksi napanen, kun tuolla puhuttiin vaan kolme napasesta) ja nastojen väliltä mittasi vähän alle 30 ohm...mahtaako olla kunnossa? :?

Takaisin kun laitoin niin aluks räpsytti taas mutta kun irrotin uudestaan niin naksahti vaan sen kerran ja sen jälkeen uudestaan ja uudestaan niin vaan kerran naksahti...mutta valo välkkyy aina vaan :(
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos magneettiventtiilin johdon irrottaa ja laittaa takaisin, saattaa toisinaan venttiili räpättää hetken.

Minulla magneettiventtiilin ledi on kytketty magneettiventtilin johtoihin (etuvastuskin toki on). Ledi palaa jatkuvasti kaasun asennosta riippumatta kun kierrokset on alle sen ~2500 ja ahdot alle peruspaineiden.

Nakutusledi välähtää toisinaan kun cruisen kytkee päälle. Muuten en ole saanut nakutuslediä vilkkumaan mitenkään. Auto on vakiokuntoinen.

Magneettiventtiilisi vastusarvo lienee ok.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kankuu
"Kaasari"

nakun olen joskus huomannut välähtävän kun kylmänä käynnistää jolloin kyllä naputtaakin hetken...ja kerran viitosella kaasu pohjassa vilahti jolloin ahdot heti hiukan putosi :roll:

...mutta venasta
olen katsos tehnyt boksiin 15 napasen liittimen kylkeen mistä lähtee jatkojohto kotelon liittimelle missä on naku- ja venavalo ja ne kaksi potikkaa... eli en tahtoisi tuoda mitään yksittäisiä johtoja sinne kun menee nyt niin nätisti...ja laiska kun olen :oops: ...kyllä kai sieltä apc:stä joku napa löytyy mikä sitä ohjaa...kun toi 12 ei nyt ainakaan näytä toimivan...tai vois vielä kymmenen kerran tarkistaa oikeat liitokset. :roll:
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Kyllä se nimenomaan pitäisi olla napa 12, joka menee venttiilille.
http://www.townsendimports.com/Web/elec ... apcwir.htm

http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC3_S.htm

Minkälaiset ahdot sait ennen kuin boksiin? Entä tällä hetkellä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kankuu
"Kaasari"

ennen vaihtoa ahtoi sinne melkein punaselle...aika tarkalleen siihen keltasen ja punasen rajalle...boksin vaihdon jälkeen menee pikkusen yli eli ei paljoon auttanut...tuntuu kuin f-potikalla ei ois mitään virkaa (kytkennät on kyllä oikein...hain boksin vielä tähän eteen ja tarkistin juuri kaikki!) p-potikka kyllä säätää ahtoja eli kun ahtaa ja ruuvailee p:tä niin laskee/nousee, mutta f:llä ei vastaavaa näy???
mikä mahtaa olla?? :(
kankuu
"Kaasari"

kokeilin irrottaa paine anturin piuhat ja pistin virrat päälle niin sitten alko vena napputtaa mutta kun kytkin takaisin niin kuuluu vaan se yksi napsahdus...mutta ledi jatkaa aina vaan sitä samaa vilkkumista... :( ...eli ei se anturi ainakaan rikki taida olla :?
kankuu
"Kaasari"

ja vielä vähän höpinää itsekseen...eli kävin tuossa pitkästä aikaa vähän motarilla testaamassa.

kiihdytettäessä nelosella 80 :arrow: niin ahdot lähtee mukavasti nousemaan heti kun menee hiuka n.1mm punasen puolelle nakuvalo välähtää ja paineet laskee...ja sama tapahtui aina vaihde kuin vaihde päällä, eli punaselle ku menee niin naku välähtää...mikäs sen mahtaa tehä???

tämä nyt ei enää otsikkoon liity mutta tulipahan huomattua!?!
kankuu
"Kaasari"

no juujuu...mutta tarkoitin että mistä se nakutus mahtaa johtua...tai varmaan on monta syytä mutta yleisin...kun tekee sen tolla samalla paineella aina...tulpat vaihdoin keskiviikkona noihin ngk BCPR7ES-11.

98e olen kokoajan käyttänyt...auto on ollut nyt vajaan kk.
kankuu
"Kaasari"

toisin sanoen...kone vaatii vaan LEIPÄÄ..vai? :lol:
mut mitenkäs toi sopeutus...olisiko se tarpeellista tehdä...vai mikä idea sillä on?
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

kankuu kirjoitti:mut mitenkäs toi sopeutus...olisiko se tarpeellista tehdä...vai mikä idea sillä on?
Jos on virranjakaja, eikä DI-kasettia, ei ole mitään sopeutuksia. Mikä vuosimalli?
Vastaa Viestiin