Turbon/pakoputken liitoksen pinnapulttien koko?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Turbon/pakoputken liitoksen pinnapulttien koko?

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tuli ajankohtaiseksi kiristys kyseiselle laipalle ja aattelin vaihtaa pinnapultit muttereineen uusiin ja tarvisin tietoa pinnapultin kierteen koon ja nousun tarkalleen.. onkos nippelitietoa? Sen verran katsoin itse et näyttäis olevan m8 halkaisija.. Ja tiivistyshän lienee kartiolla vaan näis uudemmissakin saabeissa?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mulla ainakin kartio tuossa -93 tontsassa. M8 se on... kierteestä/noususta tarkempaa ei tietoa, mutta muttereiksi kelvannee ihan regular Prismakama.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ti Huhti 18, 2006 13:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

1.25 nousu kierteellä.. selvitetty! mut yhden mutterin kanttien palamisen vuoksi jätin työt myöhempään ajankohtaan,,
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

empä ainakaan ite lähtis vaihteleen, voivat olla muuten vaikka erikoiskamaa.
uudet ei välttämättä edes yhtä hyvii.
ja ovat usein niin tiukkaan junttaantuneet että vaara katketa, varsinkin jos ovat vain 8 , satkussa on 10 mm.
mä keskittyisin siihen jotta otan ne mutterit niin pois etteivät pultit katkea, esim pakalla kävisin läpi näkyvät jengat että ryyteet tasottuu. mutterille antaisin jotain hoitoa, sillä toi 8 mm leikkaantuu tosi helposti poikki.
mutterit kantsii sit hommata kans asialliset, jossa on se litistetty lukitusjutska, tai sit panee 2 kpl kontraan jos ei muuta oo.
ei kandee sit kiristää liikaa, antaa vaikka ensin vähän asettuu ja jos ei pidä sit vähän lisää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hommaa pinnapultit ja mutterit asiansa osaavasta kansikorjaamosta. Merkkiliikkeestä saat takuulla toimivaa tavaraa, mutta hinta on JÄRKYTTÄVÄ. Itse ostin: Kansiliike 1€/pinnapultti vs. n. 9€/pinnapultti merkkiliike.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Juu.. tilannetta tarkkaillaan.. Voi olla et siirrän vastuun tuostakin tehtävästä palkansaajalle tuostakin hommasta... vetäydyin tilanteesta suosiolla. ei ollut kiinnostusta alkaa purkaa enempää tänään kun huomen alkais taasen työhön sopeutuminen.. katsotaan tilanne seuraavalla vapaalla.. Jos ei ole paikallinen kyläseppä saanu riemukasta hommaa hoitaakseen.. Vuoto ei kuitenkaan ole niin paha! Ja sen verran taitaa elää tuo moottori vaik tuennat kunnossa et vuoto olis aavistuksen vaiennut päivän jälkeen. kun hetki sitten väännättelin karkuun ventoa.. (Lue lukastelin edessä haitolla kun ei pitoa kitkoille tuntunut riittävän) :lol: Tuntui pihassa et vuoto olis kenties laantunut..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin