Virtalukko jumissa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tennari
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:16

Virtalukko jumissa

Viesti Kirjoittaja tennari »

Saab 900 -96 virtalukko jumissa! oon kokeillu kolmella avaimella ,lukkosulalla...ei käänny mihinkää.mikä on vikana?onko samanlaisia kokemuksia? onko poppakonstia kellää tiedossa??
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Virtalukko jumissa

Viesti Kirjoittaja hz81 »

tennari kirjoitti:Saab 900 -96 virtalukko jumissa! oon kokeillu kolmella avaimella ,lukkosulalla...ei käänny mihinkää.mikä on vikana?onko samanlaisia kokemuksia? onko poppakonstia kellää tiedossa??
Sama vika vanhempieni autossa niin ikään 900 ja vm-95. Kuinkas tuo lukko lähtee purkautumaan? Isokin savotta korjata?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Paljon näillä on ajettu?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
tennari
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:16

Viesti Kirjoittaja tennari »

204 tkm
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuosta penkkien välin purkamisesta on kirjoitettu pitkiä tarinoita. Varmaan haulla löytyy. Itsellä oli -95 900SE:ssä vaan mennyt lukkosylinterin alakerta epäsynkkaan virtalukon pohjan kanssa. Purku ja kasaus auttoi, eikä enää "koskaan" toistunut. Turhaan tuli tilattua uusi lukko, mikä ei ollut halpa.

Kun olette purkaneet ja koonneet lukon, ette ihmettele minkä takia tuolla systeemillä saa 5% ajoenstovähennyksen kaskosta. Pakkilukkohan on mekaaninen ajonestolaite.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

NG900T kirjoitti:Paljon näillä on ajettu?
Porukoitteni autolla n.130tkm
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Entisessä -95 ng900 jämähti myös avain lukkoon kiinni..Ei liikkunu lukko eikä avain minnekkään siinähän oli..Hömönä kun aattelin herkistää vähän
jäykkää virtalukkoa öljyllä :oops: :oops:

Sano lukkoseppä että oli vihonviimenen virhe öljytä kulunutta lukkoa kun kannoin koko helahoidon vaihdekeppeineen päivineen tiskille..

"Krapulaisen käsi" kuulemma hyvä työkalu näissä tapauksissa. :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
tennari
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 11:16

Viesti Kirjoittaja tennari »

:) Aattelin ennen hinausta vielä kerran koittaa ja käytin aiempaa enemmän väkivaltaa kun aattelin et ei oo mitään menetettävää vaikka avain hajoaisi lukkoon.
Avain kääntyi hetken rykimisen jälkeen ja auto starttasi!!! Pakkilukkoon en uskalla laittaa ennen ku on avattu koko helahoito, mutta ikenetkin nauraa ilosta kun pääsee taas ajamaan laatukilometrejä. :D
Yhteensä neljän tunnin yrittäminen siis auttoi. Ei pidä antaa periksi. Ja taas säästyi €uroja.
Bioram
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 14:02

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Itselläni kans viime kesänä pari kertaa, että virtalukko ei kiertynyt enään mihinkään suuntaan. Sitä pari minuuttia kiroillessani ja vääntäessäni avainta en saanut mitään aikaan. Vedin avaimen pois lukkopesästä (avain lähtee irti missä asennossa vaan, eikä katsastusmieskään hylsyä antanut, joten mulle käy :) ) ja painoin peukalolla lukkosylinteriä. Sehän painui alaspäin ja naksahti. Tämän jälkeen kokeilin avainta uudestaan lukkopesään ja kas kummaa, toimi moitteettomasti ja auto käynnistyi.
Vastaa Viestiin