
Ihmettelin tuossa joutessani, kun penkit ei lämpene, syykin oli helppo paikallistaa: Sulake oli poistettu. Poiston syy selvisi, kun piti lähteä parinsadan kilometrin pyrähdykselle sulake paikallaan.
1) Kuskin penkin säätöpotikka on ilmeisesti vänkärin penkkiin tarkoitettu (ovat toistensa peilikuvia rungoltaan luultavasti, asteikon naamataulu sopii kumpaan tahansa), koskapa 0 - asennossa penkki lämpenee tosi kuumaksi. Potikka kolmosella penkki oli viileä (Jatkuu...)
2) Oli se viileä hetken, viiden minuutin tankkaustauko ja takaisin maantielle, penkki rupesi lämpenemään uudestaan. Potikka 0 - asentoon, jakkara kuumuu entisestään.
Takaisin kolmoselle, viilenee mutta turhan kuuma siltikin. Eikä se lämmitys siinä seuraavaan tuntiin katkennut kokonaan, vaikka miten yritti potikkaa käännellä. Hikosi perse huolella

3) Vaimo kertoi, että vänkärin jakkaran lämpötilansäätö toimi normaalisti.
Mistäpä vikaa voisi paikallistaa, onko penkeissä erillinen termostaatti, joka katkaisee lämmityksen haluttuun lukemaan? En ainakaan äkikseltään löytänyt EPC:tä mitään asiaan liittyvää.
Mitvit kyselee nimim. Märkäper*, öh Märkäkorva
