Ruiskusuuttimet 8v. turbo?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
99 Saappi
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: To Marras 17, 2005 21:34
Paikkakunta: Kainuu/Kajaani

Ruiskusuuttimet 8v. turbo?

Viesti Kirjoittaja 99 Saappi »

Onko 8v turbon ruiskusuutimet samat kuin vaparissa? Ainaki oli toisissa numero 12 ja toisissa 14. Vai onko sama kummat sinne laittaa? Ku meni sekaisin puhdistaessa... Ja sitten vielä, että voiko määräjakajasta nostaa bensanpaineita kun kuulin, että sinne sivussa olevan ruuvin alle laittaisi ohuen limun/prikan, saisi täten paremmin bensaa ja olisi tasaisempi sumutus...? Pitääneekö paikkansa? Ja auto on vm.81 99 turbo, ei alkuperäinen.
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Tiedä noista eroista, mutta tällaisen taulukon löysin korjaamon käsikirjasta (SAAB 900 1979 -1984):

Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

80-luvun puolella muistaakseni i8 ja t8 suuttimet on samalla koodilla. Vanhemmissa 70-lukulaisissa oli jotain eroja. Itsekin äimistelin tuota päivämääräkoodia, ja ihmettelin, miten se boschin koodi on näin lyhyeksi muuttunut :)

Täältä voi tsekkailla suuttimien koodeja. Tuntee muuten saabin kooditkin, jos on esim. epc avussa.

http://ecat-online.bosch.de/toc/
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin