EI LÄMPIÄ

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

EI LÄMPIÄ

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Ei tule lämmintä sisään kun nostaa kirroksia tulee haaleaa ilmaa,mutta kun kirrokset tippuu tulee taas kylmää.Moottorilämmöt on normaalit ,puhaltaa hyvin kaikki säätimet toimii mutta lämmintä ei vain tule löityiskö mistään apua. :cry:
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Kaikesta huolimatta aloittaisin melkein alkuperäisellä termostaatin vaihdolla. Onko autossa ilmastointi, antaako vikakoodeja ilmastoinnille, jos kalibroi? Joku läppä kenties jäänyt jumiin...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos vuosimalli on 90 tai uudempi, autossa on ACC2 tai ACC3, ja lämmönsäädön ongelmissa ensimmäiseksi kannattaa etsiä apua kalibroimalla ohjausyksikkö, paina samanaikaisesti kulmien nappeja Auto ja sivunuolet. Homma on valmis, kun näyttöön tulee takaisin lämpötilanäyttö. Jos näyttöön jää joku muu numero, se osoittaa löydettyjen vikojen määrän.
Viimeksi muokannut jus, Ti Tammi 10, 2006 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

EI lämpiä vieläkään

Viesti Kirjoittaja janpiet »

kalibroin ohjausyksikön näytti nollaa eikä tule lämmintä laitoin jo puhistus ainetta jäähdytysnesteen joukkoon että jos kenno on tukossa mutta ei näy sekään auttavan. Mitähän vielä kannattaisi kokeilla auto on muuten 9000 aero vm.95
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onkohan lämmönsäätövipu puhallinkotelon kyljestä poikki?

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 572#196572

Onkohan puhallinkotelo kunnolla paikallaan?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Tuskin tässä,mutta olen semmoseenkin törmänny että vesipumppu on rikki.
Jäätynny ja sit siivet "irti" akselista,tai jos hihna luistaa??.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

EI ole

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Testasin senkin tuntuu toimivan liikkuu kun säätää sisältä lämpöä.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: EI ole

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

janpiet kirjoitti:Testasin senkin tuntuu toimivan liikkuu kun säätää sisältä lämpöä.
Siis vesipumpun
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: EI ole

Viesti Kirjoittaja jus »

janpiet kirjoitti:Testasin senkin tuntuu toimivan liikkuu kun säätää sisältä lämpöä.
Tokihan se aina liikkuu, mutta olennaista on tarkastaa, että vipu on kiinni läpän akselissa ja läppä liikkuu vivun mukana :-)
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Nyt ei taija auttaa muu kun pitää ne kierrokset siellä viijessätonnissa??.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Täytyypä tarkastaa huomenna vielä paremmin. Mun mielestä se toimi kyllä niinkuin pitikin mutta täytyy sittenkin vielä katsoa.
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Oon koittanut pitää kierrokset ihan tapissakin kovaa mentiin mutta ei paljon lämmittänyt.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

janpiet kirjoitti:Oon koittanut pitää kierrokset ihan tapissakin kovaa mentiin mutta ei paljon lämmittänyt.
Siis ei tapissa vaan viijessätonnissa :P :P
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
janpiet
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 01:28

Viesti Kirjoittaja janpiet »

Tarkistin sen että vipu on kinni läpän akselissa. vipu ja akseli liikkuu kun säätää lämpöä mutta en päässyt katsomaan liikkuuko läppä taitaa olla jumissa en tiedä
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

janpiet kirjoitti:en päässyt katsomaan liikkuuko läppä taitaa olla jumissa en tiedä
Ei sitä läppää pääse näkemään ellei irrota puhallinkoteloa. Tyypillisesti tuo kai katkeaa nimenomaan kotelon ulkopuolelta, joko vivun keskeltä, tai kuten minulla, vivun ja akselin väliltä. Ensinmainittuun on korjauspala saatavilla, liittyy jäljelle jääneeseen nysään.

Varman päälle jos haluat tarkistella, voisit vielä irrottaa lukkorenkaan ja teräslankalinkin siitä vivun päästä ja tunnustella tuntumaa vivussa, tuntuuko siltä että läpät liikkuvat mukana. Tuskin tosin vika on tässä.

Tässä pari kuvaa omasta kennonvaihtajan murjomista läpistä ja vivuista sekä tekemästäni äärimmäisen hienosta vivun korjauksesta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/vipu1.html
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/vipu3.html

Läppien kumipinnoite oli murjottu sen verran huonoon kuntoon, että vaihdoin sitten ilmastointikorjauksen yhteydessä ehjemmän puhallinkotelon.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/p ... otelot.jpg

Nyt kun tätä läppäjuttua tuntuu tulevan, niin tässä vielä yksi kuva:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/lampovipu1.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin