Armeijaan tammikuussa
No, eihän se armeija itsessään ole se tarkoitus, vaan kriisin syntyessä mahdollinen maan itsenäisyyden puolustus.dq kirjoitti:Jepjep, kukin jeesustelkoon mitä tykkäävät, mutta minen oikein ymmärrä miksi se olisi hyvä asia jos ihminen, joka ei armeijaan halua sinne kuitenkin laitettaisiin? Meinaatteko että jostain tulisi yht'äkkiä motivaation puuska?
Usko pois, ei kukaan talvisodassakaan varmasti halunnut hytistä kylmissä poteroissaan, olisi ollut parempaakin tekemistä?
Eli zotzotzot..

edellis perjantaina ilmotin etten tuu ja eilen iltapäiväl varmistin vielä ja sanoivat ettei tarvii tulla.Myrkky kirjoitti:Aijai... ettei vaan tulis hieman skeidaa niskaan... ihanko syystäkin jätit menemättä vai eikö homma napannu?Mäksä kirjoitti:18.00 ois tarvinnu olla intis
oli tarkotus mennä mutta "sain" tuossa avopuolison ja hänen sairaus on sitä luokkaa ettei toinen puolisko eli minä voi olla aamuja/iltoja/viikonloppuja pois joten uhrauduin ja hain sivari paikkaa..elokuussa opettamaan atk:ta ammattikouluun..ihan jees sivari paikka
BMW 525iA Touring Executive
Ei pidä sitten käsittää väärin... hyvä että Mäksä sai sopivan paikan jne... mutta...Mäksä kirjoitti:elokuussa opettamaan atk:ta ammattikouluun..ihan jees sivari paikka
Tuo on muuten perseestä ja niin syvältä kuin vain voi olla. Siinä menee taas yksi kappale työpaikkoja sivusuun joltakin sellaiselta joka työpaikan tarvitsisi.
IMHO: Sivareita ei pitäisi saada käyttää kunnissa ja valtionhallinossa paikkaamaan budjettivajetta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Suosittelen tutustumaan esim. Saksan siviilipalveluskäytäntöön, tämäkin asia voidaan hoitaa niin monella eri tavalla. Mikäli joku nyt repii pelihousujaan "viet jonkun työpaikan"-tuntemuksista, kannattaa ottaa huomioon että Suomessa hyvin moni siviilipalvelusmies otetaan vain helpottamaan jo olemassaolevan henkilökunnan työtaakkaa, ts. ketään ei irtisanota tai työpaikkaa jätetä julistamatta avoimeksi sen takia että työ teetettäisiin sivarilla.
Jokainen tekee päätökset itse , hyvä niin mutta
Tässäkin ketjussa kirjoittaneista moni lähti vaikka vähän vi....ti mutta menivät kumminkin.
ehkä tälläiset ei kuulu asiaan.18.00 ois tarvinnu olla intis![]()
Tässäkin ketjussa kirjoittaneista moni lähti vaikka vähän vi....ti mutta menivät kumminkin.
Viimeksi muokannut valtteri, Ti Tammi 10, 2006 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Itse asiassa homma ei mene aivan näin esimerkiksi yliopistomaailmasta löytyy paljon esimerkkejä asiasta.dq kirjoitti:siviilipalvelusmies otetaan vain helpottamaan jo olemassaolevan henkilökunnan työtaakkaa, ts. ketään ei irtisanota tai työpaikkaa jätetä julistamatta avoimeksi sen takia että työ teetettäisiin sivarilla.
Aika yleistä on että esimerkiksi tutkija jatkaa samassa projektissa ja samassa tehtävässä kuin ennenkin läpi siviilipalveluksensa ja ketään ei uutta henkilöä työllistetä projektiin. Toinen yleinen kuvio on että siviilipalvelus aloitetaan kun jatko-opinnot on pulkassa ja materiaali väitöskirjaa varten kasassa... sitten luimistellaan siviilipalvelus läpi omaa väitöskirjaa kirjoittaen... jälleen sivari vapauttaa rahaa, mutta kukaan ei työllisty. On niitä sivareita nähty dippatöitä ja gradujakin tekemässä...
Sivarihan ei muuten ole täysin ilmaista työvoimaa...
Kunnilla ja valtionhallinnossa pitäisi kuitenkin jokaisen joka on siinä asemassa että voi ottaa ihmisiä töihin tuntea sen verran yhteiskuntavastuuta että ymmärtää jättää sivarit viimeiseksi oljenkorreksi... sitten kun ei enää ole rahaa ja työllistämistuellakaan ei ketään saa niin voidaan harkita sivaria. Jos näin huonosti menisi niin ottaisin kyllä itse ennemmin lopputilin kuin ottaisin sivarin töihin projekteihini.
-Jussi-
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Ex Saab 900, 9000, 9-5
kuten tuossa jälkikäteen mainitsin niin yli viikko sitten ilmoitin esikuntaan et meen sivariin avopuolison sairauden takiavaltteri kirjoitti:Jokainen tekee päätökset itse , hyvä niin muttaehkä tälläiset ei kuulu asiaan.18.00 ois tarvinnu olla intis![]()
Tässäkin ketjussa kirjoittaneista moni lähti vaikka vähän vi....ti mutta menivät kumminkin, hyvä niin.
BMW 525iA Touring Executive
-
- "Hirsch"
Asiajätkä.Mäksä kirjoitti:kuten tuossa jälkikäteen mainitsin niin yli viikko sitten ilmoitin esikuntaan et meen sivariin avopuolison sairauden takiavaltteri kirjoitti:Jokainen tekee päätökset itse , hyvä niin muttaehkä tälläiset ei kuulu asiaan.18.00 ois tarvinnu olla intis![]()
Tässäkin ketjussa kirjoittaneista moni lähti vaikka vähän vi....ti mutta menivät kumminkin, hyvä niin.
Itse pidän Mikkelissä vanhusten Päiväkeskuksen kanttiinia. On muuten aika savotta yhdelle hengelle

niin, ja jos rautaa tarvitaan rajalle, niin olen sitten eturivissä. Siitä paskantärkeille arvostelijoille.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius