Kuka presidentiksi?
Tuo onkin ongelma... millä vaimon käännyttäisi kun uhkaa äänestää jotakuta muuta kuin Halosta... uhkaisiko selibaatilla vai mitä tekisiTuuSaR kirjoitti:Jos joku ei meinaa saada eukkonsa päätä käännettyä toveri Halonen asiassa

Täysin käsittämätön ajatus että se voisi olla historiaa tai että sen pitäisi olla historiaa.TuuSaR kirjoitti:Ja vasemmisto/oikeisto vastakkainasettelu ei ole vieläkään historiaa, iso osa toveri Halosen äänestäjistä uskoo, että veroja nostamalla asiat paranee. Ja itse tasavallan rouva nosti vuodenvaihteen puheessaan maan pahimmaksi uhkaksi työssään menestyvät Suomalaiset.
Tuo verojen nosto höpötys on kohtuullisen perusteetonta, verot ovat laskeneet Halosen kauden aikana ja Halosen äänestäjistä suurin osa tuskin haluaa niitä korottaa... hekin näes maksavat itse veroja

Muutenkaan en ymmärrä mistä ihmeestä juontaa SDP:n kytkeminen korkeaan tuloveroon... käsittääkseni mikään yksittäinen puolue ei päättänyt verotuksesta.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Onhan siellä Heidi Hautalajaarli kirjoitti:"Ja vasemmisto/oikeisto vastakkainasettelu ei ole vieläkään historiaa, iso osa toveri Halosen äänestäjistä uskoo, että veroja nostamalla asiat paranee."
Niin... Halosen hallintokauden aikana perusveroprosenttini pudonnut 4,5%. Tulot suurentunut koko ajan, joten siis... Halonenko nostanut veroja???

Heh, luulin jo jossain vaiheessa ettei nämä vaalit oikein kiinnosta... mutta kyllähän ne tuntuu taas kummasti kiinnostavan

Ps. Presidenttihän ei päätä veropolitiikasta, eikä ole kovin soveliasta toimivaltuuksiensa rajoissa että ottaisi kovin paljon edes kantaa asiaan.
Kun tulosi ovat kerran nousussa, kuulut ehkä sille puolelle eriarvoistumista jolla menee "liian hyvin" ?
Presidentti on nykyään ennen kaikkea kansakunnan keulakuva ulkomaailmaan päin. Edustavuuden suhteen Halonen häviää kyllä ihan selkeästi kaikille muille paitsi sille rusettikaulaiselle akateemikolle. Olisko siinä argumenttia riittämiin, edellisten lisäksi...
-
- "Hirsch"
-
- "Hirsch"
-
- "Hirsch"
-
- "Hölösuu"
Tuohan kuvastaa asennetta joka vallitsee (wannabe?) oikeiston keskuudessa, kun ei oikein itsekään uskota siihen, mitä puhutaanah79 kirjoitti:Sullahan on fiksu appiukko, aivan oikea asenne miehelläPuistokemisti kirjoitti:Appiukko sano että jos äänestän halosta niin saan turpaan....ja jos en äänestä niinistöä,niin taas tulee turpaan....!

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vaaleissa ei ole yhtään hyvää ehdokasta tällä kertaa. Käyn kuitenkin äänestämässä maailmanparantajaa vastaan.
Mielestäni nykyään oikeisto/vasemmistolaisuudella ei paljoa ole tekemistä sen kanssa, onko työläinen vai omistaja. Paremminkin eroa on siinä, haluaako ihminen pitää elämästään itse huolta, vai antaa muiden ohjailla. Päätökset näkyvät henkisen ja taloudellisen vapauden määrässä.
Mielestäni nykyään oikeisto/vasemmistolaisuudella ei paljoa ole tekemistä sen kanssa, onko työläinen vai omistaja. Paremminkin eroa on siinä, haluaako ihminen pitää elämästään itse huolta, vai antaa muiden ohjailla. Päätökset näkyvät henkisen ja taloudellisen vapauden määrässä.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Juuri näin. Muutenkin tämä herra/duunari-jaottelu alkaa tietyssä mielessä olla aikansa elänyt, koska huomattavan suuri osa ihmisistä on nykyään sellaisissa hommissa, ettei sovi kunnolla kumpaankaan kategoriaan. Itse en ainakaan katso sopivani järkevästi kumpaankaan näistä perinteisistä viitekehyksistä. Ymmärtääkseni Niinistön "Työväki"-kampanjakin on tehty juuri tämän ajatuksen pohjalle, eikä siksi että hänestä yritettäisiinkään tehdä minkään "Työkansan sanomia" lukevan ja punalippua heiluttavan punaniskasorvarin ykkösehdokasta.Ässä kirjoitti: Mielestäni nykyään oikeisto/vasemmistolaisuudella ei paljoa ole tekemistä sen kanssa, onko työläinen vai omistaja. Paremminkin eroa on siinä, haluaako ihminen pitää elämästään itse huolta, vai antaa muiden ohjailla. Päätökset näkyvät henkisen ja taloudellisen vapauden määrässä.
-
- "Hölösuu"
Voi pyhä yksinkertaisuus. Juuri tuota palkansaajat halutaan pistää uskomaan...
Jaottelu on niin kauan voimissaan, kun jotkut yksittäiset henkilöt omistavat "tehtaat", joissa toiset käyvät työssä. Tuon "tehtaan" paikalle voi vaihtaa mm. sanat "mediafirma", "sisällöntuotantoyritys", "konsulttipaja", "ohjelmistotuotantolafka" yms yms.
Tuo kehys on voimassa niin kauan, kun hallitsevana oppina maailman taloudessa on kapitalistinen markkinatalous.
Ja edellenkin, kuinkakohan moni palkkatyöläinen täälläkin saa merkittävän osan tuloistaan pääomatuloina.
Jokanen uskokoon mihin tahtoo, mutta hassulta tuntuu. Ja kummaa, kun sitä ei missään kuule perusteltavan, että miten nykyinen "ei-vanha" järjestelmä eroaa tuosta "vanhasta" jaottelusta, noin oikeasti.
Jaottelu on niin kauan voimissaan, kun jotkut yksittäiset henkilöt omistavat "tehtaat", joissa toiset käyvät työssä. Tuon "tehtaan" paikalle voi vaihtaa mm. sanat "mediafirma", "sisällöntuotantoyritys", "konsulttipaja", "ohjelmistotuotantolafka" yms yms.
Tuo kehys on voimassa niin kauan, kun hallitsevana oppina maailman taloudessa on kapitalistinen markkinatalous.
Ja edellenkin, kuinkakohan moni palkkatyöläinen täälläkin saa merkittävän osan tuloistaan pääomatuloina.
Jokanen uskokoon mihin tahtoo, mutta hassulta tuntuu. Ja kummaa, kun sitä ei missään kuule perusteltavan, että miten nykyinen "ei-vanha" järjestelmä eroaa tuosta "vanhasta" jaottelusta, noin oikeasti.
SS-K Jäsen #2283
No hyvä, tuon määritelmän mukaan minäkin olen sitten duunari, koska olen palkkatyössä ja pääomatulot on tasatarkkaan nolla. Hyväksytään.Henkka #2283 kirjoitti: Jaottelu on niin kauan voimissaan, kun jotkut yksittäiset henkilöt omistavat "tehtaat", joissa toiset käyvät työssä. Tuon "tehtaan" paikalle voi vaihtaa mm. sanat "mediafirma", "sisällöntuotantoyritys", "konsulttipaja", "ohjelmistotuotantolafka" yms yms.
Mikä on sitten vikana, kun en osaa olla millään lailla katkera kapitalistiselle yritykselle, joka minut työllistää, vaan olen päinvastoin tyytyväinen kun on töitä ja palkka juoksee? Muutenkin näkemykseni ovat enemmän maltillisen oikeiston kuin vasemmiston puolella enkä osaa itseäni perinteiseen "työväenluokkaan" samaistaa, kuten edellisessä viestissä mainittu "Työkansan Sanomia" lukeva sorvari-reiskakaan kavereineen ei varmasti edes hyväksyisi minua joukkoonsa. Enkö minä nyt vain ymmärrä omaa parastani tai muutenkaan maailman menosta mitään vai oisko niin, etteivät ne asiat sittenkään ole niin yksinkertaisia kuin sata vuotta sitten, jolloin väestöstä niin selkeä enemmistö oli ruumiillisen työn tekijöitä, että kaikki muussa asemassa olevat voitiin helposti lukea herrojen joukkoon

(Oma työpaikka kapeaan segmenttiin kuuluvia metalliteollisuuden tuotteita valmistavaa eurooppalaista yritystä Suomessa edustavassa pienyrityksessä projektien teknistä puolta hoitamassa.)
-
- "Hölösuu"
Mun mielestä kirjoitat aivan asiaa, ja olen pitkälti samaa mieltäkin.ah79 kirjoitti: No hyvä, tuon määritelmän mukaan minäkin olen sitten duunari, koska olen palkkatyössä ja pääomatulot on tasatarkkaan nolla. Hyväksytään.
Mikä on sitten vikana, kun en osaa olla millään lailla katkera kapitalistiselle yritykselle, joka minut työllistää, vaan olen päinvastoin tyytyväinen kun on töitä ja palkka juoksee? Muutenkin näkemykseni ovat enemmän maltillisen oikeiston kuin vasemmiston puolella enkä osaa itseäni perinteiseen "työväenluokkaan" samaistaa, kuten edellisessä viestissä mainittu "Työkansan Sanomia" lukeva sorvari-reiskakaan kavereineen ei varmasti edes hyväksyisi minua joukkoonsa. Enkö minä nyt vain ymmärrä omaa parastani tai muutenkaan maailman menosta mitään vai oisko niin, etteivät ne asiat sittenkään ole niin yksinkertaisia kuin sata vuotta sitten, jolloin väestöstä niin selkeä enemmistö oli ruumiillisen työn tekijöitä, että kaikki muussa asemassa olevat voitiin helposti lukea herrojen joukkoon. Ja todelliset herrat nauraisivat minut joukostaan pihalle aivan yhtä varmasti kuin em. sorvari-reiskakin.
(Oma työpaikka kapeaan segmenttiin kuuluvia metalliteollisuuden tuotteita valmistavaa eurooppalaista yritystä Suomessa edustavassa pienyrityksessä projektien teknistä puolta hoitamassa.)
En tässä tapauksessa kohdista varsinaisesti kehenkään henkilöön kirjoitustani. Olen vain ajan saatossa (yhä enenemässä määrin) pannut merkille, että joillekin on täysin hämärä ero palkansaajan ja omistajan välillä. Ja tuon eron olemassaolemattomuutta perustellaan mm. sillä, että voihan palkasaajakin ostaa osakkeita (ei Rommitommi suoranaisesti suhun kohdistu). Yksinkertaisimmista yksinkertaisin alkuajatus nykyisessä talousjärjestelmässä on se, että toiset tekevät töitä toisten omistamissa yrityksissä. Jos kaikki olisivat omistajia, niin kuka tekisi työt, josta saatu tuotto jaetaan palkkojen muodossa uudelleen kulutettavaksi ja pyörittämään taloutta. Toki omistajien kuuluukin saada kohtuullinen voittokin. Jokaisella ei voi olla Lamboa tai merenrantahuvilaa, vaikka niin jopa pyramidimarkkinointioppaassa sanotaankin

Se on mielestäni hieman mustavalkoinen ajatus, että vaikkapa sata vuotta sitten oli pelkästään nykyisessä määrin ymmärrettäviä "metalliduunareita". Toki perus tehdastyöläisiä oli suhteellisesti enemmän kuin nykyään, mutta perusrakenteissa pitäytyen ei voida mielestäni osoittaa selkeää eroa silloisen duunarin ja nykyisen toimistotyöläisen välillä. Ja huom, siis pitäytyen perusrakenteissa, lähinnä vielä koskien tulonmuodostusta.
Sen myönnän, että Niinistön puheissa on järkeä. Mutta lopulta tulee muistaa, että kaveri edustaa kuitenkin niitä "isoja herroja", jo puolueensa perusteella. Eli minusta menee liikaa oikealle. Halonen on joissakin asioissa minusta liikaa vasemmalla, mutta perusteiltaan huomattavasti lähempänä itseä kuin Niinistö. Oi, jos voiskin olla joku noiden välistä.
Ja sanomaasi vielä, en todellakin hyvä muistaa, että "todelliset herrat nauraisivat pois joukostaan"

EDIT: Ja vielä siitä, että ainakaan minua on turha tituleerata katkeraksi kenellekään (myöskään kapitalistiselle yritykselle). Mutta perusasiat on hyvä pitää mielessä ja se, että kuka on lopulta samassa leirissä, jos ja kun niistä pitää alkaa puhumaan.
SS-K Jäsen #2283