usein saabisteilta kysyttyä

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

miks saabit, nehä on nii rumiaki? törmään tuohon aika usein :?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Kulutus sekä: "Tää konehan on väärin päin..!"
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Ysikutosta aika moni luulee takavetoseksi, aina ajaessa tokasevat:
"Ai tää ei ookkaan takaveto!"
Rattivaihteita ihmetteleevät kutvosesta kanssa.

satkusta pitää kulutus tivata, ja käsijarrua vähän moittia, moni on sanonu panssarivaunuksikin :x
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

monet kysyy juuri tehoja ja sen jälkee paljo kulkee??

no vastaan aina "tarpeeksi" :)

sit aina välil saa kuulla noita "Osta subaru, heitä saappi mäkee!"

no mä tuun ajaa saabilla ite ja annan niitten "mönkiä" justyillään(1.2) peräs...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

Paljon on ihmetelty sitä, kun tonnarissa on virtalukko "normaalissa" paikassa. Enkä kyl itekkkään ymmärrä :evil:

Ja männä viikolla kävi niin nolosti, että lähdin testaamaan kaverin 9-5:sta ja yritin laittaa avainta ratin viereen 8O
9-5 2,3t -03
#2514
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Montoya kirjoitti:Paljon on ihmetelty sitä, kun tonnarissa on virtalukko "normaalissa" paikassa. Enkä kyl itekkkään ymmärrä :evil:

Ja männä viikolla kävi niin nolosti, että lähdin testaamaan kaverin 9-5:sta ja yritin laittaa avainta ratin viereen 8O
Ei sentään niin nolosti kun isälle, kun kokeili tuplista ja tunki avaimen tupakansytyttimen koloon, kun olin toimimattoman sytyttäjän poistanut. :roll:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

lefa42 kirjoitti:
Montoya kirjoitti:Paljon on ihmetelty sitä, kun tonnarissa on virtalukko "normaalissa" paikassa. Enkä kyl itekkkään ymmärrä :evil:

Ja männä viikolla kävi niin nolosti, että lähdin testaamaan kaverin 9-5:sta ja yritin laittaa avainta ratin viereen 8O
Ei sentään niin nolosti kun isälle, kun kokeili tuplista ja tunki avaimen tupakansytyttimen koloon, kun olin toimimattoman sytyttäjän poistanut. :roll:
Veli koitti käynnistää tonttua keskikonsolin lokeron lukosta :roll: :D
Kyllä se käsijarru on mihin AINA takerrutaan. Siitä on sentään jo kohta 20 vuotta kun viimeinen etukäkkärinen Saabi on valmistunut... Sitikka tekee kait vielä tänäkin päivänä (c5?)
Ja tietenkin se kulutus. Totuuden kuullessaan ihmettelevät että no ei se paljon vie etenkään noin isoksi autoksi (tonttu vie matkassa 7,2- 7,5 ja vaparin eu yhd. on 10,5 :lol: ). Tai sitten alkavat vertaamaan johonkin litraseen puntoon tai tdi lootaan :roll:
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Liekkö sitten ollut lukion 70-luvun pippaloissa nautitulla siiderillä vaikutusta asiaan kun systerin 4 ruudinkeksijä ystävätärtä oli kovasti ihmeissään ahtauduttuaan 96:n takapenkille ja systeri itse eteen.
Baarin pihalla kuului takaa ihmettelevä ja vähän kauhun sekainen huuto
"Ei V***U, täältähän ei pääse ulos, eihän täällä ole ovia!". :roll:
#1430
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

"yksikään saabi ei kuluta alle 10litraa sadalla"

no en sitte vissiin osaa yhtään laskea, kun tässä jo muutamalla vehkeellä laskenu että alle 8:kin pääsee...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Mitä? Saako joku saabin tosiaan menemään alle 10L/100 km. En minä ainakaan. :oops: No matka ajossa ehkä juuri ja juuri 9 pintaan jos malttaa jättää jonkun ohituksen pois. :lol:
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

8.5 seka ajoa!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Joo.. samoilla linjoilla täällä, NG:nkin kohdalla puhutaan heti kulutuksesta ja käsijarrusta. Ehkä muutama kyselijäsukupolvi pitää vaihtua, ennenkuin noista päästään eroon.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

yleensä noihin käsijarru kyselyihin oon sanonu, että "hei sen oikea nimi on pysäköintijarru"

ihme muuten, ettei nämä samat tyypit pidä mersun kässäriä vaarallisena... haha sillä onki hieno luisutella...

ai niin joo, mutta eihän mersussa tarvita "pysäköintijarrua" kun se on takavetonen haha...

vähän ot... sorry
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Aika monella tuntuu olevan sellainen väheksyvä ja aliarvioiva suhtautuminen Saabiin. Vaikka eivät suoraan sanoisikaan, ns. rivien välistä ja kasvonilmeistä on luettavissa sellainen "hehheh ...saappi". Sitten on tietysti nämä perinteiset kulutus ja tekniikan muka-ihmeellisyys. :roll:
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Juuri eilen kuskasin saksalaista tekniikan proffaa, jolle oli suuri yllätys tonnarin kojelaudan nappulamäärä ja niiden toiminnot. Vielä suurempi yllätys oli, kun kerroin sille, että auto on vuodelta -89.

Ja sitä kun yleisesti luullaan, että sakut ovat nähneet ja kokeneet kaiken autoilun saralla, koska heillähän on mahtava Bmw :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin