CO arvot v**uillaan

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

CO arvot v**uillaan

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

kävin tuossa mittauttamassa pakokaasut ennen katsastusta, mutta
CO :t oli aivan liian korkeat. näytti 8.5
eli käy ihan liian rikkaalla?
pakoputkesta tulee mustaa kun polkaisee kaasua,muuten auto toimii mainiosti :)
ilmanputsari, lämpö-anturi ja tulpat on vaihdettu.

mikähän mahtaisi olla vialla?
ilmamassamittari? pakokaasu testin aikana kuulemma yritettiin ruuvata imm:ää mutta ei mitää vaikutusta.
IMM on 017 loppuinen, miten tuosta saisi mitattua toimiiko se oikein?
tai yleensäkään testattua onko se kunnossa?


yritin etsiä vastauksia, mutta ei löytynyt oikein :oops:
9000CD T aut. -88 *ex*
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

LH:t kuten ei muntietämyksen mukaan yksikään T:nicci mittaile suuttimille menevää bensamäärää.
Eli jos ei immussa oleva ruuvi vaikuta, mittauta bensanpaine (tyhjäkäynnillä noin 2,4kg/ilmakehä ja pitäis olla aika tarkka).
Jos tuo bensanpaine on tyhjäkäynnillä välillä 2,2-2,6bar/ilmakehä niin jutellaan lisää. :?:
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

pitäisi vissiin käydä mittauttamassa.
tota autoa on viritetty, joten bensanpaineita taitaa olla säädetty.
onko minkälainen homma mitata nuo paineet? *tietämätön* :oops:
9000CD T aut. -88 *ex*
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ihan tavallinen painemittari kiinni vaikka filtteriin (ei väliä kummalle puolelle).

Eli Banjoon joku pitempi pulltti ja lisähaara, kaverit varmaan auttaa.

Se on kuitenkin peruskysymys tuossa rikkaalla käymisessä.
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

ei sitten itse saatu mitattua paineita...
käytin tänään saabilla ja diagnoosi oli:
bensanpaineet oli arvossa 3.5 (en tiedä mitä arvoa :D )
vakiona kuulemma pitäs olla 3

kun painetta laski niin laski myös CO arvo noin 3:een
mutta kone ei kestänyt kuormitusta.(?)
ja näin ymmärsin että paineet ei pysynyt kohdillaan.

epäilivät paineensäädintä, nyt on uusi hommattu.
katsotaan miten sen kanssa alkaa toimimaan :lol:
9000CD T aut. -88 *ex*
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Mullakin oli katsastuksessa kaikki arvot miten sattuu, mutta asia korjaantui IMMun vaihdolla.
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

Onko tyhjäkäynnillä kierrokset kohdillaan? Toimiiko tyhjäkäyntiventtiili? Mulla oli tyhjäkäynti ajoittain yli 1000 r/min ja CO:t katsastuksessa liian korkealla. Korjaantui vaihtamalla ilmanputsari ja puhdistamalla ja herkistelemällä tyhjäkäyntiventtiili.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

IMMUn liittimen putsaus auttoi mulle parikin kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin