DI-kasetti, miten päin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

DI-kasetti, miten päin?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Säilyttäessä siis. :wink:

Oon ainakin ollut siinä uskossa että pitäisi aina säilyttää "pystyssä" eli kuten kiinniollessa? Ettei puolista pääsisi mahd. valumaan öljyt pihalle..? :roll:

Huomioni kiinnittyi vaan siihen että ne tulee uusina pakkauksessa ylösalaisin :?:
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Mulle ainakin väittivät tuolla Hertsikan länkkärissä, kun uutta hain, jotta noilla uusilla ei ole paskankaan merkitystä asennolla, eikä tarvi odotella öljyjen valumista, kun siellä on kuulma geelit sisällä.
Enkä ootellut ja hyvin on toiminut. :)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Näin mullakin, mutta tuon vanhan säilytys askarruttaa.. :? :)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eihän tuossa vanhankaan säilytyksessä pitäisi kasittääkseni mitään ongelmia olla, kun vaan venttaa sen puolisentuntia ennen virrankytkemistä, jonka tuo ölkkä malli on ollut oikeinpäin.
Korjatkoot joku, jos olen väärässä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

M1988-korjaamokäsikirjassa, jossa neuvotaan puolan vaihto kasettiin ruuvataan kasetti irti ja asetetaan kuvassa ylösalaisin venttiilikopan päälle.

Mitään mainintoja edes odotusajoista ja öljyjen valuttamisista ei ole. Tosin tilannehan saattaisi olla jonkin verran eri noissa irtopuolaisissa kuin umpeenrakennetuissa. Muutenkin tuollaisen asian dokumentointi saattaa olla vähän puutteellinen ekassa versiossa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Omani seisoi sateessa mitenpäin se nyt sattu potkaistessa kääntymään kun tuota tontun konetta rustailin, projekti vaikutti niin epätoivoiselta etten uskonut sitä enää koskaan laittavani takaisin paikalleen :) Mutta toimii edelleen ilman ongelmia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ei ne muuntajaöljyt mitään tervaa ole, se aika mitä kuluu ruuvien kiinnittämiseen, johdon kiinnittäimseen ja kuskin pukille kapuamiseen riittää vallan hyvin tuolle..

Kun ostat uuden DI-kasetin kaupasta, se tulee ketarat ojossa, eli makaa paketissa selällään vuosia varastossa.

Jos kasetista on puolat halki, niin sittenhän tilanne on toki huonompi, näitäkin on kuitenkin korjattu epoksilla ja täyttämällä puola uudelleen.

Luotettavampi tietysti ostaa uusi. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin