Saa myös luetella eri perien välityssuhteita

Peränhampaiden lukumäärä menisi arvailuksi, mutta sen verran osaan sanoa, että turbon välitykset on noin 10% pidemmät ja ero syntyy nimenomaan perävälityksellä - laatikon välitykset ovat samat. Tuhannella kierroksella ja suurimmalla vaihteella turbo turbo etenee 39,7 km/h ja ruisku 36,1 km/h (renkaana 195/60).Haza kirjoitti:... saati sitten automaagien perävälityksiä.
Sama aavikkoaski löytyy myös tuosta mun signaturen cse:stä, tosiaan hieman alle 2200rpm@100kph vitosella, 80-kph aivan turha edes ajaa vitosella, menee kierrokset mielestäni liian alas -> ei vääntöä tarjolla.Haza kirjoitti:juu, turbon perää varmaan pitäisi alkaa ettiä. Laskennallisesti näyttäisi tulevan satasessa reilut 2500rpm, kyllähän sekin riittäisi parantamaan melutasoa ja taloudellisuutta.
Toisaalta olisi kiva tietää josko jokin tietty laatikko-perä yhdistelmä saisi aikaan oikein kunnon aavikkovälityksen :) (kuten esim. 80-luvun manuaaliin -93 aeron perä -> ~2200rpm @ 100km/h)