Ratti alkoi vemputtaa satunnaisesti 900:ssa +RVS-keskustelua

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Näköjään pykänneet uuden saitin pystyyn tuonne RVS:lle. Näyttää olevan nyt listattuna varsin paljon luottamustaherättäviä yhteistyökumppaneja moottoriurheilupuolellakin. http://www.rvs.fi/moottoriurheilu/yhtei ... ppanit.php
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Sen verran vakuuttavia ovat tulokset olleet tähän asti, että uskalsin laittaa aineen eilen illalla myös ohjaustehostimeen. Ompahan tuokin suojattu vaikkei mitn. varsinaista vikaa vielä siinä ole ollutkaan... varmaan kuitenkin jonkun näköistä kulumaa ehtiny syntyä.
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

Kävin hakemassa tuosta varaosaliikkeestä tuota ainetta ja päätin tehdä sarjan pieniä kokeita. Tietokoneen prosessorituuletin hiljeni ainakin 14,5% ja virrankulutus tippui ainakin 5%. Kyllä nyt kelpaa työttömän käämijän kirjoitella saabipalstalle.

Myös käsittelin vaimon helkaman ketjut ja satulan jouset. Ja tuli kuin uudet. MAHTAVA AINE!

Ja kun hiukan kotipolttoista maistelin, niin päätin kokeilla että lähteekö aineella kirput koirasta. Arvatkaa vain. Paremmin kuin uskoinkaan. Koirakin on kuin uusi!

Tästä innostuneena käsittelin kaikki vaimon ruusupuskat ja omenapuut tuolla aineella tuholaisongelman välttämiseksi. Päättelin niin että lehdet tulevat niin liukkaiksi että toukat ja kirvat eivät enää pysy lehdillä ja tippuvat maahan.

Seuraavaksi ajattelin kokeilla olisiko aineesta Zaino vahan korvaajaksi. Kuuppaan jos saisi liukkaan ja kiiltävän pinnan. Ja jos tämä ihmeaine myös peittäisi pienet kolot ja naarmut niillä mikroskooppisen pienillä hiukkasilla.

Mahtava aine. Ihmeellinen keksintö. Miksihän kukaan autovalmistaja ei ole vielä tajunnut kyseistä ainetta!

-soossi-
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

motor-up?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Kertokaahan motor-up:ista. Onko jollain ollut oikeesti haitaa-kin? Vai onko kyseessä vaan ei-hyötyä kokemukset?

Oma tonnari on vielä niin vähän ajettu, että en usko että RVS:ää tarvii. tarven kylmäkäynnistyksiä varten ajattelin motor-up:ia...
Ahtopaine kirjoitti:Jenkkiläisen Motor Up:n tehottomuuden olen kyllä monelta kokeilleelta kuullutkin, mutta tämä aine ei ole samaa. Ja päinvastoin tätä RVS tököttiä ovat monet itse kokeilleet taas suositelleet.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Soossi: Jätkä perkele on kyllä firman leivissä... @uittu tänne ei tulla mainostamaan omia litkuja! :roll: :wink:

Auttaskohan tuo hirvikärpäsiin yhtähyvin kuin koiran kirppuihin... kerpeleen öttiäiset eivät välittäneet ohvista tuon taivaallista.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Jesh tuli ajeltua tommonen 800km lenkki ja sama aiempaa pihimpi trendi tuntui jatkuvan löpön kulutuksessa edelleen... arviolta ainakin 0,5 -1,0 litraa vie vähemmän kuin aiemmin matka-ajossa per/100km.

Jatkamme harjoituksia... pitäisi mitata taasen nuo puristuspaineet, notta olisiko niihin tullut vielä jotn. muutoksia. Kuten taisin aiemmin jo mainita auto vastaa kaasuun aivan eri tavalla kuin aiemmin, jotn. eihän tässä voi olla kuin suu messingillä.

Eno vakuuttui sen verran kuultuani kokemuksistani, notta hän meinasi omansa 9-5 2.3t koneeseen ja vaihdelaatikkoon pistää samat aineet. Toivottavasti ei heti kone laukea. :lol: Erittäin hyväkuntoinen on tuo auto, jotn. tuskin suurempia muutoksia huomaa.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Tuli tehtyä satkulla taasen tommonen n. 900km:n lenkki pääosin maantieajoa. Vapaalla baanalla n. 80% 85-90km/h ja n. 20% 100km/h sekä lisäksi tietty pakolliset hidastukset/pysähdykset risteyksissä jne. Talvirenkaat alla ja keskikulutukseksi sain n. 6.3l/100km. Nyt semmoset 3400km toista käsittelyä ajettu joten enää ei liene juuri lisäparannuksia luvassa, mutta kyllähän se tämäkin jo kelpaa mainiosti :)

Tuossa laitettiin erään tutun uuteen 10tkm ajettuun TDi Golffiin vaihteistokäsittely. Moottorikäsittely olisi tarkoitus laittaa uusiin öljyihin ensimmäisen 15tkm huollon jälkeen. Pääsee hitusen halvemmalla kun ei kuulemma uuteen koneeseen tarvii tehdä kuin yksi käsittely.
Volkkarijermu
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Kesä 21, 2004 21:23
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Volkkarijermu »

Ittellä on RVS homma kans menossa. Aineeseen uskovat, lukekaa täältä mun kokemuksista. Skeptikot lukekaa jos uskallatte :lol: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=23359
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...jahs jermukin eksyi tänne oikeiden autojen saitille! :wink:

Kun tuli ostettua tuo turbotonttu, niin joutunee luopumaan tästä satkusta. Harmi homma sinänsä, kun tämäkin on nyt priimaiskussa oleva auto ja ehtiny kiintymäänkin mokomaan. Eipä vain ole oikein varaa pitää kahta autoa... kiitos valtion laihan leivän ja lavean verotuksen :(

Tuolla aiemmin bensan hintahuipun aikaan uhkaamani kaupunkiautoiluboikottini on pitänyt yllättävän hyvin... työmatkat tulee pääasiassa nykyisin fillaroitua. On tässä varmaan tullu jo useampi saturainen säästettyä polttoainekustannuksissa... itte isännän kauramoottorikin tuntuu nyt jotenkin karaistuneemmalta ja sitkeävetoisemmalta (tosin ihan persdynolla vaan mitattuna). :)
Viimeksi muokannut Ahtopaine, La Tammi 14, 2006 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Kulutus tippui tuolla aineella, käyntikin parani.
Viimeksi muokannut Saabinsti, Ma Elo 05, 2013 03:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Paketti sisältää selkeät käyttöohjeet, RVS-geelituubin sekä 100 ml öljyä, johon RVS-geeli sekoitetaan ennen moottoriin lisäystä. RVS-käsittelyssä syntyvän metallikeraamirakenteen paksuus riippuu osien kulumisasteesta - niiden nykyiset koot palautetaan jopa alkuperäisiin arvoihin. Se johtaa siihen, että sellaiset osien arvot, kuten puristus- ja öljynpaine palautuvat norminmukaisiksi. Käsittelyn tuloksena kulumisnopeus pienenee merkittävästi ja sitä myötä koko moottorin käyttöikä voi kasvaa moninkertaiseksi. Muutokset ja hyödyt joka ajoneuvossa ovat yksilöllisiä, mutta voivat ilmetä esim. tasaisempana ja pehmeämpänä käyntiäänenä, kierrosnopeuden kasvuna tyhjäkäynnillä, alhaisempana lämpönä, parempana vääntönä/tehona, pienentyneenä polttoaineen kulutuksena...
RVS -tuote ei tuki öljykanavia, eikä muuta öljyn viskositeettia oleellisella tavalla. Tuotetta voidaan käyttää minkä hyvänsä käytössä olevan moottoriöljyn kanssa. Seuraa tarkoin käyttöohjeita.
metallikeraamiMitä tämä on?? alumiiniposliinia?
Se johtaa siihen, että sellaiset osien arvot, kuten puristus- ja öljynpaine palautuvat :lol: :lol: Minullakin on ollu joskus sellaiset huonot osat kuten öljynpaine ja puristus, tahtoisin kovasti tietää missä ja miten ne vaikuttivat, en kuitenkaan löytänyt niitä konerempan yhteydessä, mutta kun kasasin koneen uusilla osilla niin ne olivat tulleet takaisin. Kenties tämä puristus ja öljynpaine on siellä jossain lohkon kätköissä piilossa ja uudet osat tai rvs houkuttelevat ne taas esille. 8)
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Kielikukkasten löytäminen on yhtä riemukasta joka ainoa kerta.... ei kai se sitten ihme ole että suomenkieltä pidetään yhtenä vaikeimmista. Onneksi tuosta lauseen asiayhteydestä taitaa kuitenkin suurin osa ymmärtää mitä parametrejä siinä haetaan. Mistä tuo lainaus muuten on? Jokatapauksessa kannattaisi puljun oikeasti satsata noihin nettisivuihinsa pari euroa lisää... edes joku okolukemaan.

Tietääkseni moottorikäsittelypurkit ovat tätä nykyä 200ml:n kokoisia, joissa on valmiina 190ml moottoriöljyä. Tuohon sekoitetaan sitten se 10ml:n tuubi RVS:ssää. Näin ainakin kaikki pakkaukset, jotka minä olen nähnyt.

RVS-aine vaikuttaa vain rautapitoisiin metalleihin.. diffuusioreaktiossa muodostuu FeSi:a eli ferrosilikaattia. Metallurgia tuntee kyseisen reaktion.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

http://www.rvs-tec.com/Finnish/geoactivators.htm ...tuollahan sen toiminta on selitetty selvällä suomenkielellä. Vielä kun olis joku joka kemiasta / fysiikasta ymmärtäisi vähän enemmän. Eli tuolta selviää miten ja miksi RVS toimii.


Ei vain mötörupit, microäxät, powerupit sun muut näiden humpuukitököttien kauppaajat ole koskaan vaivautuneet aineidensa toimintaperiaatetta kenellekään yksityiskohtaisesti selittämään... mahdoton tehtävä se olisi ollutkin kun eivät edes toimi.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

no nyt tämä rvs siis tarttuu metallipinnoille ja muodostaa siihen semmosen liukkaan kalvon.. .. :roll:
no mikäs sitte estää sitä takertumasta moottorin pieniin kanaviin, ja huonontamasta virtausta.. :?
suodatin on jokatapauksessa ihan liejussa, mutta onko tässä nyt kyseessä kaikista muista tököteistä poiketen, niin fiksu aine että osaa valita oikeat pinnat mille tarttua.. ??
just eilen säädin venttiilit satkusta, ja kattelin niitä öljykanavia esim nokalle, että ei sinne mahdottomasti tuketta mahdu niihin äljykanaviin..

en ainakaan yritäkään sanoa, etteikö tuo vaikuta... mutta pari asiaa lienee selviöitä..

metallia tuo aine ei korvaa eikä koveta.. eli kuluneet osat tulevat uudelleen kuluneiksi..
konerempasta tulee varmasti mielenkiintoinen, kun tämä ihmeaine on tarttunut pinnoile...
ja toivon mukaan tuo ominaisuutensa menettänyt töfnä valuu ulos moottorista, eikä jää sinne tukkimaan kanavia.. (tuskin)
ja enpä itse ainakaan haluaisi olla se omistaja ketjussa, joka sen koneen avaa.. hienoa todeta, että mitä sielä koneessa on, "tämmöstä v..un tatimaa koko kone täynnä" <- korjaamon kommentti edellisen satkun koneen sinuksista.

tietenkin, jos on myymässä autoa, niin toihan nyt varsin halpa koneremontti on... ei tarvitte paljo hoonailla ja vanhasta koslasta tulee joksikin aikaa kuin uusi...

ja sitten.. edelleenkään ihan kaikkea mitä tuotteen myyjät kertoo ei kannata ottaa "täydestä".. hei ne on kumminkin myyjiä..
ja edelleen aiempaan kommenttiini viitaten, on himpun eri käyttää tuota radalla, kun kilometrejä ei kuitenkaan niin mahdottomia tule, kuin normi tieliikenne käytössä...
:wink:
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Jälleen yksi kommentti, josta paistaa lävitse ettei aineen ominaisuuksiin ole vaivauduttu perehtymään.

Itse aine tulee 10ml:n tuubissa, tuosta ei todellakaan riitä "mönjää" konetta tahmaamaan tai tukkimaan.. ainehiukkaset ovat 1-20 um kokoisia, eli menevät normaalista filtteristä läpi että sujahtaa. Muun muassa Puskurin sekä Raahen ammatioppilaitoksen testeissä koneet on avattu ja todennettu metallikeraamisen pinnan syntyminen. Saman ovat kertoneet useat muut koneen aukaisijat. Mistään "tahnasta" ei ole ollut ainakaan tuossa vaiheessa mitn. havaintoa.

Aine ei itse tartu pinnoille, eikä itsessään muodosta mitään liukasta pintaa, vaan saa kitkan lämpövaikutuksen ansiosta aikaan diffuusioreaktion, jossa syntyy uutta metallikeraamista(FerroSilikaatti) ainesta vain ja ainoastaan rautapitoisille pinnoille. Alkaakseen ja pysyäkseen yllä reaktio vaatii siis kitkaa, jota ei synny öljykanavissa, vaan ainoastaan silloin kun kaksi kitkaparia hankaa toisiaan vasten. Eli esim. sylinterissä. Kukaan ei ole väittänyt, etteikö tämä metallikeraaminen pinta kuluisi käytössä. Päin vastoin on nimenomaan sanottu, että se kuluu mutta vain monta kertaa hitaamin kuin käsittelemätön pinta. Lupailevat n. 100tkm:n kestoa moottorissa... vain aika näyttää miten tuo pitää omalla kohdalla.

Edelleenkin mm. TM, VM ja 4X4 ovat testanneet havaittavin positiivisin tuloksin ainetta. Kuka se nyt pelkästään myyjän puheisiin uskoisi... todisteita/testejä positiivisista vaikutuksista on siis lukuisia olemassa. Negatiivisista vaikutuksista ei ole esitetty toistaiseksi yhtään havaintoa tahi todistetta. Tässä siis faktat tähän mennessä.

Mun pulestani jokainen saa vaikka kaataa kaljaa koneeseensa, mutta ilman todisteita puoleen tai toiseen on ihan turha mennä mitään kättelyssä tyrmäämään.
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Ti Tammi 17, 2006 16:44. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Vastaa Viestiin