Mittarivalojen kirkkauden säätö

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Mittarivalojen kirkkauden säätö

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Minulla on autona 900 i vm 87 ja miitaristosta kaikki valot pimeinä, no luuultavasti lamput palaneet.
Mutta sitten kysymys, Onko ko malissa säädettävä miitaristovalojen kirkkaus? Jos niin mihin se säädin on piilotettu? 99:ä oli helposti löydettävä rulla mallinen säädin.

yt Esa
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moi,

toki säädin löytyy mittariston alaosasta, jossa 3 nuppia. Muistaakseni oikeapuoleinen on mittaristoon

9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Oldis »

No just, siinä on sellainen onneton tappi, pitäskö sen kääntyä, eli pyöriä, vai jotenkin muuten liikkua

yt. Esa
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24639
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jos on valkonen nii sit siitä puuttuu nuppi päästä pyöriä pitäis...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Oldis »

On musta eikä pyöri edes pihdeillä, kuinka iso homma purkaa mittaristo pois? Mittarilamput saa kuitenkin vaihdettua kaiutimen reiän kautta.

yt. Esa
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei se mahdoton ole purkaa, mutta viitseliäisyyttä vaatii. Se kojelaudan kehä kaikkine lämpönuppeineen päivineen otetaan pois. Alhaalta ylöspäin menee pitkät ruuvit, joilla se on kiinni. Älä sotke ruuvien järjestystä. Ratti kannattaa ottaa pois, mutta taitaapa mittaristoon päästä käsiksi ratin ollessa paikallaankin. Itse kuitenkin otan ratin mieluummin pois edestä. Kojelaudan kokoamisvaiheessa kannattaa muistaa sökötellä se lämpösäätimen tanko kaiuttimen reiän kautta ja varmistaa lämpösäätöruuvin toiminta ennen ruuvien kiinnittelyä jne. Keljuttaa jälkikäteen purkaa sitä kojelautaa uudestaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11630
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kuva kirkkaudensäätimestä löytyy sivulta
http://www.fixmysaab.com/diydash/instru ... ster4.html

Koko mittariston irrotustarina alkaa tältä sivulta
http://www.fixmysaab.com/diydash/instru ... uster.html

Täällä Lefan ansiokas puhallinmoottorinsivu, jossa irrotetaan myös mittaristo:
http://koti.mbnet.fi/stefa/lammitys.htm

Kojelaudan päällistä eikä rattia ei tarvitse irrottaa, riittää että irrottaa mittariston etulevyn ja mittariston.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin