9-3 ei pysy tiellä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Joo, tosta maavarasta sen verran vielä, et Konin Sport Kit tiputtaa autoa sen 35mm. Ennen madallusta sain auton puskurin raapaisemaan autotallin kynnykseen ulos peruuttaessa (johtuen suuresta niiauksesta) kunnes ekan kontaktin jälkeen tajusin ajaa auton _todella_ varovasti ulos, mut alustan päivittämisen jälkeen tää raapiminen onki tullut erittäin hankalaksi. Eli vaikka alusta madaltui, niin vähemmän se kiinni raappii ainakin ton tyylisissä töyssyissä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Tuota yllä olevaa Limmon tekstiä mulle on hoettu kuin raamattua :wink: :wink: . Ja varmaan pitää paikkansa kun olen muilla autoilla ajanut. Kerron heti kokemuksistani kun saan tuon satsin alle (ehkä jo ensi viikolla). Ja jos ei toimi niin jokunen toveri saa kuulla kunniansa :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

Ei konin sport kitillä 9-3:n maata nuole .
Yleensä nälkä kasvaa ja pannaan isommat kiekot alle, joten voi olla että
maavara on melkeen sama kuin vakiossa.
Niin kävi ainakin mulle .
Vaimon passat jo vakiona nuolee maata ja niitä ne sitten
madaltelee. :oops: :oops:
Mökki tiestä sen verran , että on ajettava joko tosi hiljaa tai sitten
normaalia kovempaa . Muuten ei ole kiva ajettava.
Paras olisi löllö alusta huonolla tiellä esim. jokin citymaasturi. 8)
Ei muuta ku ostos listalle maasturi ja alustat tilaukseen :lol: :lol:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Nerolaa mukaillen: Mökki tietä on vakioalustalla ajettava kovaa tai todella hiljaa. Nokka niiaa joka kuopan kohdalla todella syvään jos ajaa nautiskellen. Sen verran korjattava noita edellisiä juttujani että vakio lulla alusta on todella hyvä kun auto on ihan täysi tavaraa eli painaa aivan ketusti :wink: . Ei mitään ongelmaa nyytti päällä mutta tyhjänä repii pahasti ohitukseen lähdettäessä (lämä lattiassa). En tiedä kuinka moni Teistä oikeasti liikkuu maantiellä auto ihan täyteen pakattuna mutta meikäläinen likimain aina. Eli tämä huomioitava meikäläisen kommentteja lukiessa :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

nerola kirjoitti:Ei konin sport kitillä 9-3:n maata nuole .
Yleensä nälkä kasvaa ja pannaan isommat kiekot alle, joten voi olla että
maavara on melkeen sama kuin vakiossa.
Niin kävi ainakin mulle .
Minkä kokoiset kiekot sulla nyt on? Itellä olis tarkoitus laittaa 18 tuumaset.. tuleeko siitä jo traktorin näköinen kun madallusta vain se 35mm?
8O 8O
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Eesau
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 17:45

Viesti Kirjoittaja Eesau »

nittiniiu kirjoitti:Onko tosiaan niin, että täytyy sijoittaa lähemmäs tonni saadakseen auton kulkemaan suoraan...
No, kun muut eivät sitä ääneen sano, niin minä sanon. Ei sinun tarvitse käyttää välttämättä rahaa ollenkaan, että saat suoraan kulkevan auton. Sinun tarvitsee vain vaihtaa toisen merkkiseen autoon. Minäkin - niinkuin käsittääkseni tosi moni muukin - on kärsinyt tuosta v-mäisestä ominaisuudesta siitä lähtien, kun auton hommasin. Olen ymmärtänyt, ettei noilla alustasarjoillakaan olisi vaikutusta tuohon. Ainoa, mikä voisi auttaa, olisi ilmeisesti se, että asennuttaisi autoonsa "camber-säädön". Vai oliko se caster? Keskustelin paikallisen merkkiliikkeen työnjohtajan kanssa ko. operaatiosta, ja sain sellaisen käsityksen, ettei hän sitä erityisemmin suosittele. Jos oikein muistan, ongelmaksi saattaa tulla pulttien löystyminen tuossa jälkiasennetussa "camber-säädössä". No, jotain sellaista...

Mutta, opettele elämään "ominaisuuden" kanssa, tai vaihda merkkiä.
Saab 9-3 2.0t -01
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

nerola kirjoitti:... Yleensä nälkä kasvaa ja pannaan isommat kiekot alle, joten voi olla että
maavara on melkeen sama kuin vakiossa.....
Eikohan niissa isommissa kiekoissa ole kuitenkin renkaan halkaisijan aivan sama kuin alkuperaisissa, miten se siis maavaraan vaikuttaisi?
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Eesau kirjoitti: Mutta, opettele elämään "ominaisuuden" kanssa, tai vaihda merkkiä.
Ehkä Eesaun teksti on hieman provosoiva mutta osittain totta. Kun muinoin( 5v sitten)vaihdoin og900:sta ng900:een oli muutos aivan järkky. Auto ei menny suoraan metriäkään 8O . Äkkiä siihen tottui. Kun muilla merkeillä on ajellut on tullut positiivisia ja negatiivisia yllätyksiä. Mutta kokonaisuus ratkaisee; enempi plussa kuin miinusta. Mielummin ajan kolarin saabilla kuin esim jollain ranskalaisella/japanilaisella. Mielipidekysymyksiä 8O . Totuushan on ettei nuo huonot piirteet tulee esiin kuin ääritilanteissa ja viripalikoiden jälkeen (joita varmaan on aika monella tälläkin foorumilla kirjoittavilla). Ja ihan vertailun vuoksi on sanottava että perhepiirissä pyörii myös eräs ranskalainen automerkki, joten ei ihan ilman kokemuspohjaa tule tämäkään vuodatus :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

voi, voi kyllä tähän foorumiin pitää kohta perustaa itkijöille oma itkutopikki! :)
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

9-3Tid kirjoitti:voi, voi kyllä tähän foorumiin pitää kohta perustaa itkijöille oma itkutopikki! :)
Sniif :D
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

karvalakki kirjoitti:
nerola kirjoitti:... Yleensä nälkä kasvaa ja pannaan isommat kiekot alle, joten voi olla että
maavara on melkeen sama kuin vakiossa.....
Eikohan niissa isommissa kiekoissa ole kuitenkin renkaan halkaisijan aivan sama kuin alkuperaisissa, miten se siis maavaraan vaikuttaisi?

Vaan ei ole :!: mulla 225/45/17 ja halkaisija 2cm isompi kuin orkkis"rengaslaskurin mukaan" :?
Sitten jos katselet rengastestejä siellä on uusien renkaiden halkaisijoita,
jotka heittää eri renkailla aika paljon.

17" renkailla saavutin myös sen, että mittarivirhe on lähes 0km/h.
Aikaisemmin 3-4km/H
8) 8)
eki saabi 9-3s -00 2.0t
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

hz81 kirjoitti:
nerola kirjoitti:Ei konin sport kitillä 9-3:n maata nuole .
Yleensä nälkä kasvaa ja pannaan isommat kiekot alle, joten voi olla että
maavara on melkeen sama kuin vakiossa.
Niin kävi ainakin mulle .
Minkä kokoiset kiekot sulla nyt on? Itellä olis tarkoitus laittaa 18 tuumaset.. tuleeko siitä jo traktorin näköinen kun madallusta vain se 35mm?
8O 8O
Ei tuu traktori. 225/45/17.Mutta ei se maihankaan mene.
Jos haluaa maihin ,niin sitten täysin säädettävä alusta jossa auton kurkeuttakin voi säätää .
Sitten kyllä on kulmat vaikee saada kohilleen, säädöt ei taida riittää :roll:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kerrotaan jos jotain kiinnostaa että oma setti pudottaa speksien mukaan etupäätä 3cm ja 2cm takapäätä! Eli kun autossa ei ole SE varustelun mukaisia spoilereita ei ongelmia pahemmin tule :D . Renkaat on talvella 15" ja kesällä 16" hillitysti ja toistaiseksi
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä kyllä tarkastaisin aurauskulmat ennen mitään hankintoja.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

potkuhousu kirjoitti:Mä kyllä tarkastaisin aurauskulmat ennen mitään hankintoja.
Eikö kannata tarkastaa myös jälkikäteen kun on satsit alle laitettu? Vai muuttuuko oikeasti mikään "kulma"?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin